Leren achterwaards?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Leren achterwaards?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 10:13

In de les zijn we voor het eerst begonnen met achterwaards. Dit ging vor geen meter Haha! Zelfs als de instructeur ervoor stond en tegen zijn borst duwde en ik gaf de hulpen voor achterwaards kwam er geen milimeter beweging in, ja naar voren uiteindelijk, maar dat is niet de bedoeling Dus ik moest thuis maar flink gaan oefenen, een piepklein stapje zou al voldoende zijn. Maar thuis alleen lukt het al helemaal niet, echt geen milimeter, niets... Hoe kan ik dit het beste aanpakken?


Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:19

het is inderdaad wel moeilijk om te leren, maar ik heb mijn pony zelf ingerden en ik heb het zo gedaan:

ik ben gewoon eerst begonnen aan de hand, gewoon voor het rijden, en na het rijden of tijdens het poetsen enzo.. dan zeg je Trrrrrrrugg zeg maar haha met een rollende R en dan druk je haar wat pasjes achteruit.
Dit doe je gewoon vaak genoeg, en dan netjes belonen als ze het goed doen.
Als ze het dan goed onder de knie heeft kan je het eens tijdens het rijden probereren.
Je legt je benen netjes trug, vraagt wat druk op de teugels en zegt Truugggg, ze weet nou al wat de bedoeling is en zou sneller naar achteren gaan. Vraag maar een klein stukje en ga niet te lang door..
als het echt niet lukt vraag dan nog of iemand je ff wil helpen om haar naar achteren te drukken en dan snapt ze het waarschijnlijk wel!!

Ook met het uit de trailer gaan is dit heel handig, dan zal ze ook terug moeten gaan en als je altijd maar constant Trrrrug blijft zeggen snapt ze het vanzelf wel een x!!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Lachen
Groetjes Laura

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:21

er is ongeveer een maand geleden een topic over geweest met een paar supergoede tips... even de zoekfnctie gebruiken?

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:03

Pak twee hindernissen zet die zo naast elkaar dat jij met je paard er tussen passen.
Leg aan elke kant een schuine balk op de staanders, en leg dan over de beide hindernissen een balk neer en begeleid die dan rustig richtig de borst van het paard, meestal willen/moeten ze dan wel achterwaarst...

En vooral niet iemand tegen de bost aan laten drukken helpt meestal toch niet Haha!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:15

mijn pony heeft ook moeite met achterwaards gaan, ik doe het zo; mijn instructrice gaat erbij staan, ik probeer hem met mijn stem terug in zn achterwaards te zetten en de eerste keren lukte het niet, daarna heb ik hem in de hoek van de bak gezet, zodat hij recht naar achteren gaat, en dan kan hij ook niet voorwaards. Later ben ik het gaan proberen bij de a en de b enzo, en dat deed hij ook, al doet hij maar 1 pasje, geeft niet, meteen belonen en ook met je stem belonen. Als hij het neit doet, weer voorwaards rijden, paard rondjes rijden en nog een keer proberen. Op een gegeven moment lukt het toch echt. Bij mij gaat het nu ook goed. Je moet alleen opletter dat je niet met 2 handen tegelijk ophouddingen maakt, zodat hij zijn rug spant en automatisch zijn achterhand op slot zet, aan de teugel achterwaards is moeilijk voor een pony die amper achterwaards kan, dus ik zou er geen slof of bijzet ingooien, dan dwing je je paard alleen maar, hij gaat neit achterwaards omdat hij het niet snapt. Als je er dan een bijzet of slof ofzo in zet gaat hij zich alleen maar meer opwinden en lukt het je helemaal niet meer. het maakt dus niet uit als hij niet nageeflijk achterwaards gaat, als hij maar gaat. Later komt het nageeflijkheid wel weer Lachen suc6

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:20

ik ben eerst op de grond begonnen. dus dat ze het commando kent. toen ik erop zat zette ik haar voor het hek gaf de hulpen en dan natuurlijk ook de stemhulp. als ze een pas trug ging uitgebreid belonen en zo verder uitbouwen.

Ironsaddlery
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:15

Eerst en vooral ervoor zorgen dat je de nek van je paard goed soepel en nageeflijk maakt.Daarna voorhand en achterhand los maken.Je paard achteruit trekken werkt niet.Als je de achterhand van je paard kan plaatsen waar je wil zal je paard ook achteruit gaan zonder getrek en gepluk. Gewoon vragen. Na veel oefening zelfs in draf als je het maar vraagt!


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 08:53



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers