Hondje aangevallen, nu zeer oog

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Hondje aangevallen, nu zeer oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 23:34

Vanmiddag liep ik met mijn hondjes (boerenfoxjes) op stal toen de oudste aangevallen werd door een van de stalhonden. Ineens een hoop gegrom (stalhond) en gejank (mijn hond) en daar lagen ze dan, mijn hondje in de houdgreep met een grote goldenretriever die haar in haar nek vast had. Ik had het niet meer!
Nouja, Goldenretriever eraf geschopt, mijn hondje opgetild en de kantine in gegaan. Gelukkig had ze niks, alleen mega geschrokken natuurlijk.
Alleen nu komt het. Haar linkeroog is iet wat dik, en traant ook behoorlijk. Ik heb al zitten kijken, en het is een beetje rood, maar ik kan niks erin vinden en er zitten ook geen wondjes ofzo. Ze wrijft er ook regelmatig in. Wat kan ik hiermee doen? Kamille thee? Net als de paarden?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:41

Agoh, das niet zo best.(Mijn max,Jack Russel, is vorige week door een husky gegrepen en is nog steeds overal beurs) Ik heb niet zoveel verstand van de medische kant, maar misschien dat je toch ff naar je DA moet gaan als dit te lang duurt. Het kan nl zijn dat een of ander vlies(hoornvlies??) beschadigd is, of een krasje erop en dat doet heel veel pijn. De DA heeft dan druppeltjes voor je, onze kat het nl.ooit eens, 5 dagen groot gevecht met druppels(geleivorm), maar het is weg. Succes.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:40

idd ff naat DA gaan.
Als blijkt dat er nix aan de hand is dan ben je zeker.
Liever een keer te veel dan een keer te weinig nietwaar.
succes

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:28

Ja iig zo snel mogelijk naar de dierenarts, en laat ze er ook echt naar kijken en laat je er niet met 1 of ander zalfje afschepen als het er echt slecht uitziet. Door nalatenschap van 1 of andere dierenarts hier is ons hondje dus nu blijvend blind aan 1 oog, nog geluk dat het oog er niet uit moest Boos!

Succes ermee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:30

Achh wat zielig Ach gut
Wat een rothond die stalhond!
Ik zou er snel mee naar de DA gaan, je kan er beter een keer naar laten kijken. Liever voor niets dan dat er straks wel wat mis is....

Wat zijn dat trouwens voor hondjes? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 12:25

Sorane schreef:
Achh wat zielig Ach gut
Wat een rothond die stalhond!
Ik zou er snel mee naar de DA gaan, je kan er beter een keer naar laten kijken. Liever voor niets dan dat er straks wel wat mis is....

Wat zijn dat trouwens voor hondjes? Ik heb er nog nooit van gehoord.


Boerenfoxjes niet? Moet je op marktplaats op boerenfox zoeken, ben je er héél snel achter (staan er altijd veel op). Maar misschien kan stef nog wel een fotootje van ze plaatsen.

Heel veel sterkte met haar en ik zou ook even snel langs de DA gaan, lijkt me geen slecht plan!

Succes ermee!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:40

Als je zeker wil weten dat ze er niks aan over gehouden heeft even naar de d.a verder zou ik er zelf echt niks aan doen!

Als t goed is zal haar vriend/innetje het schoon houden voor haar.
Tenminste dat is normaal t geval wanneer 2 honden samen leven.

Als je denkt dat er echt iets aan de hand is zou ik zeke rniet wachten met naar de arts gaan, haar vliesje kan beschadigt zijn wat een hoop ellende en pijn voor je lieve hondje kan betekenen.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:49

Ik zou ok niet zelf gaan dokteren, better safe than sorry!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 22:22

Kleine update. Maandag zag het oog er goed uit. We hebben er niks aan gedaan en zouden het even aankijken. Dinsdag begon het echter weer te tranen, en vandaag was het weer behoorlijk dik. Dus na het eten toch maar naar de DA gegaan.
Wij dachten dat het gewoon elke avond tussen 6 en 7 inloopspreekuur was, dat bleek op de woensdag dus niet zo te zijn, maar ondanks de drukte propte ze ons er toch tussen, super!
Als Rocky ergens een hekel aan heeft is het de dierenarts, en ze zat dus in de wachtkamer bij mijn man op schoot, te trillen als een rietje.... Arm ding....
We werden geholpen door een voor ons nieuwe arts, een ontzettend aardige vrouw. Toen ze wilde kijken stak rocky gelijk haar koppie onder mijn arm. "Afblijven, mijn oog!"
Maar na veel lieve woordjes van de DA liet ze het redelijk toe. Ze kreeg een stripje in haar oog waar een neon groen spul vanaf kwam, mochten er beschadigingen op het vlies zitten zouden die groen oplichten. Dit was gelukkig niet het geval, dus ging ze met een lampje verder kijken. Er zit een ontsteking, vermoedelijk door vuil wat er tijdens de aanval in is gekomen. Of er nog daadwerkelijk vuil in zat kon ze niet zien door de grote hoeveelheid pus die er zat.
We hebben voor 3 dagen pijnstillers/ontstekingsremmers mee gekregen, die moet ze 2x per dag. 4 tot 6 x per dag moeten we het oog zalven. Dit een paar dagen volhouden en kijken of het verbetert, als het niet verbetert moeten we terug om het oog te laten spoelen....
ff duimen dus

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:41

aaaaaaaaah arme rocky. waarom zou die hond in de aanval zijn gegaan?? was het spelen??of echt een aanval?? wel verstandig dat je toch naar de da ben gegaan. voor t zelfde geld was t oog wel beschadigd. geef dr maar een x

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 22:55

Die hond is jaaaaren geleden aangereden door de postbode. Hierbij is haar heup zwaar beschadigt. Ze is eraan geopereerd, en beter dan het nu is wordt het niet. Maar ze kan er over het algemeen goed mee uit de voeten. Tis op zich echt geen kwaad beest. Alleen nu met de kou gaat het meer zeer doen, en was Rocky simpel op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd. Kim moet Rocky zowiezo niet, gromt altijd wel naar d'r (naar Penny weer niet) maar dit hadden we nooit verwacht