Het is ons gelukt! We zijn GP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Het is ons gelukt! We zijn GP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 23:05

Het is nu officieel: vandaag hebben we winst in onze eerste Grand-Prix proef gereden, dus we mogen ons een Grand-Prix combinatie noemen!!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Ik liep in eerste instantie nog te twijfelen om te gaan, aangezien er slecht weer was opgegeven. Vanochtend zag het er echter stralend uit, dus we namen het risico maar. We gingen naar Exloo, zo'n 3 uur rijden van onze stal.

Eenmaal aangekomen voelde ik de vlinders opkomen. Gauw de bak bekeken en de proef in gedachten doorgenomen.

Tolstoi uitgeladen en tjee: wat was hij rustig? Normaalgesproken loopt ie als een gek om zich heen te kijken en te draaien, maar we konden ter plekke de bandages omdraaien en opzadelen.

Met losrijden bleek hij ook wat flauw te zijn. Het leek wel of hij in 1 x dichtklapte. Hij werd wel gespannen, maar niet fit. uiteindelijk maar overgangetjes gereden om hem wat fijner aan mijn been te krijgen en zijn rug wat losser te krijgen.

Toen de ring in:
Hij was nog niet helemaal zoals de vorige keer. Het kostte in de proef iets meer moeite om hem voor mijn been te houden, wat zich uitte in de piaffe. Maar in tegenstelling tot de 4, 5 en 6jes die ik altijd in de verzamelde stap had, gaf uiteindelijk de jury een 7! Er zaten dus ook goede stukken tussen. Dat goldt ook voor de appuyementen in draf en bepaalde stukken in passage.
Toen weer die verdraaide eners: voor de eerste keer moesten we er nu 15 rijden, vorige keer waren het er 11, dus het was weer even spannend of ze wel lukten. Ja dus. En een beetje te goed (of slecht), want Tol kreeg er geen genoeg van en maakte er zelfs 17 van Haha!

De laatste oefening was passage op de A-C lijn, met een piaffe op de X, heel verradelijk, want ze denken allemaal dat ze dan klaar zijn. Tol dus ook, dus even een hapering in deze piaffe, maar gauw gecorrigeerd.

Anyway, zonder kleerscheuren, maar toch wat kleine foutjes erin geslopen, waar we de volgende keer weer rekening mee kunnen houden.

Het was dus even afwachten hoe de jury dit beoordeelde, met die foutjes. Ik had zelf het gevoel dat het erom zou hangen.

Uiteindelijk: 60, 42%!!!! OK dan! Nu was het officieel, we zijn Grand-Prix!!!

Die Tol, hij doet het toch maar weer eventjes!!
Ik vind de GP een hele leuke proef, veel lange lijnen en Tol blinkt met name uit in de verzamelde gangen. Fijn dat hij hiervoor gewaardeerd wordt

Volgende week onze laatste wedstrijd van dit jaar in Roosendaal en die gaan we, als het aan mij ligt, leuk afsluiten!


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:07

Wauw dat is niet niks, gefeliciteerd!!! OK dan!

XANTHA

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:09

gaaf zeg!!! gefeliciteerd!!!
nou je kan trots zijn op tol en op jezelf!!!!
onze gp bokker!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:10

Gefeliciteerd!!
Afbeelding

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:12

Wow wat gaaf ! Gefeliciteerd !
OK dan!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:13

Zow lekker!Gelijk een wp, ik heb weleens zo'n proef gelezen, alleen die was in het engels :S, maar pff dat is me wat.
Een geweldige prestatie!Echt knap!Dat doet bijna niemand je na.Geniet er maar van! ( wat je waarschijnlijk al wel doet.)

Weet jij eigenlijk of Rob Koning eigenlijk nog grand-prix start met Cosmos?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:13

Wow echt stoer, gefeliciteerd!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:14

Gefeliciteerd Tyrza

Echt super Party!!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Levita

Berichten: 1407
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:37

Goed zeg!! Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:40

SUPER!!!!!!!!!!!!!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:44

Super Tyrza, proficiat!; wordt het nu misschien tijd om dat hoofd van hem toch nog eens in Tiffanyglas te laten vastleggen Haha!
Laatst bijgewerkt door fabienne op 14-12-03 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 23:45

Dank jullie allemaal!

Het was nog spannend op de terugweg: het was érg slecht weer. We hadden hagel, sneeuw, onweer, wind(stoten) en regen. Véél regen. Scheve mond

De terugweg duurde wel 3.5 uur. Ik kneep hem echt even. Maar we hebben het overleeft! Lachen

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:47

echt super tyrza

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:51

Hardstikke goed!!! Gefeliciteerd OK dan! Lachen

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:51

Van harte! Ik vind dit écht een superprestatie! OK dan! Hopelijk staat er weer een leuk verhaalt in de Paardenkrant as woensdag!


Het is idd een eind rijden. Ik nam Monza/Romanoff wel eens voor een weekend mee vanuit Westmaas naar m´n ouders, die wonen aan de N-34 vlak voorbij de afslag van Exloo.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:51

Toppie Tyrza, gefeliciteerd!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:52

Gefeliciteerd!!!! Echt super...... en volgende week zie ik het ook, want ik kom naar Roosendaal, jippie - en nu de bananendans van Lovely - !!!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 23:53

KarinvdM schreef:
Van harte! Ik vind dit écht een superprestatie! OK dan! Hopelijk staat er weer een leuk verhaalt in de Paardenkrant as woensdag!


Het is idd een eind rijden. Ik nam Monza/Romanoff wel eens voor een weekend mee vanuit Westmaas naar m´n ouders, die wonen aan de N-34 vlak voorbij de afslag van Exloo.



Denk het niet: er deden aardige zwaargewichten mee en de Inter II werd met de GP in de prijzen verdeeld. Ik zat niet in de prijzen. Maar who cares?:P

Maar ik hoop uiteraard wel op een stukje Haha!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:55

super gefeli!!!!!!!!!!! knappe tol Haha! OK dan!

Just Beleve and HOPE

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:56

Wauw.Gefeliciteerd,joh.En nou volhouden,he!!!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:58

Petje af! Gefeliciteerd! Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:59

Hey wat goed zeg! OK dan! Gefeliciteerd!!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:05

Hé Tyrza, ik ging natuurlijk even kijken op de site van de ZZGP. Imke Schellekens met Luxaflex ????? Verward Huh, hoezo dat nou? Niks op tegen hoor, maar wel heel erg verbaasd dat Tineke hem niet (meer) rijdt.
En wie is Dirk Jorn Haese, echt nog noooooit van gehoord.

Misschien zat je wel niet in de prijzen, maar voor mij - en waarschijnlijk veel andere medebokkers - stak je er met kop en schouder boven uit!!!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 00:12

Ja, en ze ging prima, Imke (1e plaats). Dirk is een Duitser. Die scheen er de dag ervoor al te zijn, ze kwamen van ver. Die was 2e geworden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 07:25

Meid ik ben weer apetrots op je!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 7 bezoekers