RSI??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-01 14:43

Sinds enkele dagen heb ik dus TEVEEL last van mijn rechteronderarm/pols. Ik ben toch wel erg bang dat dit wel eens RSI zou kunnen zijn. Muis inmiddels verplaats, dat doe ik nou met links, is ff wennen maar gaat wel. Of anders minder bokken Schijnheilig

Meer mensen die hier last van hebben? Hoelang kan dit gaan duren? Of écht niet meer bokken?

Ik baal er echt van... Boos!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 14:45

Als ik jou was zou ik eens heeeeeeeeel snel wat meer gaan lezen over RSI, hoe herken je het, wat is het en wat doe je er aan..

Als je te lang wacht is het op een gegeven moment zo erg dat het chronisch wordt Verdrietig Daar wordt je dan dus niet bepaald blij van.

Zoek dus informatie en ga naar je bedrijfsarts of huisarts..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 14:51

Idd ik heb het gronisch en da's echt niet fijn hoor! Verdrietig Ik wist dus dat ik RSI had, op advies van de dokter moest ik minder op de computer, of zo'n trekbal muis ofzo Verward kopen.. en dat heb ik dus geen van beide gedaan. Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 15:02

Nienke, uitkijken hoor, ik heb er ook last van, heb nu een muismatje met gelsteun gekocht en dat helpt wel.
Ik ga nu om de zoveel tijd er even achter weg, pianospelen of met de hond spelen oid, worden je polsen lekker los van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:20

Denk alsjeblieft niet te licht over RSI hoor, als het chronisch wordt (sneller dan je denkt hoor!) dan heb je pas ECHT een probleem. Er belanden tegenwoordig zelfs mensen door in de WAO, en daar word je niet vrolijk van!
Ga je alsjeblieft even naar je huisarts? Doe het voor je MedeBokkers! *LOL*
Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:49

In ieder geval niet te lang achter elkaar muizen of typen, wissel het af met andere dingen of oefeningen, hier is genoeg over te vinden.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:52

Volgens mij zit heel m,n lijf vol met rsi ..alles doet pijn . Schijnheilig


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 17:03

Alles wat je wilt weten over rsi, vind je op rsi.pagina.nl.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 18:15

ik h4eb er ook last van gehad, toen ik op mijn vorige werk te veel bokte. Kon merken dat ik er geen last van had in het weekend, dus het moest wel door het bokken komen Schijnheilig . nu heb ik er trouwens geen last meer van.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 21:51

David werkt met de computer, en hij heeft er af en toe last van. Er zijn speciale programmaatjes om op je computergedrag te letten, maar het beste kun je zo min mogelijk met de muis werken. Probeer je bureau goed in te richten, zodat je in een prettige houding kunt werken, en leer functietoetsen uit het hoofd (control... etc) Ook af en toe wat polsengymnastiek helpt om kramp te voorkomen. RSI ontstaat door herhaalde kleine bewegingen!

Tja, werken voor school op computer en dan nog uuuuuuuuuren bokken gaat je natuurlijk niet in je koude kleren zitten!

Sterkte!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 22:25

Ik heb m'n muis ook al links liggen, ook last van m'n pols... (Te veel gebokt in m'n vrije weekje vorige week ben ik bang!)

Mijn broertje werkt 'in de computers' en die heeft last van RSI in z'n schouder, loopt er nu voor bij mensendieck, voor het verbeteren van z'n houding en losmaken van allerlei spieren.

Als je echt lang last houdt moet je even langs de dokter gaan, kun je door verwezen worden naar fysio ofzo.

Sterkte!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Geerten, GrapeshotBot, TessaxQuincy en 34 bezoekers