Balzflug nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 11:47

Wie heeft er een balzflug nakomeling?????
Super gave hengst is het he????
Ik wil graag wat weten over het karakter en uiterlijk van jullie "Flugje". JE mag me ook pb-en om het er uitgebreid over te hebben!!!!! Lijkt me iig leuk!!!! Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:03

Ik ken een aantal nakomelingen van Balzflug, allemaal mooie en lieve paarden. De nakomelingen die ik ken zijn alleen maar vos of zwart en wel heel verschillend qua bouw.

[img]../upload/63/balzflug.jpg[/img]

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 12:06

en karakter???

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:07

Voor zover ik heb gezien zijn ze heel lief van karakter alleen soms wat kijkerig. Maar ik heb er zelf geen gehad dus ik heb er geen ervaring mee.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:24

Ik ben een enorme Balzfluggek. Kijk maar bij mijn profiel voor foto's.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:49

ik heb een küt blazflug onder het zadel gehad,
gewoon altijd tegenwerken!
Misselijk

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:50

Haha wat voor een Balzflug?? Schijnheilig

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:52

Bij ons stond een balzflug x Rinaldo op stal. Een plaatje om te zien maar met opstappen ging hij knijpen en er als een gek vandoor. Maarja daarom stond hij ook bij ons op stal omdat hij dat deed. Is trouwens wel goed gekomen. Was een d.br. met 4 witte benen en een bles maar wel een heel mooi compact en chique type hoor.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 13:55

zijn de flugjes van jullie ook eenkennig??? ene beetje vreemdelingen haat en als je met te veel druk rijd dat ze dan gaan flippen, steigeren en staken???

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:08

Dat is volgens mij een beetje een trakhenertrekje, dat karakter wat jij nu omschrijft. Ik heb dat wel vaker gehoord. Het zijn superpaarden maar je moet er wel mee om kunnen gaan.

Ooit eens gehoord van iemand: "trakheners zijn paarden waar je U tegen moet zeggen", met andere woorden: met zeer veel respect en geduld behandelen.

Ik heb zelf geen ervaring met trakheners trouwens, dit is puur van horen zeggen. Correct me if i'm wrong! Haha!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 14:25

ja ik denk dat je wel gelijk heb maar ze hebben eenuitstraling waar je ook U tegen kan zeggen!!!! ssssssooooooo kwijl kwijl als ik er 1 zie lopen!!!!! Ja met een zachte hand rijden ook, ik rij wel eens op die van mijn nicht, die is verkeerd behandeld op een inrijstal dus..... je begrijpt wel hoe het ong. nu is! Maar daar moet je echt rustig zijn pas dan is zij ook rustig!!!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:32

Ik heb een paar jaar gereden een vosruin uit Balzflug gereden en heb nu een 4 jarige Balzflug x Zeoliet op stal staan.
Beide paarden zijn absolute bewegingstalenten- altijd los en met afdruk, hele mooi gangen om naar te kijken...
Ook, beide hebben bepaalde karaktertrekjes... dominante, eigenwijze enigszins nerveuze beestjes die gauw op hun teentjes getrapt zijn. Maar wel echte talentjes die voor je willen werken.
De vosruin is nu van een vriendin van me en zij rijdt er Mdressuur en M springen mee, probeert af en toe ook SGW te rijden. Heerlijk beest, plaatje om te zien.. ze heeft er al eens een echt heel goed bod op gehad, maar hij is niet te koop.

Mijn eigen Balzflug is nog erg jeugdig. Ik wil haar bij het KWPN aanbieden, denk dat ze goede kans maakt op een sterretje, gezien de ongelooflijke manier van bewegen. Ben er dus wat zuinig op, we rijden alleen recreatief erop tot de keuring.
Kwa kleur lijkt ze als twee druppels water op Zeoliet. Het is een mooi beestje.

Balzflug zelf was een geweldig rijpaard, maar een grotere chagerijn kom je niet gauw tegen.... Gelukkig zijn die nakomelingen die ik ken geen chagerijnen, als je een Balzflug kan kopen en je bent zelf niet zo zenuwachtig? Doen, krijg je geen spijt van!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-01 16:41

ja dees je heb gelijk..... super paarden geeft tie!!! maar ze hebben wel een gebruiksaanwijzing!!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 21:55

Ik ben net als suzanne ook zeker wel een balsflug fannetje! hij stond dan ook op dezelfde stal als mijn favo hengst gribaldi en is dus ook trakhener. Balsflug heeft na mijn mening mooie nakomelingen gebracht met veel bloed en extrieur. Wel zijn er wat heethoofdjes bij maar dat was balsflug geloof ik ook wel een beetje (maarja een goed paard moet pit hebben!!!)
Ik ken verschillende balsflugs zijn bijna allemaal zwart of donkerbruin. Vrij chique kwa bouw (niet lomp maar juist fijn en elegant) over het algemeen vriendelijk karakter soms vrij veel temperament. Maar ze willen wel werken voor hun baasje!!

groetjes jeannette

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 08:42

Bonaparte is toch van hem?
of heb ik de verkeerde voor me?
Iniedergeval ik heb dus weer een dochter van Bonaparte

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marloes-joy op 2001-10-27 10:33 ]</font>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:11

Ik ken een Balzflug x Candy Boy x Akteur stermerrie...erg gevoelige merrie maar leuk paardje, ziet er eigenlijk bijna zo uit als mijn paard (zelfde moeder Lachen ). Zij is nu 4 jaar.
Maar die is dus bruin, of ze verder aftekeningen heeft weet ik niet (ik kwam kijken voor mijn paard, niet voor zijn zus *LOL* ), maar ze doet het nu goed bij een goede ruiter ook...

Lina

Berichten: 587
Geregistreerd: 19-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:36

verwijdert ging verkeerd

ikt
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-07-07

Re: Balzflug nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:15

Ik heb zelf geen ervaring met Balzflug-zonen of dochters, maar ik ken wel mensen die dat wel hebben. Ik hoor vaak dat de nakomelingen van Balzflug nerveus en kijkerig zijn, met veel temperament. Nagelbijten / Gniffelen Maar zoals ik al zei heb ik er zelf geen ervaring mee, dus ik kan fout zitten!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Balzflug nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:54

Mega oud topic.

Lina, je kunt een berichtje, dacht ik, nog verwijderen als er nog niet gereageerd is.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Balzflug nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 00:01

Oud topic en daarom een slotje.