Essent, NRE, Obragas etc etc

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Essent, NRE, Obragas etc etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 21:49

*zucht* worden jullie ook zo moe van al die afschrijvingen en rekeningen?
Omdat we nu telkens zo krap zitten, heb ik ons afschriftenboek er nog eens bijgepakt, en alles met de loep bekeken...

Nu krijgen wij dus afschrijvingen van Essent en Obragas, telkens een identiek bedrag. Ik dacht eerst dat we dubbel betalen, maar op de kaart van Essent kunnen we alleen de meterstand van de energie doorgeven. Gas gaat dus wel via Obragas, toevallig Verward hetzelfde bedrag elke maand.
Nu heb ik ook ontdekt dat we maandelijks door een of ander nutsbedrijf, NRE Energie, belast worden! Dat kan volgens mij niet! Je kan toch geen dubbele energie rekeningen krijgen? Heb ze meteen een mail gestuurd waar het voor is, we hebben er volgens mij ook geen contract ofzo van. Misschien nog van de vorige bewoners! Sigaar

Ik hoop maar dat we van Essent en Obragas geld terug krijgen, ipv bijbetalen!!!!! Bloos!


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:00

Dan hebben wij niet als enigste problemen met Essent Scheve mond Maar als ik dat allemaal ga uitleggen Schreven ineens hogere of verkeerde bedragen af, verwisselden van alles enz enz!

Nu krijgen we iedere maand een acceptgiro (uh 6 Bloos!, zoveel aansluitingen) en die maak ik dan braaf over. Ook hebben ze fouten over het verbruik, je hebt een maximum per uur, en toen hadden ze teveel gerekend Verward

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 22:05

Oh, fijn om te horen, not!!
Ik ben benieuwd wat dat NRE is!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:41

nou dubbele energie betalen is niet echt bepaald de bedoeling, ikz it gewoon bij de nuon en moet zeggen dat dat redelijk goed gaat, krijg maandelijks 1 rekening en dan de jaarafrekening en nog nooit geen last van gehad!!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:49

Ben je misschien geswitched zonder dat je er wat van weet? Ik heb een jaar bij Essent gewerkt, dus ik weet er wel wat van Knipoog
Je kunt zeker wel dubbele rekeningen krijgen. In welk gebied zit je? (Nuon, Essent, NRE??)

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:50

NRE is trouwens Nutsbedrijf Regio Eindhoven, die doet daat de energie- en gaslevering. maar je kunt ook buitengebied switchen voor groene stroom, en als dat gebeurd is ben je nog lang niet klaar...

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

_Lucifer_

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-02-03
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:21

Misschien is het de rekening van de kabeltelevisie?
Die krijgen wij ook altijd aan het eind van het jaar.

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:34

een vriend van me heeft de afgelopen tijd 8 rekeningen per keer gekregen en dat energie bedrijf maar volhouden dat het wel goed was en dat ze gewoon moesten betalen totdat ze er vrijdag achter kwamen dat het toch wel verkeerd was gegaan ... en ze hebben een flinke bak met geld terug gekregen ...

dus zou er zeker even goed achter aan gaan en als je het niet vertrouwd ook door blijven gaan met zoeken naar hoe het kan en of het mag ...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 12:29

Ik heb gebeld, en het blijkt de huur van de CV ketel te zijn! Oh jaaaaa Bloos
Ze gaan een offerte opsturen voor wat het kost als ik die over wil kopen. Volgens mij heeeeeeel duur! Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 12 bezoekers