Zweefrol vanaf Andrew geoefend op buitenrit...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Zweefrol vanaf Andrew geoefend op buitenrit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 20:14

Vandaag toen ik Andrew naar stal had gehaald, begon hij weer eens zijn hyperactieve gedrag te vertonen... op en neer huppen en bokken in de stal, zwaaien met zijn hoofd, hinniken... Piet ongeduld dus!

Bedacht dat dit vast een goed moment was om weer eens lekker te gaan rijden, omdat hij zo te zien energie te veel had (hij staat dag en nacht buiten met zijn Harem, genoeg beweging zou je denken...)

Snel gepoetst, gezadeld (wel lastig singelen tussen de huppen door...)
En langs de weg er eerst maar naast gelopen.
Bij het natuurgebied (5 minuten stappen) er op geklommen en hij stapte braaf langs het water...
Na een tijdje voorzichtig maar eens een drafje geprobeerd, en ook dat ging heel goed. Lekker uitwaaien aan een lang teugeltje en hij was niet eens schrikkerig! Het was alweer een hele tijd geleden dat ik alleen met hem naar buiten was geweest. Dat was namelijk op een drama uitgelopen, dus die behoefte was een tijdje weggezakt Haha!

Ik Bedacht dat wel wel richting het strandje konden rijden omdat je daar een mooi brede en stevige berm hebt, zodat ik Andrew even zijn benen kon laten strekken... Een galopje zag hij al helemaal zitten, maar toen ik hem wat inhield omdat ik niet te hard wilde, stond hij plotseling helemaal op de rem, stak zijn hoofd tussen de voorbenen en gaf een flinke bok weg! Voor ik het wist lag ik weer eens op de grond na een prachtige zweefrol. Snel opgestaan, want ik had de teugels nog vast en Andrew stond mooi stil, naar me te kijken zo van: Tjonge, dat ging makkelijk... teugels over de hals en op wat dribbelen na, kon ik gewoon weer opstijgen. Toen zag ik plotseling dat we publiek hadden gehad Bloos! Een stel met een hond stond vanuit de verte te kijken hoe alles gegaan was... Schijnheilig Maar weer rustig Andrew omgekeerd en in een dribbeldrafje richting het strandje gereden...

Op de terugweg wat dressuuroefeningen gedaan om hem aan het werk te houden en wat te oefenen voor onze tweede les bij Carmen en nu ging het heel goed.
We hebben maar niet meer gegalopeerd Bloos Maar Andrew ging op de terugweg wel hel mooi uitstrekken tijdens het draven! Sinds hij weer beter is, en mijn zadel aangepast is, vind ik hem soepeler lopen. In elk geval als hij zich goed voelt en energie heeft... Veel verender en krachtiger en ik kan ook beter op hem doorzitten (of zou dat door de flairkussens komen )

De hele rit liep hij vlot en met zijn oortjes (lijken erg klein door zijn dikke vacht) strak naar voren!
Ondanks de val hebben we heerlijk gereden, en ik hoop nog veel van zulke ritjes te kunnen maken...

Heb nu wel wat spierpijn in mijn schouder/bovenarm, maar die zal wel wat verrekt zijn door de ruk... Maar ik heb de spierpijn er wel voor over!
Mijn paardje heeft er weer lol in!!!


minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:22

Hee Joyce,dus weer eens een vlieg lesje gehad van Andrew? Haha!
Dat is lang geleden zeg,maar verder wel lekker gereden las ik wel OK dan!
Mooi figuur die Andrew van jou Haha!

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:53

Eey Joyce!

Zo haha leuk, vet cool dat hij zoveel energie had!
Je hebt zo te zien vliegles gehad?
Nog pijn gedaan, Andrew is me der 1 hoor!
Ik ben blij dat Andrew verder zo lief was en mooi liep! I
ikk spreek je weer gauw Haha! !
Groetjes van Marjolein

(L) a n d r e w (L)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:09

haha jemig, goed dat het zo is afgelopen... wat zal je verbaasd zijn geweest Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:12

Gelukkig dat je je niet te erg bezeerd hebt! Die maffe knollen af en toe, ook al ken je ze al jaren, ze kunnen je zomaar verrassen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 22:19

Ja, hahaha... Andrew is ook zo'n nummer!
Hij is in de omgang enorm dominant en met rijden ook. Meestal is hij wel lief (vooral met anderen op buitenrit) maar als hem iets niet zint, of hij heeft besloten die dag overal bang voor te zijn dan heb je je handen vol.

Maar liever zo, dan van die lamlendige buien dat hij niet vooruit te branden is en nergens puf voor en zin in heeft...

Gelukkig kom ik meestal goed terecht en blijft Andrew eigenlijk altijd gelijk staan als ik er af van... Mijn grootste angst is dat hij weg rent als ik eraf val met een buitenrit... (of dat ik natuurlijk zo raar val dat ik niets meer kan, want hij blijft natuurlijk niet eeuwig wachten tot het baasje weer eens op gaat staan...

Maar goed, dit keer een zachte landing en verder een heerlijke rit met zijn tweetjes...

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:24

Geloof dat Andrew weer helemaal gezond is *LOL*. Gek paard Knipoog.
Ben gelukkig nog droog thuis gekomen, al ging het ff later wel flink te keer Scheve mond Haha!.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:45

Haha, maffe Andrew! Idd gelukkig dat ie zo braaf bleef staan.
Moet ik volgende keer maar weer mee met zijn grote vriend Minco??? Ik was helaas al op stal geweest, maar anders was ik wel in geweest voor een ritje met jullie!
Groetjes Judith

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:20

Judibo schreef:
Haha, maffe Andrew! Idd gelukkig dat ie zo braaf bleef staan.
Moet ik volgende keer maar weer mee met zijn grote vriend Minco??? Ik was helaas al op stal geweest, maar anders was ik wel in geweest voor een ritje met jullie!
Groetjes Judith


Jaja en dan stiekem foto's maken zeker van Joyce haar vliegles Cheese! Haha! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 15:33

Haha! Gek beest! Haha!
Was je alleen op pad met Andrew?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 17:24

Ja, ik was alleen weg... Collega van mij (hebben zelf twee dochters die rijden en een stuk of 8 paarden) moest ik vandaag beloven het niet weer te doen... Uhhh.... Schijnheilig
Dan moet Judith wel een erg goed reactievermogen hebben Alie! Als ik al op de grond lig voor ik een kik kan geven *LOL* Het gaat zo snel dat je het pas doorhebt als je al vliegt Haha! Heb je in elk geval geen tijd om bang te zijn dat je gaat vallen... *LOL*

Inderdaad erg jammer dat je al geweest was Judith! Samen met Minco was het een vlot ritje geworden, maar wel zonder bokpartijen Haha!

chantallalla
Berichten: 219
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:35

sorry dat ik weer reageer op een oud topic! Bloos!
dat heb je niet vaak he vlieg-les!
gek beest, had het eigelijk niet verwacht van hem!! maarjah soms denk je dat je ze eindelijk kent krijg je zoiets weer!! had ik laats ook met binke!

groetjes chantal.

mensen met paarden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven dan wil ik die paarden wel erven!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, GoogleAdsense, Manadeluca, Milow2018, nayla, Niika, Sky_As, tienus63, Vickym98, Winged, xSuuzerd en 94 bezoekers