Fie met 'r neusje klem:geen kringkampioenschap...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Fie met 'r neusje klem:geen kringkampioenschap...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 13:34

Vanmorgen m'n spullen schoongemaakt, Fie 'r voetjes en 'r staart in de hoosregen staan wassen, want vanmiddag zou ik wedstrijd hebben (kringkampioenschap M1).
Terwijl ik 'r sta te poetsen staat ze een beetje te likken en te knabbelen aan de dekenstang die aan haar boxdeur hangt, dat doet ze eigenlijk altijd. Maar nu raakte ze opeens helemaal in paniek en begon ze opeens te trekken en te hangen!
Wat bleek, zat ze met haar mond helemaal om de stang en met haar bovenkaak/neus klem tussen die stang en de punt van het bovenluikje van haar boxdeur dat altijd open staat...
Grote paniek dus, hangen en trekken! Ik schrok me helemaal wezeloos! Uiteindelijk trok zichfzelf wel los, maar ze had zich echt onwijs pijn gedaan, ze begon heel hard te hinniken en met haar mond open met haar hoofd te schudden en daarna ging ze met haar hoofd helemaal naar beneden staan met haar mond open.

Gelukkig waren er nog wel wat mensen op stal, zodat we er met elkaar even rustig naar konden kijken en zo op het eerste gezicht leek er niet echt iets beschadigd buiten de grote schaaf op haar neus.
Ik heb er een natte lap op gehouden en toen toch maar de veearts gebeld.
Die adviseerde om haar wat af te leiden, eten, lopen en het zo even aan te kijken.
Ze staat nu op stal hooi te eten (gelukkig) en nog wat gekke bekken te trekken, maar verder is ze rustig.
Ik hoop dat het bij een flinke geschaafde neus blijft en verder niks, maar eventjes afwachten dus nog... het lijkt zo mee te vallen.
Maar wat kun je dan vreselijk schrikken zeg!!

Wedstrijd dus maar afgebeld, helaas, maar het is niet anders. Morgen had ik er toevallig ook eentje ingeschreven, misschien dat dat nog gaat lukken met een lage neusriem, en anders is het gewoon pech. Volgende keer beter...


Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:38

jeetje balen zeg knuf voor je paardje.
sterkte ermee

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 14:41

Oh getsie, balen zeg.
Je schrikt je helemaal wezenloos als er zoiets gebeurt. Gelukkig dat het mee lijkt te vallen, heb het weleens anders gezien.
Paard van een vriendin stond een tijdje terug met de tralies van de box te spelen, en kwam dus ook vast te zitten, onderkaak klem. Die trok zo hard dat ze haar kaak brak.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:32

Aiiiii!! Dat is minder Sterkte ermee Ellis!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:37

oefh!,dat zal wel zeer gedaan hebben.
goed van je hoor dat je de wedstrijd hebt afgezegd.
denk aan je paardje hoor,ik hoop dat het gaauw weer beter gaat.
en dat jij onderhand wel over de schik heen bent.

Icelandics
They grow when you get on

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:23

bleeeeeh minder

echt niet leuk joh! hopen dat het idd allemaal meevalt
en wel balen van je wedstrijd zeg!
maar ja.. t paardje gaat zo te horen OOK bij jou voor!!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:09

Ik hoop dat haar neusbeen niet gebroken is. Ik neem aan dat de DA dit wel heeft gekontroleerd. En naar de tanden/kiezen gekeken.
Je paard is niet de eerste die dit overkomt. Ik heb al meer verhalen gehoord over problemen met die dekenstangen aan deuren.
Nou ja weer wat geleerd, al is het een harde les.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:12

jah mischien de dekenstang ergens anders plaatsen?

Icelandics
They grow when you get on

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:39

Dat loopt idd nog goed af.

Ik heb ook al hele enge verhalen gehoord, niet alleen dekenstangen, maar ook voerbakken en trailes van de box.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:01

jah we haddne een tijd terug toch ook een gevaren topic?
met 2 enge foto's van een oaard in een trekkerband
brr!

Icelandics
They grow when you get on

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 20:59

Ze stond er vanmiddag gelukkig weer rustig bij en ze eet gelukkig normaal. Je kunt wel merken dat alles duidelijk indruk heeft gemaakt en het erg gevoelig is, want ze staat er een beetje suf en sipjes bij...
De bult op haar neus (links naast haar neusbeen, op de hoogte van je engelse neusriem) is behoorlijk dik geworden, ze heeft er een heel scheef koppie van!

Morgen zeker nog een dagje rust en als het er dan nog erg naar uitziet of aanvoelt laat ik toch de veearts even langs komen.
Misschien dat ik dat van de week toch nog even doe voor de zekerheid, je weet inderdaad maar nooit of er iets aan de tanden of kiezen is beschadigd...

Ik heb een lage neusriem van iemand kunnen lenen, dus als ze van de week weer een beetje de oude is, kunnen we in ieder geval weer een beetje aan de gang!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:06

Jeetje El, wat een schrik! Ik hoop dat het allemaal meevalt en de bult gauw slinkt.
Balen dat het nu uitgerekend vlak voor je wedstrijdweekend gebeurt, er is volgens mij altijd wat als je inschrijft voor wedstrijden van de Boekhorstruiters.
Knuffel voor Fie van Fitz en mij Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:56

Wat vervelend, kun je er niet op een één of andere manier een coolpack omheen doen tegen de zwelling?

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 12:56

Nouvel schreef:
Ik heb een lage neusriem van iemand kunnen lenen, dus als ze van de week weer een beetje de oude is, kunnen we in ieder geval weer een beetje aan de gang!

Je kunt ook zonder neusriem rijden, Westernruiters doen niet anders Lachen
Belangrijker is dat het bit in haar mond geen pijn doet.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 19:15

Sugarmiss"]
[quote="Nouvel schreef:
Ik heb een lage neusriem van iemand kunnen lenen, dus als ze van de week weer een beetje de oude is, kunnen we in ieder geval weer een beetje aan de gang!

Je kunt ook zonder neusriem rijden, Westernruiters doen niet anders Lachen
Belangrijker is dat het bit in haar mond geen pijn doet.
[/quote]


Ja, dat ga ik eerst maar eens voorzichtig proberen morgen. Bitje in zonder neusriem en even kijken hoe ze daar aan een lang teugeltje op reageert...

In principe moet ik volgende week zondag een pas de deux rijden, dat zal waarschijnlijk niet zonder neusriem mogen, vandaar de lage neusriem.

Ze zal ook misschien wel een beetje met 'r mond open gaan lopen als ik echt wat ga vragen zonder neusriem...
maar goed, eerst maar even kijken van de week hoe de stand van zaken is...


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:06

Wat een pech zeg, arm paard, hoe krijgt ze het voor elkaar! Hopelijk herstelt ze snel!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Jessica_1998, lletam, MairiMacBran, Mark0919, Sintara, sterregoud en 39 bezoekers