Tyrza clinic Deurze

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Tyrza clinic Deurze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 17:21

Het was al tijden geleden dat ik voor het laatst bij manege Vonck was geweest. Ik liep dus richting de plek waar eerst de deur zat, stond er een hek voor en de deur was dichtgemetseld. Boos!

Gelukkig wist ik dat er aan de achterkant ook een deur hoorde te zitten, dus daar maar heengegaan. 'k Had Verena in de maxi-cosi mee, het plensde dus ik hoopte echt dat de deur aan de achterkant er nog wel zat!
Ja dus, hehe, droog!

Om 13:00 begon de clinic. Ik was wat later, ik denk tegen 13:30. Het eerste groepje was dus al bezig. Ik viel meteen met de neus in de boter, want toen Marloes met Pliva wou galopperen was Pliva het daar niet helemaal mee eens..... Ach gut (de rest mag Marloes vertellen, anders krijg ik vast ruzie! Schijnheilig ).

Ik heb de eerste minuten beneden bij de bakrand gestaan, maar na een tijdje zag ik het hoofd van Marije in de kantine. Dus maar naar boven. Eerst Verena maar uitgepeld (oh, heb je die mee? wat een schatje! Wat een bolle toet... Haha! en ga zo maar door). Samen op de stoel gaan zitten, en ze was verder eigenlijk de hele middag rustig.
Tyrza geeft echt heel leuk les, zal ik dan een volgende keer ook maar mee gaan doen? Ik hoorde dat je niet meer perse L-nivo hoeft te hebben, dus dat scheelt. Ik rij natuurlijk al jaren op Des, maar heb nog nooit les met haar gehad.... klooi maar wat aan om het zo maar te zeggen.

In de tweede groep reed Kitty (en iemand anders die ik niet kende). Ik hoorde dat Muzefee geblesseerd is geweest, maar daar was vandaag niet veel meer van te merken. Het ging echt lekker! En wat de anderen daar ook al zeiden: Thirza maakt opmerkingen waar je echt wat mee kunt. Bovendien brengt ze het ook nog op een leuke manier.

In de laatste groep reed Marije. Ze was erg zenuwachtig (want Desiree kwam kijken!). Wat ik heb gezien ging prima, halverwege probeerde Paula nog wel te klooien, maar werd meteen gecorrigeerd door Marije.

Verder heb ik nog Maaike gezien, Desiree dus, 2 mensen die bij ons op de praktijk komen, iemand die vroeger op de bosmanege reed (in de les na mij), en een vrouw die dacht dat ze mij had ge-echood toen ik zwanger was, maar dat was zij niet volgens mij.

Ik heb de naam van Marco horen noemen (ik denk ook van bokt?), en de eigenaren van de manege (kende ik alleen van naam).

Genoeg mensen gemeet! OK dan!

Verena was trouwens wel moe toen ik thuis kwam. Ze werd even wakker toen we de auto uitstapten, maar ik heb haar meteen door naar boven gebracht, en ze heeft geen kik gegeven toen ik haar in bed legde Lovers (dat is meestal wel anders 's middags). Paarden en Bokkers hebben dus een positieve invloed op haar (pffffff..... komt het veulen van sarah er mischien toch nog wel Maaike! Knipoog )


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:13

Riëtte"]
In de laatste groep reed Marije. Ze was erg zenuwachtig (want Desiree kwam kijken!). Wat ik heb gezien ging prima, halverwege probeerde Paula nog wel te klooien, maar werd meteen gecorrigeerd door Marije.
[/quote]
Bloos! heb ik dat gezegd??? Haha!
Was natuurlijk wel spannend dat Desiree ons nu voor het eerst samen zag rijden, wetende dat het nog lang niet altijd lekker gaat, en omdat ik niet weet hoe Paula thuis altijd liep. Het tempo is ons grootste probleem, waardoor ik verkrampt ga zitten, waardoor Paula harder en harder gaat, enz *LOL*
Maar ik vond de les erg leuk, werd flink aan het werk gezet, maar met Tyrza's tips heb ik toch stukjes erg fijn gereden. (Waar die klok hangt ben ik nog steeds niet achter Schijnheilig Moest wel lachen als ik rechtop moest gaan zitten door richting kantine te kijken, dat iedereen begon te zwaaien Haha!)
Heb er zeer zeker wat aan gehad, hier kunnen we weer een tijdje mee verder, ben ik erg blij mee. En nèt geen vliegles gehad gelukkig Tong uitsteken
Vond het verder ook erg gezellig, er waren de hele dag door toeschouwers, en het was goed te volgen door het microfoontje, dus ook de andere clinics waren leerzaam.
Leuke dag, zeker voor herhaling vatbaar, en wat ik gehoord heb van mensen om me heen ben ik niet de enige die er zo over denkt. Er zijn vandaag ook een aantal mensen geweest die nog even de kat uit de boom wilden kijken, maar die de volgende keer ook erg graag mee willen rijden. Dus 12 moet lukken de volgende keer Knipoog
Hartstikke bedankt Tyrza, was behoorlijk moe na de les Haha! maar heb wel het gevoel dat we, Paula en ik, weer op weg geholpen zijn, dus een volgende keer doe ik graag weer mee.

Enneuh:
[quote="Riëtte schreef:
Het was al tijden geleden dat ik voor het laatst bij manege Vonck was geweest. Ik liep dus richting de plek waar eerst de deur zat, stond er een hek voor en de deur was dichtgemetseld. Boos!

Dat dichtmetselen hebben ze dan zeker vanmiddag gedaan?? Haha! Ik zou niet weten welke deur je bedoelt *LOL* Wel dat het nu idd een privé-ingang is Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cody op 13-12-03 20:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:10

Ben ook even geweest te kijken. Kon niet te lang blijven, was met een kennis van me die in een clubje zit dat voor onze rijvereniging een aantal clinics gaat regelen voor de leden. Ze vond Tyrza leuk lesgeven, dus wie weet komt ze straks een paar keer lesgeven bij ons OK dan! . Zal nog wel even duren, ze zijn nooit zo snel.

Maar goed, even terug naar vanmiddag - alleen het uur gezien met Kitty en nog iemand. Leuk dat Muzefee zo goed liep, 't zag er echt heel netjes en ontspannen uit vond ik.
Nog heel even met Marije (en Riette dus, hallo Riette, wist niet wie je was, nu dus wel) en Dees staan praten. Vond het wel jammer dat ik jullie niet heb zien rijden, Paula (heb ik nu dus gezien) is gewoon een erg leuk paard en als ik het verhaal hierboven lees dus een echte merrie Haha! !

Ik opteer ook voor een volgende keer, het zal toch echt wel weer goedkomen met Syl! Ik bied trouwens m'n accomodatie aan, lijkt me hartstikke leuk ergens in het voorjaar. Iedereen welkom!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:43

Cody schreef:
En nèt geen vliegles gehad gelukkig Tong uitsteken




Zit zeker in de familie? Haha! Volgende keer parachuutje meenemen Knipoog

Allemaal bedankt voor jullie enthousiaste deelname! Het was kort maar krachtig, toch?

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:42

Ik heb er echt heel veel aan gehad. Zojuist de foto's even bekeken. Robert heeft voornamelijk foto's van mij gemaakt (en van mijn clubgenootjes).
Omdat ik niet weet of zij het op prijs stellen om op internet te staan, plaats ik die er maar niet bij.
Heb nog wel een foto van Marloes op Pliva...
We hebben niet zo heel veel van de andere clinics gezien omdat ik tijdens de eerste clinic mijn paard aan het halen was (door de stromende regen) en tijdens de laatste clinic was ik mijn paard aan het wegbrengen (door de stromende regen).

Ik vond het trouwens jammer dat er maar weinig bokkers meereden. Maakt het toch even een wat andere boktmeeting...

Helemaal verkleumd van de regen heb ik nog naar de show van Wim Vonck gekeken. Erg leuk om te zien en zelfs Robert (die weinig met paarden heeft) vond het leuk om te zien hoe hij met het paard aan het spelen was.

Zo, nu ga ik foto's erop zetten...

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 12:11

ga nu gauw de fotos bekijken, vond het jammer dat ik niet kon komen maar moets werken van mijn baas Haha! Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 20:24

'k Vond het erg jammer dat ik die show van Wim Vonck heb gemist. Daar zijn zeker geevn foto's van?
Kendra: wie was jij???

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 08:45

Ik heb in elk geval geen foto's van de show gemaakt. Toen zat ik kleumend en kleddernat van de regen in de warme kantine...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:21

Ik heb het staartje van de clinic meegekregen (laatste groep & demo), Marco en ik waren toch op familiebezoek in de buurt. Gelukkig had de manege een warme kantine, ik merkte dat ik nog niet helemaal van mijn grieperigheid af was. Heb gezellig zitten kletsen met o.a. Dees, en net toen ik Verena van dichtbij wilde gaan bekijken, had Riëtte besloten om naar huis te gaan. Maar ik heb jullie wel gezien hoor! Knipoog

't Was leerzaam, en ook leuk om Marije en Paula aan het werk te zien. De rest heb ik niet zien rijden, Kitty nog wel even gesproken, maar Tyrza helaas niet. Komt nog wel een keer, wie weet rijd ik zelf binnenkort wel een keertje mee. Knipoog

Is jullie dat stopwoordje van Wim trouwens ook opgevallen? Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers