Lars..van onschuldig fjordje naar kanibaal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Lars..van onschuldig fjordje naar kanibaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 20:30

Gisteren wilde een stalgenootje van mij haar paardje in de bak zetten. Ik vroeg of Lars bij haar merrie in de bak mocht. Ook al hadden ze nog nooit bij elkaar gestaan, wilden we het proberen. Dus beide paardjes in de bak.

Er lag een hele grote plas in de bak waar de merrie lekker in ging staan graven en Lars deed gezellig mee. Samen graven, allebei rollen.
Ze waren echt lekker samen aan het keutelen.

Dus wij gingen allebei onze stal uitmesten, waarbij ik een oogje in het zeil zou houden, want ik heb vanuit stal goed zicht op de bak.

Bijna klaar met de stal en ik sta even met een ander stalgenootje te kletsen. Net terwijl ik trots vertel dat Lars altijd zo lief is met merries, beginnen er 2 in de bak te gillen.

Wat nu precies de aanleiding is weten we niet, maar ze gingen staan gillen en kont tegen kont schoppen. En gemeen doen tegen elkaar.
Niet uit elkaar gaan, nee hoor . Gillen en weer schoppen. Op een gegeven moment leek Lars echt niet de lieve fjord die ik al 10 jaar ken. De vuilak beet de merrie in haar flank, althans in haar deken.

Met veel moeite kregen we ze uit elkaar en na ze allebei gecontrolleerd te hebben, mankeerde Lars nagenoeg niets.
Maar de merrie had een flinke snee op haar kogel....dierenarts erbij.
En nu zitten ze zeker voor een paar weken in de lappenmand, de snee moest gehecht worden. En waar Lars in haar deken had gebeten, had hij ook nog maar een stukje vel meegenomen. Kanibaal!

Wat voel ik me rot zeg. Gelukkig gaat het al weer een beetje beter met de merrie...en Lars had alleen wat verdikingen op zijn billen.

Vandaag liep ik met hem langs de stal van de merrie en wat doet 'ie? Heel zachtjes naar haar hinneken......de schijnheil



mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:42

het blijven beesten he. die van mij heeft zo haar griffelbeen gebroken. Ik durf dus echt nooit meer zo maar een paard bij die van mij te zetten. heb mijn lesje wel geleerd.
succes. maar jij moet je niet schuldig voelen. wel een les voor andere keren dat je nu weet dat je fjord niet tegen alle merries,lief is ookal hinnikt ie weer schijnheilig.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Dancer, Googlebot, Hanneke137, Poety en 139 bezoekers