Scheren..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Scheren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 20:23

Hallo.. even een vraag m.b.t. scheren.
De friese merrie waar ik mee rij zit nogal lang in het haar. De eigenaar wil haar niet 'kaal' scheren.
Nu heb ik wel es gehoord om met de haren mee te scheren, zodat ze niet kaal worden, maar of dat kan met een 'gewoon' scheerapparaat?
Of heb je ook zoiets als opzetstukken voor et scheerapparaat, waardoor het haar kort wordt, maar niet kaal.
Wie heeft dit al een gehoord of dit kan, of hier ervaring mee?


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:19

er is in een topic al eens over gesproken, volgens mij wist crossmonster er iets van

Er werd iig gezegd dat het meestal erg streperig wordt

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:49

Jnien wat ik zo heb horen zegen worden (sommige) paarden erg streperig! Ik zal als ik jouw was eens bij Crossmonster informeren!

..........................................................

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:42

Citaat:
Of heb je ook zoiets als opzetstukken voor et scheerapparaat, waardoor het haar kort wordt, maar niet kaal.


met scheren worden de haren kort, je scheert een paard nooit kaal, nadat je ze geschoren hebt zitten er nog steeds haren hoor!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 02:34

Ja, dat kan wel...een vriendin van mij is kapster, en die heeft haar paard gewoon met een afgedankt dingetje uit de kapsalon gedaan, waar ze opzetstukjes bij had (dus een mensentondeuse)

Je kunt natuurlijk ook bijvoorbeeld een strengenmodel scheren!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:05

Rieja schreef:
Ja, dat kan wel...een vriendin van mij is kapster, en die heeft haar paard gewoon met een afgedankt dingetje uit de kapsalon gedaan, waar ze opzetstukjes bij had (dus een mensentondeuse)


Ik vraag me af of dat zo'n handig idee is. Ik ken namelijk iemand die dit ook zo gedaan had en het resultaat was echt niet om aan te zien. Het paard is daarna dan ook door iemand anders nog een keer met een normaal paardenscheerapparaat geschoren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers