Oud & Nieuw. Wat doe jij met je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Oud & Nieuw. Wat doe jij met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 18:44

Hallo,
Ik vroeg me af wat jullie met je paard doen die in het dorp staan. Dus neit de paarden die ergens midden in de polder staan, maar waar zetten jullie ze neer met oud en nieuw?
Normaal staat Timon 's nachts in zijn stal, maar emt oud en nieuw zet ik hem in het paddock (met afdak), want straks word hij helemaal hieper door al dat vuurwerk en durft hij nooit meer in zijn stal en in het paddock kan hij nog wat rond rennen. Wat doen jullie?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:48

Wij beginnen al een paar weken van te voren met heel veel de radio aan in de stal. En dan steeds wat harder, beetje afwisselen. Om 12 uur, als het echt losbarst, zijn wij in de stal. Beetje hooi voeren, praten, verwennen met wat lekkers. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken ze buiten te doen. Wat als ze toch uitbreken? Of als er toevallig een vuurpijl of zo in de bak terechtkomt ... Nee, hier blijven ze binnen en wij erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:54

MoniqueT schreef:
Wij beginnen al een paar weken van te voren met heel veel de radio aan in de stal. En dan steeds wat harder, beetje afwisselen. Om 12 uur, als het echt losbarst, zijn wij in de stal. Beetje hooi voeren, praten, verwennen met wat lekkers. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken ze buiten te doen. Wat als ze toch uitbreken? Of als er toevallig een vuurpijl of zo in de bak terechtkomt ... Nee, hier blijven ze binnen en wij erbij.


Moon staat buiten Verdrietig Sh*t, daar denk ik nu pas aan. Als er maar niet van die rotjochies langskomen... Verdrietig

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:59

Die van mij kunnen normaal altijd buiten maar waar zij staan grenst aan het erf van de buren die altijd wel veel vuurwerk afsteken. Mijn paarden staan dus binnen met de deur dicht.
Ik heb nu sinds kort een shet erbij en ik weet niet wat hij doet maar die andere gaat altijd op zn gemak uit het raam staan kijken.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:04

Gewoon op stal met muziekie aan en een grote lading hooi!! natuurlijk
een oplettende stalbaas!!:-)

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:23

Die van mij staat lekker binnnen ze is al de doods voor vuurwerk. Nu begint het al, als ze in de verte ook maar iets hoort of ziet wat met een knalletje van vuurwerk te maken heeft dan neemt ze het hazepad...(met ik er op dus Haha! ) daarom ga ik rond deze tijd niet meer een buitenrit maken met haar omdat dat gewoonweg te gevaarlijk is...

Maar goed van mij mag de jaarwisselen wel gauw voorbij zijn

GreetZZ cLaudia
Laatst bijgewerkt door Madelief28 op 14-12-03 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:24

gewoon in de wei, zoals elk jaar, en er is gelukkig nog nooit iets gebeurt dus we hopen er het beste van!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:25

MoniqueT schreef:
Wij beginnen al een paar weken van te voren met heel veel de radio aan in de stal. En dan steeds wat harder, beetje afwisselen. Om 12 uur, als het echt losbarst, zijn wij in de stal. Beetje hooi voeren, praten, verwennen met wat lekkers. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken ze buiten te doen. Wat als ze toch uitbreken? Of als er toevallig een vuurpijl of zo in de bak terechtkomt ... Nee, hier blijven ze binnen en wij erbij.


Zo doen ze dat bij ons ook op de manege.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:46

Paarden staan aan huis, dus ik heb ook altijd huisarrest met O & N, bij mij in de straat (alle 5 huizen) wordt geen vuurwerk afgestoken omdat iedereen dieren heeft en het bovendien nutteloos vind.
Met die grote van mij moet ik altijd buiten staan want die vindt het geweldig om naar te kijken (in de verte kun je het dorp zien en daar steken ze wel af) dus ik ben altijd verplicht om (meestal in de vrieskou) tot 1 uur naast knollie te staan, reuze gezellig vind ze dat. De schimmel hoort of ziet er het liefts neits van, ze stort zich liever op een berg eten (met hele grote ogen die bijna uit de kassen springen)

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:48

ik heb hem liever binnen als buiten in een gebied waar veel vuurwerk is. Ik heb liever dat ze bang in een hoekje van de stal staan dan dat ze helemaal over de zeik beginnen te rennen. Als je afgelegen woont kun je hem natuurlijk buiten laten staan, maar anders zou ik hem binnen halen, als je de mogelijkheid hebt.

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:59

mijn verzorgpony staat op de Kinderboerderij
ze staat in de binnenstal....ze is blind aan 1 oog en raakt dus snel in panie.....ik ben altijd bij haar met oud en nieuw

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:00

binnen op stal, deuren dicht en ik dan heel hard kerstliedjes zingen. helpt wel Haha!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:19

Die van ons gaan gewoon vrij vroeg op de middag, rond een uur of drie, op stal. De rest van de tijd gaan ze gewoon naar buiten. De volgende dag gaan ze vaak rond de middag pas weer naar buiten.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:28

Mijn knollie die staat ook gewoon op stal, maar waar hij staat wordt niet of nauwelijks vuurwerk afgestoken Haha!, gelukkig Haha!..
hij reageert er ook niet zo heel erg op, is nog al een sukkeltje Lachen (maar wel een lieve Haha!)

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:29

Gewoon net zoals altijd op stal, en om 12 uur krijgen ze een nieuwjaarsknuffel en een oliebol. Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:31

In het dorp wordt er behoorlijk veel vuurwerk afgestoken, daar buiten niet.
De pony's die dicht bij huis in de wei staan, komen op stal. De pony's die meer in het buitengebied staan blijven daar.
Wel gaan we er net voor 12 even kuil voeren en op stal krijgen ze ook wat hooi/kuil.
En denk maar niet dat die vreetzakken zich daarna nog ergens druk over maken. Ze eten gewoon door alsof er niets aan de hand is.

froukje2
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:33

Onze fries gaat net als anders om een uur of 4 naar binnen,
Onze shet Grumpy heeft een schuilstal waar hij dus zelf ook naar buiten kan, met oud en nieuw komt daar even een tijdelijke deur voor.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:47

wij krijgen 4 paarden te logeren op stal, aangezien die normaal gesproken redelijk dicht (of in) de bebouwde kom staan

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:13

Die van mij blijven gewoon buiten. Ze worden al drie dagen van te voren getraint door die rotjochies die dan al beginnen met vuurwerk afsteken. En ze staan echt bij mensen op het erf die er wel op af gaan als ze met vuurwerk in de wei gaan schieten. Verder krijgen ze 's avonds geen eten, maar pas 11.50 en dan hebben ze z'n honger dat ze eigenlijk wel heel rustig blijven.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:26

Net als Mist, heb ook ik huisarrest.

Imker is doodsbang voor vuurwerk, en al wonen wij behoorlijk achteraf, onze buren stoken ieder jaar flink wat strijkers en dat soort rotzooi af.

Bij mij word dus het raam geblindeerd (lees: doek ervoor hangen), lichten aan, radio op hard en er gaat toch een spuitje Sedalin in... Vorig jaar heb ik het zonder geprobeerd, toen had ik het niet in huis en kon ik om 19.00 uur als een gek naar de DA rijden (10 km verderop) om daar toch iets te halen.
Ik stond op 1 meter afstand van Imker en kon gewoon zijn hartslag HOREN, dat was zo zielig, dat ik hem dit jaar maar weer drogeer. Hoe mijn nieuwe aanwinst zich houdt, da's nog even afwachten.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:35

die van mij staat gewoon in weiland..maar wel in een straat met huizen erlangs...ik verwacht geen problemen..de eigenaar van het land is thuis en houdt de boel in de gaten gelukkig..

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:54

Onze paarden zijn gewoon op stal & tevens de pensionpaaden ook! Wij wonen zelf in een rustige tot zeer rustige omgeving waar bijna nauwelijks geen vuurwerk afgestoken wordt! Handig hoor! Tevens geven wij de paarden om half 12 nog een extra plakje hooi! (wij luiden gelijk goed het nieuwe jaar in voor ze (hihi)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:25

mijn paard zou ik niet ergens in een wei laten staan,brrr zou er niet aan moeten denken.

bij ons op stal is het gewoon zoals iedere andere nacht,gaan niets spreciaals doen ofzo,want dan weten ze dat er iets aan de hand is.
wij laten get gewoon zo en erna loop de staleigenaar nog door de stal,zou er iets zijn belt hij meteen.

maar mickey reageerde er vorig jaar niet erg op ofzo,dus die laat ik lekker staan in der stal,mocht er iets zijn krijgen we meteen telefoon van de staleigenaar en kunnen we er meteen heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:39

Niks, ze staan in de middle of nowhere tussen de ASK Harskamp en de schietbaan van politie Noord en Oost Gelderland in.
Ze zijn dus gewend aan harde knallen en zullen het om 00:00 juist lekker rustig vinden in vergelijking met wat je overdag wel eens bij ons hoort.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:43

Uhm, ik heb eigenlijk absoluut geen idee wat ze op de manege doen met de paarden als er vuurwerk is Scheve mond