Barley loopt niet goed

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-01 15:27

Maandag had ik haar gelongeerd en ik vond dat ze niet echt voorwaarts was. Normaal is ze dat heeeeel erg. Nu ook nog wel maar toch minder.

Dinsdag heeft ze lekker op de wei gestaan. maar vandaag wilde ik haar weer longeren zodat Josien er daarna op kon rijden. Rechtsom liep ze heel goed maar linksom was het weer wat minder. Ze loopt absoluut niet kreupel ofzo. Maar toch is er iets.

Josien ging er vandaag op en dan is ze weer een bommetje energie. Josien merkte op dat ze wat anders zat in draf. Heel af en toe maakte ze een tussen stapje. Dus toch dacht ik.

Ik heb alles na gevoeld en ze is nergens warm. Nou ja morgen maar weer lekker op de wei en dan kijk ik vrijdag wel weer.

Wat zal er toch met mijn meissie zijn?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 15:31

oei ik hoop niks
barley is Lovers
succus verder geef haar maar een knuff van mij


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 15:31

He, wat vervelend, misschien heeft ze zich gewoon verstapt. Ik hoop dat het niet erg is!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 15:38

Misschien is ze een beetje stijf van het rijden daar moeten haar spieren natuurlijk ook even aan wennen.
Of misschien heeft ze op de wei een gekke bokkesprong gemaakt Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 15:41

Vast niks ernstigs hoor Heike, waarschijnlijk gewoon een beetje maf gedaan in de wei en daardoor een stijf spiertje in de schouder ofzo. Dan lopen ze net niet helemaal lekker, maar ook niet dat je denkt van "jeetje wat is 'ie kreupel".
Met een paar daagjes is ze vast weer je eigen bliksemschichtje in de bak! Lovers

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-01 15:47

Ik hoop ook dat ze zich 'maar' verstapt heeft. Ik wacht ook gewoon aan aantal dagen af. Ik wil vrijdag nog wel kijken hoe ze loopt. Aangezien ze dan eigenlijk 'les' heeft. Mijn instructrice kijkt dan of alles nog goed gaat en spijkert ons dan eventueel bij. Ook josien krijgt dan aanwijzigingen over hoe het de week erop verder moet. Want we willen natuurlijk wel vooruit blijven gaan.

Och ja ze zal zich vast verstapt hebben. Ze rent wat af op de wei geloof ik.

Maar bedankt voor jullie reacties. Ben toch wel een beetje bezorgd hoor.

_________________
<FONT COLOR="PURPLE">"Be wary of the horse with a sense of humour."
</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-10-31 15:47 ]</font>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 15:47

mhhh nooit leuk he? kijk het een paar dagen aan zou ik zeggen.
Ik snap je gevoel maar wat goed ik was doodongerust tot lot onregelmatig werd.Toen het steeds erger werd zonder dat er wat te zien was etc.dacht ik meteen het ergste .
uiteindelijk viel het mee en was het 'maar' zijn ruf maar ik zag 'm al richting italie ofiets vertrekken hoor.
helemaal omdat het dan paarden zijn die nooit wat hebben.
geef haar een paar daagjes lekker vrij en kijk dan verder?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 17:09

Als ze ergens last heeft van een spier of iets, dan is het weiland het beste medicijn denk ik.
Als alles verder normaal is, dan is het waarschijnlijk niks ernstigs. Als ze verder ook wat minder fanatiek is in haar doen en laten dan kun je haar nog even haar temperatuur opnemen als je dat al niet gedaan hebt.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 18:35

Het is vast iets onschuldigs. Misschien heeft ze een weekje dat het allemaal wat minder gaat, of misschien een beetje spierpijn van het dollen in de wei.
Ik help je duimen dat het snel weer over is.
Geef Barley nog maar een dikke knuffel van me!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 09:08

Hè wat rottig Heike! Nou ja, misschien heeft ze eventjes vastgelegen in haar stal of inderdaad gek gedaan in de wei en een spiertje verrekt. Gaat vanzelf binnen een paar dagen weer over.

Kaminka liep een aantal maanden geleden ook ineens linksachter kreupel, volgende dag liep ze weer 100%, wat dat nou weer geweest is???

Konden ze maar praten hè? Dat zou toch makkelijk zijn!

Groetjes Mieke

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 12:48

Kan idd zijn dat ze stijf is of zo.

Misschien houdt ze d´r rug wel erg vast dan zou je het met weiland en longeren zo op kunnen lossen.
Maar hopen dat het niet te lang gaat duren Lovers.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 19:29

mijn haflinger had daar een tijdje gereden ook last van linksom ging ie als een trein en zodra ik rechtsom met hem ging wou ie het liefst over in de stap,maar goed de dag daarvoor had ik ook al gereden en toen heeft ie zich ongelooflijk uitgeslooft,dus meneertje had de andere dag gewoon last van zijn spieren,het heeft een paar dagen geduurd en toen was het ook weer goed gelukkig.
Alie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rover_ en 21 bezoekers