Pup en kerstboom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Pup en kerstboom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 11:08

Ik ben er nog niet over uit of we dit jaar een kerstboom zullen nemen. We hebben een Jack Russel pup van 4 maanden in huis en hij is nog in de fase dat alles wat hij ziet in zijn bekkie verdwijnt.
Nu vraag ik me af of dennennaalden kwaad kunnen. Hoewel ik het zal proberen te voorkomen kun je zo'n beestje niet de hele dag in de gaten houden...
Wat vinden jullie?

* To Belg, or not to Belg *


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:47

Liever niet, dennenaalden zijn ten eerste giftig, en ten tweede mollen ze gelijk zijn spijsverteringstelsel. Daarnaast is een kerstboom erg link bij jonge dieren, want ze springen erin, proberen met de ballen te spelen, en als die breken, heel gevaarlijk.
Ik zou geen kerstboom opzetten als de hond ook in die kamer leeft... Kijk, onze jonge hond komt nooit in de voorkamer, dus kan er wel een kerstboom opgezet worden. Als hij wel in de voorkamer zou komen, dan komt er geen kerstboom in huis Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:55

Wat Maya zegt klopt inderdaad. Van wege onze honden hebben wij een nepboom gekocht en lieten ze er eerst alleen bij wanneer we er zelf bij waren. Als we even naar boven gingen of zo gingen ze in de benche of buiten. Nu staat er van alles binnen, maar ze raken het met geen poot aan Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:58

Ik zou het proberen. 4 maanden is hij net ondeugend en zal hij toch proberen iets te pakken te krijgen.
Vorig jaar was mijn Tibbe ook nog een pup, en dat ging op de kerstkransjes na harstikke goed. Toen was hij ook bijna 4 maanden. Licht er natuurlijk ook aan of je het zelf veilig vindt. Dat hij er 's nachts enzo niet bij kan. En vooral dat de kerstballen niet te laag hangen. Dennenaalden hoop ik dat die van jou slim genoeg is om die niet op te eten. Tibbe bleef er goed vanaf. Hij moet het toch leren. Lachen
Laatst bijgewerkt door Annelou op 14-12-03 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:09

Ik zou er ook niet aan beginnen...Onze hond had toen ie 10 weken was alle ballen eruit gevreten...Mams kwam 's ochtends beneden en daar lag de kerstboom op de grond met het hele huis vol scherven en de helft had onze hond opgegeten...

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:21

Ik zou het ook niet doen, misschien volgend jaar wanneer hij niet alles op eet wat ie ziet. Een nep kerstboom is een idee, maarja om dat voor 1 jaar aan te schaffen is ook wel een beetje duur. Misschien kan je er van iemand 1 lenen ofzo. Of gewoon een mini-boompje op tafel. Lachen

"What we call human nature, is actually human habit.."

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:22

Ik ga vanmiddag de kerstboom optuigen en heb een kitten.. Ben benieuwd hoe dat gaat... Haha!

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:55

wij hebbe ook een pup en nog een hond en 3 katten en een boom.
jaja hij staat alleen wel op een tafeltje zodat de pup er in ieder geval nie bij ken. hij is ook met een touwtje aan de muur gebonden voor de zekerheid.
en we hebbe zo'n boom die niet uitvalt scheelt ook erg veel tenminste geen naalden op de grond.
het gaat tot nu toe erg goed.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 17:41

Ons hondje is nooit alleen in de kamer, dus ik ben niet bang dat hij de boom zal slopen ofzo. Mij gaat het echt om de afgevallen naalden, die volgens mij giftig zijn.
Als er een boom komt dan zal dat een kleintje zijn die op tafel komt, maar ik kan natuurlijk niet voorkomen dat er naalden op de grond terecht komen... Ik denk dus dat we dit jaar maar overslaan... Bedankt voor jullie reacties.

* To Belg, or not to Belg *


Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:46

Kun je geen kunstboom nemen? Haha! Dan zet je die gewoon op een verhoging. Onze hond is nu 10 maanden en wij hebben onze kerstboom op een grote kist zodat hij er niet bij kan, en een kunstboom... Lachen

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:49

Dat heb ik met mijn kat *LOL*
hij vindt de kerstbomen zo interessant... we zijn bang dat hij erin gaat klimmen Tong uitsteken

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Yavanna

Berichten: 2635
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:26

Onze pup komt volgende week, en dus geen kerstboom dit jaar. Idd, mede omdat het zo giftig is. We hebben nu de kamer op andere wijze versierd, en dat is ook gezellig.

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:36

mijn laast overgebleven Jack Russell is nu 14, dus die doet niets meer met kerstversiering, maar vroeger had ik 2 jacks en ik heb altijd gewoon een kerstboom gehad, die ene is niet doodgegaan aan dennennaalden

Nu heb ik een kat van anderhalf die zo gek is als een deur, dus heb ik andere kerstversiering, die ie ook sloopt , ik heb ook nog een blinde kat, die weet van geen kerstversiering Schijnheilig

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:01

Wij hebben sinds gisteren een kerstboom staan, een flink grote met een heleboel leuke versiersels erin. Haha!
En ik heb zelf een pup van 4 maanden.
Ze vind het erg intressant, maar schenkt er verder weinig aandacht aan. En als wij er niet zijn, zit ze veilig in de bench.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Christina, ComscoreBot, Emmaa_92, Flippertje, Ghazella, GoogleAdsense, hlidar, Ianrowan2009, Jespri, Lestria, RianC, SdaphneS, tengeltje11, Theseus, tirzasarah10 en 156 bezoekers