hoe vaak per week rijden/trainen voor wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

hoe vaak per week rijden/trainen voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 08:42

binnekort ga ik starten (juli) en volgende week ga ik beginnen met trainen. de stap en draf gaat al goed maar de overgangen en de galop zijn nogal houterig.
ik rij haar 3 keer per week is dit voldoende?de eigenaresse longeert haar nog een dag en rijdt haar als het kan 2 dagen maar de laatste tijd doet ze dat niet meer het is te druk op stal.
volgens haar moet ik minstens 4 keer per week gaan rijden wil ik geen modder figuur slaan. wat vinden jullie?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 08:53

nee hoor, in de B mag de galop nog wel wat prut gaan. Ik rij zo vaak mogelijk, maar het komt ook wel eens voor dat ik een week voor de wedstrijd niet gereden heb, dan gaat het soms nog goed.
Je moet natuurlijk wel oefenen, en het maakt heel veel uit, hoe effectief jij bent met oefenen. Neem wel les
Als de eigenaar van je paardje ook nog eens rijdt, en zij is beter dan jij, dan heb je een eitje. Ik moet alles zelf doen, maar iemand die beter rijdt dan jij verbetert hept paard natuurlijk ook

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 08:53

ik zou persoonlijk 4 keer rijden. Maar dat verschil per ruiter en per paard.

succes iig!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 09:44

grassie, je hebt 1000 berichten!mooi rond getal.

ik wil graag 4 keer rijden maar eigenlijk heb ik daar geen tijd voor. ik moet dan dingen laten vallen die ik ook graag wil doen dus waarschijnlijk moet ik keuzes gaan maken.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 09:46

Ik ga binnenkort ook starten. Rij 3 a 4 keer per week. Meer zit er niet in, zal het er mee moeten doen, maar ik merk toch echt wel vooruitgang hoor, ik heb niet het idee dat we harder vooruit zouden gaan als ik haar meer zou rijden, dier heeft ook z'n afwisseling nodig en of nou ik of haar eigenaresse met haar naar buiten ga (eigenaresse rijdt eigenlijk alleen maar buiten) maakt ook niet uit.
3 keer per week goed rijden werkt beter dan 7 dagen per week maar wat aanrommelen, dus zorg wel voor kwaliteit, neem goed les en ga ook echt aan de slag, werk naar een punt toe.

Nulla tenaci invia est via

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 10:42

met lessen zit het wel snor de eigenaresse is altijd in de buurt en geeft me les waaronder ook zitles op haar andere paard erg leerzaam.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 14:02

Als ik jou was zou ik het gewoon drie keer per week doen, maar als je wat meer vrije tijd hebt vier keer.
Ik rijd Cerise vier, soms vijf keer per week en wil met haar eind dit jaar gaan starten.
Maar reken maar dat ik die 'vier keer rijden' niet altijd goed kan trainen: onze buitenbak is niet gedraineerd, en nu dus veels te zwaar voor haar.
Dat betekende bijv. vandaag lekker stappen en een klein stukkie draf op de weg. Ik wilde nog wel verder dan alleen het kleine stukje, maar het meisje dat met me meeging had geen tijd, die moest nog een ander paard rijden.

Morgen weer les, en zaterdag... Boktmeeting! Dan kan ik Cerise wel rijden maar is het de vraag of de bak al weer redelijk is... anders wordt het longeren!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 19:24

ladolcevita schreef:
grassie, je hebt 1000 berichten!mooi rond getal.


heej, nu zie ik het zelf ook! Ookal zijn het er nu al 1002.. cool Haha!

maar goed, daar ging dit topic helemaaaal niet over Knipoog

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Gast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 08:09

Als je echt verder wilt komen in de sport (net zoals ik) zou je toch echt iedere dag moeten gaan rijden naarmate je steeds verder komt, tuurlijk is het ook weleens goed om rust te hebben, maar als je iedere dag rijdt kan je dit ook afwisselen met een bosrit, wedstrijd, strandrit en noem maar op. Die afwisseling is ook goed voor je paard. Waarom ik iedere dag rij, ik weet het niet het is ook een soort verslaving geworden als ik klaar ben met de les, verlang ik alweer naar de volgende. Mijn ouders helpen daar ook heel hard mee, ze brengen me iedere dag naar de manege toe, waar ik ze heel dankbaar voor ben. Zonder ouders die er niet echt achter staan is het moeilijk je te ontwikkelen, veel succes met alles rianne

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 08:16

Ik train echt niet iedere dag hoor! Mijn paard is 5 en krijgt nog steeds 2 dagen rust per week. Ook in het wedstrijdseizoen. Daarnaast longeer ik ook nog een dagje, dus ik train "slechts" 4 dagen per week. Meer dan genoeg. Je moet ze ook fris in de kop kunnen houden.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 11:19

germie schreef:
nee hoor, in de B mag de galop nog wel wat prut gaan.


Ben ik het niet helemaal mee eens. Ook al staat de B voor beginner zo wordt je meestal niet gejureerd. Je krijgt nl geen 6 als je galop prut gaat maar een 3 of 4. Als ik jou was zou ik 1 keer per week les nemen als je het allemaal kan betalen etc. Zonder les kom je niet veel verder. Ik heb 1 uur per week priveles en daar leer ik heel veel van.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 11:55

een 4 in de galop kun je compenseren met andere dingen, zo gaat dat bij mij ook. Hoewel de galop natuurlijk ook steeds beter gaat.

Verder moet je als je niet vaker dan 3 keer in de week oefent wel gericht oefenen, dus serieus, niet ook nog eens gaan buitenrijden o.i.d.
Beter 1 keer goed, dan 7 keer minder

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:52

hoi,

ik rij meestal als ik een wedstrijd heb: 4x rijden, 1x longeren en 1 dag rust! ik longeer dan meestal de dag voor de wedsrtijd. Verder heb ik 1x per week clubles en 1x prive les(dit laatste is niet altijd zo en hoeft ook niet perse)

Nou ik hoop dat je eruit komt hoe je gaat trainen!

DOEI en groetjes Regina en Mara

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 15:04

hoi,

Ik ga ook in juni/juli starten en dit is mijn schema:

maandag: groepslesdressuur
dinsdag: rustdag
woensdag: mooi weer: buitennrit
geen mooi weer: longeren
donderdag: groepsles dressuur
vrijdag: carroucel
zaterdag: 1x in de 2 weken springles andere keer bosrit
zondag: priveles

Als ik jou was zou ik veel oeffenen, das de enige manier om ergens goed in te worden, toch?

groetjes anique

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 15:39

Het liefst ga ik elke dag rijden dat is het niet. Maar het is een half uur rijden er naar toe en ik ben nu al 3 avonden per week weg. Mijn vriend wil me ook af en toe nog even zien zodat hij weet met wie hij samen woont. Het is erg lastig te combineren allemaal ik werk 4o uur per week dus druk druk druk. Misschien moet ik stoppen met de polopony's op woensdag zodat ik me op de wedstrijden kan concentreren maar ik kan die schatten eigenlijk ook niet missen. zucht moelijk Verward

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 21:34

Ligt aan je paardje. Het werk moet wel leuk voor 'm blijven. Mylord rijd ik 6 keer in de week. Sommige zullen het wel heel veel vinden, die mogen er zelf opzitten na wat daagjes rust *evil grin*.

Het werk is erg afwisselend, ik longeer 'm nou met elastiek, verder maken we af en toe een sprongetje, een buitenrit, en verder veel dressuur. Hij heeft het gewoon nodig, hij vindt het leuk om te werken, en ik zet me optimaal in voor een pony die er speciaal voor mij nog staat, en die geen eens van mij is.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 14:25

Ik ga eind Juli/begin Augustus ook starten..
Ik zal dan pas 3/4 weekjes weer op Bonanza rijden, maar als het goed is zal ze beter lopen als voor de dracht omdat dr wolfskiezen er dan uit zijn...
Ik rij nu nog 2x per week, maar ik ga wel 3x per week rijden, bonanza word 1x per week door Anja gereden en verder de andere dagen meestal gelongeerd...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:50

hoi!

de week voor de wedstrijd ziet er bij mij zo uit:

zaterdag: gewoon rijden in bak heb volgende week dressuur doe ik dressuur, heb ik springen dan oefen ik springen
zondag: buitenrit ( als het tenminste een beetje weer is )
maandag: rijden in de bak meestal half uur dres. en half uur spr.
dinsdag: les ( gewoon thuis ) dressuur
woensdag: les ( op de ponyclub ) de ene week dressuur andere springen
donderdag: rustdag
vrijdag: longeren en dan met bijzet.

ik denk dat iedereen het anders doet en dat het afhankelijk van je paard is

groetjes daphne en veel plezier bij de wedsrtijden

(L)

kristel0305
Berichten: 28
Geregistreerd: 20-06-07

Re: hoe vaak per week rijden/trainen voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:48

als ik zondag wedstrijd heb dan rij ik meestal die zondag ervoor niet en de rest van de week wel en dan probeer ik toch zoveel mogelijk af te wissele door op verschillende plaatsen te rijden

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Re: hoe vaak per week rijden/trainen voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:52

Topic uit 2002, waar haal je ze vandaan?!

Nulla tenaci invia est via


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: hoe vaak per week rijden/trainen voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:25

Slotje

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers