Jelka koliek...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Jelka koliek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 13:26

maar het gaat gelukkig al weer een stuk beter!! Lachen

Wat een stress gisteravond Samen met mijn broer pas ik dit weekend op het beestenspul van mijn ouders. Ik had gisteravond een verjaardag van Mayo (vast gefeliciteerd meis Knipoog ) en mijn broer bewaakte dus die avond het fort. Ik was goed en wel een uurtje op de verjaardag werd ik gebeld door mijn ma vanuit Brussel. Jelka koliek! Dikke paniek, want zij kon natuurlijk ook niets doen behalve hopen dat de DA er iets aan kon doen. Die was ondertussen gebeld en had Jel een spuit gegeven om de boel weer wat losser te maken. Ik ben meteen in de auto gestapt en ben geloof ik nog nooit zo snel van Nieuwegein naar Nijverdal gereden... Ondertussen bedenk je je hoe erg je haar zou missen als ze er niet meer zou zijn... Scheve mond

Maar goed... aangekomen in Nijverdal meteen naar de stal gelopen en daar stond ze lekker met de oortjes naar voren mij aan te kijken met een blik van "ha... jij komt eten geven" Haha! ondertussen borrelde het al flink in haar darmen en kwam de boel aardig los dus dat zat goed OK dan!

Ze had flink gerold in de bak (ze was nu zwart in plaats van geel) maar toen ik er was was er van pijn gelukkig geen sprake meer Lachen

Nu staat ze weer lekker in het zonnetje in de bak. Ik ga haar zo maar even mondjesmaat wat hooi geven zodat de boel wel op gang gehouden wordt daarbinnen.

Ik had de schrik aardig te pakken... ik wil het niet nog een keer meemaken dat een fjord van ons aan koliek bezwijkt...

All's well that ends well Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:40

gelukkig dat het goed is afgelopen suc6 ermee

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:51

Gelukkig dat het vlot voorbij was! Nu maar hopen dat alles goed is en vooral ook blijft. Je moet er toch niet aan denken om haar te missen he?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:05

Dat is inderdaad flink schrikken!! Gelukkig ging het al snel weer beter, en je zult altijd zien dat het gebeurt als je er zelf de verantwoordelijkheid voor hebt, balen zeg.
Veel beterschap voor Jelka Lachen

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:08

jeetje dat is schrikken. idd gelukkig dat het zo snel over was.

geef jelka maar een dikke knuf

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:25

altijd zo he, als je er ff net bent dan gebeurd het maar zit je uen op stal dan staan ze rustig stro te eten, gelukkig is het goed afgelopen!!!suc6

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:40

jeetje... da's flink schrikken.... gelukkig maar dat het beter gaat nu... Lachen


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 15:47

Ik heb haar net maar even een goede borstel-beurt gegeven voor zover als het mogelijk was. Nu is ze ipv zwart, grijs Haha! Het borrelt nog steeds behoorlijk, maar ze heeft iig al weer gemest en ze zeurt nog steeds om vreten Haha! Dus ik ga ervan uit dat het goedkomt.

Ik wilde eigenlijk vandaag nog een lekkere buitenrit maken met Kim, maar zij moet maar even wachten. Een paard die net aan het herstellen is van koliek gaat dan even voor. Jel moet tenslotte wel in de gaten gehouden worden

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:08

Dat is idd flink schrikken, gelukkig viel het mee. Toen Voice een aantal maanden geleden koliek had heb ik drie kwartier of zelfs langer moeten wachten op een dierenarts, dan sta je jezelf pas op te vreten...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

hobbelheks

Berichten: 8842
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:05

jeetje ik schrok me dood van de titel en moest gelijk aan frieda denken.
Als michiel nou weer zoiets heeft dat hij alleen is moet hij me gewoon bellen hoor, ik ben er gelijk!!!
geef Jel maar een dikke knuffel van me! ook ik zal haar missen als er iets met d'r gebeurt......

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:31

Gelukkig is het nu beter gaat.
Je schrikt je rot als je ze dan ziet hè? Gelukkig dat de spuit van de Dierenarts verlichten heeft kunnen brengen.
Geef haar nog maar een extra knuffel.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:08

ahh joh, arme jel. fijn dat jullie er zo snel bij waren. ik ben blij dat het nu weer beter gaat!! goed werk hoor!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:44

Bah, vind koliek altijd zo naar, je voelt je zo machteloos...
Iig fijn dat Jelka snel opgeknapt is!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:45

Ja, dat was flink schrikken gisteren. Ik en nog een boel met mij, waren erg blij met je update-smsje gisteren.

Ik ben erg blij dat het nu weer aan de beterende hand is, heeft m'n 'knuffel' misschien toch een beetje geholpen Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:41

dat is zeker flink schrikken helemaal omdat je er erg slechte ervaringen mee hebt.
gaat het nu nogsteeds goed met haar?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:48

Koliek is altijd eng, je weet nooit wat er precies de aanleiding voor is, dus ik begrijp je angst en zorgen heel goed. Zeker als je al een keer een paard aan deze aandoening hebt verloren.... Geef Jelka maar een extra knuffel!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:02

Goed te horen dat het nu beter gaat met Ook van mij een dikke knuffel voor Jelka!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:05

Fijn dat het allemaal met een sisser is afgelopen.
Ik krijg ook nog steeds behoorlijke vlekken in mijn nek als iemand oppert dat een paard koliek heeft. Heb er ook eentje moeten laten inslapen die nooit ergens last van had en bij de eerste koliekaanval er gelijk in bleef. Verstandelijk kan ik beredeneren dat het niet altijd zo hoeft te gaan, maar emotioneel.....

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 12:01

Het gaat nu nog steeds goed met haar Lachen Ze blijft vandaag nog even binnen met uitloop in de bak. Morgen mag ze weer naar buiten, de wei op

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 12:04

Ah, hier is het verhaal... Ik hoorde het gisteren van Mayo, kan me voorstellen dat je goed geschrokken bent! 't Is tenslotte niet de eerste keer dat een Fjord van jullie koliek kreeg... Scheve mond

Maar gelukkig dat het allemaal zo voorspoedig gaat! Ik ga deze week nog wel even bij Jelka op ziekenbezoek, moet nog een foto terugbrengen bij je moeder. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:20

Inderdaad schrikken, het is altijd eng als je paard koliek heeft. Gelukkig gaat het nu weer goed. Wat voor koliek had ze eigenlijk?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 119 bezoekers