mening gevraagd Madepolder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

mening gevraagd Madepolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 15:58

Ik wou in de kerstvakantie bij Madepolder een keer een westernles nemen maar het wordt me nou door verschillende mensen afgeraden. Wat vinden jullie van madepolder?

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'


DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:02

Kijk eens op HK daar is een Madenpolderpraatclubje.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:02

Hoi! Ik denk dat velen nu denken dat dit een roddeltopic zal worden... Dit soort vragen worden nooit zo gewaardeerd als het om Madepolder geloof ik en dat zegt misschien al genoeg. Een keertje daar lessen zal jou genoeg vertellen of je daar vaste klant wil worden of niet. Een tip van mij... Blijf even op die tribune zitten voor of na je les en kijk of het je bevalt.

Groetjes uit Schiedam to!

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:08

En ga voor een goede vergelijking ook eens ergens anders lessen en kijken.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:19

Ik heb er gekeken, gillend weg gerend, jammer dat de paarden dat niet kunnen. Aldus Bubbels mening. Zou inderdaad ook ergens anders gaan kijken zodat je vergelijkingsmateriaal hebt. Succes, Knipoog

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:30

Ik heb mijn eerste westernlessen daar genomen en het is me goed bevallen des te meer daar het niet alleen maar rijden was (op gezadeldp aard stappen en na de les weer afgeven) maar alles erom heen (zo hebben ze me als echt western ondeskundige heel netjes alles geleerd omtrent de zadels en tuigen en zo) en de lessen waren gewoon goed. Wat ik ook leuk vond was dat je met verschillende niveaus door elkaar rijd en niet in een polonaise achter elkaar aan en dat er snel gewaardeerd werd als je het goed deed en je dan ook echt de betere paarden kreeg. Dat er daaromheen ook weleens dingen gebeurden die je huilend doen weglopen is misschiein waar, maar is dat niet overal zo??? Als ik Engelse ruiters bij ons soms hun paard in de krul zie trekken met dubbele slof en andere martelwerktuigen dan wil ik daar ook heel hard weglopen! Op onze stal zijn er ook priveruiters die rare gewoontes hebben waarop je ze eens een keer zou willen aanspreken maar in de lessen wordt goed opgelet dat er geen misbruik van de paarden wordt gemaakt. En als pensionklant spreken ze je misschien niet zo snel aan want je bent toch een geldbron terwijl ik het ook wel eens meegemaakt heb dat iemand een flinke uitbrander kreeg van de instructie..en terecht!Gewoon uitproberen, inderdaad, om je heen kijken en vooral kijken wat de lessen je kunnen bieden en wat er buiten de lessen om zoal gebeurt. Wat ik wel vond, was dat de manegepaarden het goed hebben en niet afgeragd werden..dat was al beter dan ik bij een eerdere stal gewend was en dat zegt toch ook wat? Het staat en valt misschien met de instructrie die je krijgt, maar ik heb daar een goede basis gekregen (al zeg ik het zelf:-)) Priveles is natuurlijk mooier en beter maar ja niet iedereen heeft een eigen paard of de centjes voor priveles.

Cowgirls don’t cry

Roelie
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-10-01
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:09

Ik zou zeker gaan kijken op Madepolder, heb er ook een tijdje gelest en veel geleerd, wegens omstandigheden ben ik daar weg gegaan.
Maar volgend jaar wil ik de reining weer oppakken met mijn paardje en zal ik ook zeker weer naar madepolder gaan voor de reining

groetjes roelie

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:53

Bij alles moet je gewoon gaan kijken. Ik zou sowieso een aantal stallen langs gaan voordat je een beslissing maakt. Het is toch fijn om wat zekerder te zijn van je zaak dan ergens 'out of the blue' meteen te beginnen en je eventueel na een tijdje te realiseren dat je het niet naar je zin hebt? Iedereen heeft zijn/haar eigen voorkeuren, dus ik denk niet dat iemand je echt kan helpen met je keuze..

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:00

Ik ben pas nog bij Madepolder geweest om te kijken.
En ik vind dat op madepolder een goede en nieuwe trainingsmethode wordt gebruikt. OK dan!
En dat hebben de twee NK's ook wel bewezen.
Wij gaan dus in het nieuwe jaar daar ook weer lessen.

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 10:58

vind het een goede stal, heb er ook gereden, zeker de moeite waard om te gaan kijken.

Endurance klasse 2, 3 startgerechtigd.

SaNdYaNdInCa

Berichten: 22
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:43

Ik ben al vanaf de mijn derde op maldepolder en ik vindt het nog steeds een goeie manege..En ja ga maar eens in de tribune zitten en kijken hoe de lessen zijn....Ik vind ze temindste hee goed...
XXX Moi

Party!!:D:#If you tread horses good they tread yu with love!:D:#:D:#:D
Sandy And Sunray And Inca Rulzz 4 Live
Profiel vernieuwd!!


Mercy

Berichten: 149
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Halle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:32

Een eigen mening kun je pas vormen als je er zelf geweest bent. Ga nooit af wat anderen ervan vinden, of het nou goed of slecht is.

Kijk eens op....
http://spaces.msn.com/members/ihekkert/

Groetjes,
Ingrid

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:20

Het is niet mijn manege qua smaak... De lessen hebben zo onwijs weining inhoud.. Je komt daar gaat weer spinnen aan het cirkeltje werken die de paarden allang uit hun hoofd kennen enz. Het is er wel gezellig dat wel.. Maar het is gewoon zo: ik heb er dus helemaal niks geleerd, ik ging in de zomervakantie naar een andere western manege (wsw, marum) en daar heb iok pas echt leren rijden!! Bleek dus dat ik al een jaar lang elke les 14 euro betaalde, maar dat de basis er niet eens in zit!~Ja sorry hoor, maar toen was ik dus toch gaan twijfelen! Wat moet je nou met een manege die je nieteens de basis leert!??
En het vreemde van de manege is dat je altijd aar met je handen laag en wijd uit elkaar moet rijden! Alle grote trainers uit Amerika en Jean Claude Dysli raden het allemaal af, omdat je je paard zo verpest! je houdt je handen alleen wijd met een jong paard, daarna moet je weer naar boven gaan werken, iets wat ze op Madepolder niet doen, want je rijdt daar op de 16-jarige paarden nog met je handen bij je knieen! Niet mijn smaak.. Maarja, je moet er zelf maar langsgaan om te kijken of het wel iets voor jou is...

♥ Rewrite the Stars ♥

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:41

De Madepolder staat bij velen bekend om het ruk-en-pluk-werk. Het is daar geaccepteerd dat je een paard in de goed houding "trekt" door rukjes aan het bit. Geloofde er weinig van (Madepolder is best een bekende stal) maar toen ik er zelf was en het zag snapte ik de term rukken-en-plukken wel. Ik hoop niet dat ze in de lessen hun leerlingen ook leren dat je ook best op deze manier een paard "mooi" kan laten lopen, want het is niet eerlijk jegens het paard.
Als het wel je rijstijl is, dan lijkt de sfeer me er wel aardig, en hoop ik dat je het er naar je zin zal hebben.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:42

ja bubbels, precies! dat was het ook ja, ook als je op de cirkel gaat werken moet je je binnenbeen er goed bijhouden omdat het paard anders zijn schouder laat vallen, dat klopt toch niet??! maarja als er 2 westernstables zijn waarvan de ene een training van 1 maand aanbiedt en dan je paard wedstrijdklaar is en de ander een training van 3 maanden waarna je paard rijklaar is, hoeveel mensen kiezen er dan niet voor die stable waarna je paard wedstrijdklaar is? want ja het kost minder en je paard is sneller klaar... maaja ze vergeten dat die paarden maar meedraaien tot een jaar of 6/7. Dat vin ik wel dom van ze...maarja dit is weer goed voor een andere discussie.. Tong uitsteken
groetjes yvvv

♥ Rewrite the Stars ♥

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:03

Volgens mij kies je zelf welke training je wilt voor je paard en of dat nou bij jantje is of bij pietje dat maakt niets uit.
Jij beslist wat je wilt een maand training of een jaar

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:52

Off-topic reacties naar MH verplaats.
Graag nu weer over lessen praten Lachen

nattetas

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:02

beetje raar komen er 2 uit denhaag worden die verwijderd,beetje jammer.mogen WIJ onze mening niet geven ofzo. Verward

gerstloo's shadow,the best westerncob in the world

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:07

Wil je deze discussie niet in dit topic voortzetten. Daar is de TeM-knop voor.

nattetas

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:46

hoi,ik zou zeggen kom gewoon een keertje rijden want dan pas weet je of de lessen goed zijn.iedereen heeft gewoon een eigen mening en dat mag best vind ik.

gerstloo's shadow,the best westerncob in the world

manonnetje
Berichten: 141
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: dichtbij steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 08:37

Ik ben een keertje gaan kijken, maar ik vond ze niet netjes omgaan met de lespaardjes. Er stond ook een "instructrice" van misschien net 16 jaar les te geven aan de kant van de bak. Zij stond meer met ouders te praten dan dat ze lesgaf! En als er een beginner op een paard zit laat je toch niet toe dat hij met grote sporen rijdt en rukt en sjort aan het bit??
Ga eerst eens leren rijden voordat je sporen aandoet!!!!!!

fjorden are the best!!!!

manonnetje
Berichten: 141
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: dichtbij steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 08:38

sorry, om doet!!

fjorden are the best!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:13

Ik denk dat het het belangrijkste is wat jij er zelf van vindt Horses4life.
Ga gewoon eens kijken, zowel bij gewone dagelijkse trainingen als bij de lessen. Ga lekker op de tribune zitten, bemoei je nergens mee, maar kijk, registreer en concludeer.
Vergelijkingsmateriaal nodig? Gewoon hetzelfde doen bij andere stallen.

Madepolder heeft (zoals zoveel stallen) felle tegenstanders en fanatieke aanhangers. Wie er gelijk heeft? Iedereen! Want JIJ bepaalt wat je leuk vindt, wat je acceptabel vindt voor de paarden, en wat je goed vindt.

Dus trek je niet te veel aan van andermans mening, maar vorm er eentje voor jezelf, gebaseerd op je eigen waarnemingen.

Heb ik ook gedaan en daardoor een eigen mening over die stal gevormd. Wat die is? Haha! niet voor openbare publicatie geschikt.....

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:50

yvvv schreef:
ja bubbels, precies! dat was het ook ja, ook als je op de cirkel gaat werken moet je je binnenbeen er goed bijhouden omdat het paard anders zijn schouder laat vallen, dat klopt toch niet??! maarja als er 2 westernstables zijn waarvan de ene een training van 1 maand aanbiedt en dan je paard wedstrijdklaar is en de ander een training van 3 maanden waarna je paard rijklaar is, hoeveel mensen kiezen er dan niet voor die stable waarna je paard wedstrijdklaar is? want ja het kost minder en je paard is sneller klaar... maaja ze vergeten dat die paarden maar meedraaien tot een jaar of 6/7. Dat vin ik wel dom van ze...maarja Tong uitsteken
groetjes yvvv

dit is weer goed voor een andere discussie..
Dan zal ik die nieuwe discussie wel starten

Ursula

Berichten: 35
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Leidschendam (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 11:29

Ik heb er altijd naar m'n zin gereden, ben gestopt wegens schouderklachten destijds maar wil 't weer op gaan pakken en de kans is groot dat ik dan weer op Madepolder ga rijden.

Life is great!
With an American Bulldog and
a Western Horse by your site.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers