paar vragen over behoefdes bij ruitervakanties

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

paar vragen over behoefdes bij ruitervakanties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 13:16

Ik ben eigelijk een beetje bezig met een marktonderzoek naar behoefdes tijdens ruitervakanties. Het gaat hier om vakanties in frankrijk, tenminste dat is de bedoeling, want we zijn dat aan het opzetten nu, en we gaan er van uit dat er rekeling wordt gehouden met de warmt. Het invullen zou 5 minuten duren

alvast heel erg bedankt


Vraag1
Hoeveel uur per dag zou je willen rijden?

vraag2
zou je er activiteiten omheen willen en zoja wat zou dat moeten zijn?


Vraag3
Welke faciliteiten moeten op de verblijfplaats aanwezig zijn?

Vraag4
Wat zou je maximale bedrag zijn wat je aan zn vakantie zou uitgeven, uitgaande van 7 dagen 6 nachten, half pension en heel pension

Vraag5
Is er interesse in de cultuur/historie rond het dorp?tijdens het rijden of er omheen

vraag6 (alleen als je een gezin hebt)
als je een gezin hebt en die zouden de mogelijkheid hebben daar op de camping te logeren waar het allemaal georganiseerd wordt, en jij daar ook slaapt laat maar zeggen, maar het voor jou dan een ruitervakantie aantrekkelijker?


de gegevens zullen anoniem worden verwerkt in dit marktonderzoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:05

lars"]
Vraag1
Hoeveel uur per dag zou je willen rijden?
[/quote]
Een tocht van een uur of 4-5 met een (lunch)pauze. Vereisten: comfortabele goede zadels, betrouwbare paarden, niet eentje waar je constant aan moet werken, maar ook geen dooie dienders die onverstoorbaar hun route vervolgen. Daarnaast moet de groep van gelijke "kwaliteit" ruiters zijn, dus alle beginners bij elkaar, alle ervaren ruiters bij elkaar, en ruiters bij elkaar die gewend zijn om lang te rijden. Verder wil ik eerst gescreend worden, of ik wel daadwerkelijk kan rijden als ik beweer. Ga nooit op af op wat mensen zeggen... En dan een paard toegewezen krijgen die voor een week "mijn" paard is. Waar ik ook de verzorging voor moet dragen, borstelen, opzadelen, afspuiten enz. Wel moet alles gecontroleerd worden. Daarnaast wel afwisseling, dus de ene dag een lange tocht, de volgende dag een kortere tocht van 2 uurtjes ofzo. Niet elke dag tochten van 6 uur, hier zijn mensen niet aan gewend, en kunnen ze echt geradbraakt van hun paard afkomen. Het moet wel leuk blijven.

[quote="lars"]
vraag2 zou je er activiteiten omheen willen en zoja wat zou dat moeten zijn?
[/quote]
*Gewoon wat dingetjes waar ik zomaar aan moet denken* Ja, uitstapje naar een bijzondere locale kerk, kasteel of iets anders. Een barbecue met een verhalenverteller. Activiteit zoals koeien vangen, koeien drijven ofzo. Beetje avontuurlijk. Of een korte trektocht maken, dat je 's nachts ook met de paarden in de natuur overnacht.

[quote="lars"]
Vraag3 Welke faciliteiten moeten op de verblijfplaats aanwezig zijn?
[/quote]
Goed bed, propere douche. Ontbijtservice, dus dat je gezamelijk naar een eetzaal gaat, en dan een ontbijtbuffet krijgt, en gezamelijk lunchen en eten enz. Eventueel een schommel, glijbaan en dat soort dingen voor de kinderen. Verder ook een ruimte waar je 's avond kan relaxen, bijv. een veranda aansluitend op een ruimte waar je kunt zitten als het slecht weer is. Gewoon een ruimte waar je rustig kan praten, een boek kan lezen enz. Geen tv's, radio's, computerspelletjes enz.

[quote="lars"]
Vraag4 Wat zou je maximale bedrag zijn wat je aan zn vakantie zou uitgeven, uitgaande van 7 dagen 6 nachten, half pension en heel pension
[/quote]
Ik ben nog nooit op zo'n vakantie geweest, en kan het absoluut niet beoordelen wat ik daar voor moet betalen.

[quote="lars"]
Vraag5 Is er interesse in de cultuur/historie rond het dorp?tijdens het rijden of er omheen
[/quote]
Zeker, ik denk beide. Ter afwisseling van de tochten bijv. vertel verhalen over een bijzondere pater, over een gebeurtenis die nog altijd leeft in het dorp enz. Daarnaast de geschiedenis, dat het dorp dat en dat deed in die en die oorlog enz.

[quote="lars schreef:
vraag6 (alleen als je een gezin hebt)
als je een gezin hebt en die zouden de mogelijkheid hebben daar op de camping te logeren waar het allemaal georganiseerd wordt, en jij daar ook slaapt laat maar zeggen, maar het voor jou dan een ruitervakantie aantrekkelijker?

Ik vat deze vraag niet.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:07

Ben het helemaal eens met Maya hierboven , vooral een goede afwisseling is wel zo leuk , en dat avontuurlijke is ook wel belangrijk !

Ook eens met paarden zwemmen ofzo tijdens een dag met wat kortere rit... en idd eens ergens overnachten 1 of 2 keer zodat je nog eens ergens komt en toch een klein echt trektocht-element hebt Lachen

1]
afhankelijk van de invalshoek van de vakantie.
gaat het om een trektocht-idee met paarden die gewend zijn vele uren achter elkaar te lopen , dan is 3-6 uur heel normaal.
Ik denk dat je het beste een scheiding kunt maken tussen groepen die tot 3 uur lang rijden per dag , en meer dan 3 uur per dag , als de paarden daar gewend zijn om echt serieuze dagtochten te maken.

2]
ja , iig verschillende mogelijkheden om bvb. met de groep iets te doen , ergens heen , of ter plekke bvb. een zwembad , tennisbaan , fietsverhuur , dat soort dingen.
Maar ook de mogelijkheid om bvb. eens een cross-parcoursje te springen of iets ANDERS te doen met het paard , menles , voltige..noem maar op Lachen is voor veel mensen heel erg aantrekkelijk .

Mooiste is als er "elke dag" een tweede activiteit georganiseerd wordt waar aan meegedaan kan worden of niet , zelf eropuit of met de groep mee Lachen

3]
douche , liefst een beetje apart van de drukte , normale dingen zoals toilet en slaapplaatsen een beetje fijn geregeld , en dingen zoals in punt 2 beschreven. Fietsverhuur en mogelijkheden om eens iets anders te doen met paarden ook. Een clinicje-cursusje mennen ofzo , voltigeren , cross...dat soort dingen.
Ook de mogelijkheid om zelf eropuit te gaan.

4]
500 euro vind ik wel weer eens zat , maar die reizen zijn altijd schreeuwend duur Scheve mond

5]
uiteraard , je moet toch wat te doen hebben Knipoog
Ook leuk om allerlei plaatselijke winkeltjes en bezienswaardigheden te bezoeken , plaatselijke koekjes en gerechten... dan heb je ook weer 2 dagen een bij-programma toch ? Lachen

6]
Absoluut !
Daarom is het ook zo mooi als je bvb. een fiets kunt huren en andere bij-programma's hebt.
Terwijl de vrouw dan bvb Haha! aan het hobbelen is ,
gaat de rest v/h gezin een beetje tennissen , zwemmen ofzo of gewoon ontzettend uitslapen.... vissen...noem maar op.

En dan later het tweede programma van die dag kan het hele gezin samen mee het dorpje in of dat mennen / voltigeren enzo eens nader bekijken... of samen op zichzelf wat leuks doen.
Lijkt mij super !

Groetjes Bianca.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 17:32

bedankt voor jullie reactie ik heb er echt veel aan!!!!!!!!!!!!!!!!
het zijn echt punten waar ik rekening mee moet houden en wat je in een ander topic ook naar voren ziet komen.
dus heel erg bedankt!