vraagje over georganiseerde vakantie met paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

hoeveel uur per dag rijden

een trektoch dus gemiddeld 5/6 uur per dag
5 (26%)
2uur is genoeg
1 (5%)
3 uur
1 (5%)
2keer 2 uurtjes
2 (10%)
4/5 uur per dag
3 (15%)
gewoon 2/3 uur en 1 keer 5 uur
4 (21%)
met uitleg graag anders
3 (15%)

Totaal aantal stemmen: 19


araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

vraagje over georganiseerde vakantie met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 09:49

hoeveel uur per dag zouden jullie willen rijden?
of gewoon een trektocht?
Het gaat hier op vakantie in het buitenland, zoals timeout reizen.
Volgend jaar gaan we in frankrijk waarschijnlijk zoiets opzetten, dus zou graag willen weten hoeveel uur per dag je zou willen rijden.
Het gaat hier om het buitenrijden,verder geen dressuurlessen dat je vooral in spanje ziet. Het is trouwens in frankrijk,en er wordt rekening gehouden met de warmte.
En hebben jullie nog meer dingen die niet mogen missen?

niets is onmogelijk voor hen die willen


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:54

Ik heb 'anders' gestemd.

Lijkt me beter als je een aantal verschillende arrangementen kunt aanbieden. Bijvoorbeeld:
- starters arrangement: 2 tot 3 uur rijden per dag (misschien 1 dag wat langer)
- semi-gevorderden: eerste dagen 2 tot 3 uur, daarna 4/5 uur per dag
- gevorderden: 5 uur per dag.

Je kunt ook halverwege de week een rustdag inlassen voor de paarden (overdag bijvoorbeeld lekker zwemmen of een dorpje bezoeken, 's avonds in de schemering nog een stapritje in het bos van een uurtje, daarna kampvuur en BBQ)

Humm, krijg er nu al zin in Lachen.

Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:23

Ik zou heel erg graag een trektocht willen maken!!

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:54

Ik zou ook mogelijkheden aanbieden voor niet-ruiters. Zo kan een hele familie naar eenzelfde vakantiebestemming. Ruiters kunnen dan hun hart ophalen en de niet-ruiter familieleden hebben ook hun vertier. Denk aan zwemgelegenheid, fietsen, kano, oid. Succes ermee!!

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:07

Ik ga met Apple mee.

Als toevoeging kun je nog semi trektochten houden, trektochten van 2 dagen of langer zoals bv een week.

Wat leuk trouwens, nog personeel nodig

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 13:25

carien schreef:
Ik zou ook mogelijkheden aanbieden voor niet-ruiters. Zo kan een hele familie naar eenzelfde vakantiebestemming. Ruiters kunnen dan hun hart ophalen en de niet-ruiter familieleden hebben ook hun vertier. Denk aan zwemgelegenheid, fietsen, kano, oid. Succes ermee!!


het wordt allemaal vanaf een camping geregeld, daar zijn ook mogelijkheden tot fietsen, en er zijn 2 rivieren waar je kan zwemmen dus erom heen genog te doen en dus ook vele mogelijkheden. We zitten namelijk in een natuurgebied/recreatiegebied met ook allemaal uitgezette routes voor fietsers ruiter en wandelaars.
We willen het wel een beetje klein schalig houden dus het is niet echt mogelijk om langere trektochten te (dan 7dagen) anders kunnen we de week erna niks. En natuurlijk op de wisseldag hebben de paarden rust dus 1 keer per week en misschien als er iets van een trektoch komt nog een halve dag.
we willen dus eigelijk 1 ding of trektochten of elke dag ritten en dan 1 dag een grote toch ofzo. We weten eigelijk ook niet of we beginners kunnen plaatsen, het aantal paarden zijn namelijk ook beperkt namelijk een stuk of 11
en of de camping zelf komt waarschijnlijk voor de gasten de mogelijkheid om te rijden, maar dus allen als het geen trektoch wordt, wat voor onze situatie denk ikook niet mogelijk is.
verder verblijven ze waarschijnlijk op kamers op de camping,
iemand verder nog ideën

cowgirl schreef:
Citaat:
Wat leuk trouwens, nog personeel nodig


is altijd welkom Haha!

niets is onmogelijk voor hen die willen

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:42

Of je beginners kan plaatsen is natuurlijk afhanklijk van het temperament van de paarden. Ik heb ooit in Spanje 2 weken op een hacienda doorgebracht. De ene week mocht je je eigen vertier zoeken de andere week maakten we elke dag een tocht van een paar uur en 1 dag een dagtocht met tussendoor een siësta op een afgelegen boerderijtje waar we meteen en heerlijke lunch kregen. Omdat de hacienda goed volgeboekt was hadden ze het zo georganiseerd dat in het arrangement de groep deelnemers in 2en gesplitst was. En groep ging de eerste week van hun vakantie rijden de andere de 2de week.

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 14:39

Ik zou zelf graag een trektocht willen doen met een uur of 4 of 5 per dag. Maar wat ook erg leuk is is twee dagen kortere ritten (een uur of 2), dan een driedaagse trektocht, en dan nog 1 dag een kortere rit. Dan wissel je het een beetje af. Als trektochten niet mogelijk zijn, zou ik de mensen de keuze aanbieden tussen een programma waarbij ze halve dagen rijden (een rit van zo'n 2,5 uur), en een programma waarbij hele dagen gereden wordt (dus een uur of 5 á 6 rijden, met pauzes ertussen). Of dat de mensen per dag kunnen beslissen wat ze willen (afgaande op hun zadelpijn van de dag ervoor Knipoog), en dat er elke dag dus 3 kleine groepjes kunnen gaan rijden (2 halve dagtochten, en een dagtocht).

Je moet natuurlijk ook kijken naar wat de paarden aankunnen, maar dat weten jullie zelf het beste. Lachen

Oh, en wat betreft persooneel: Ik kom gratis (tegen verblijf en eten, ofzo) tochten begeleiden, uitmesten, poetsen en verzorgen, als je wilt. Lachen

Huertecilla

Berichten: 26845
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:39

Wij hebben een oude boerderij in het bergachtige hart van Andalusië, met B&B en paarden....
Een week paardenvakantie op La Huertecilla kost, uitgaande van 2 personen en volpension :
- 50 Euro per persoon per dag incl. paardrijden
- een huurauto is ongeveer 150 Euro per week
- een retourvlucht op Málaga kun je boeken voor 180 Euro

www.homocaballus.net

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 19:21

Citaat:
Ik zou zelf graag een trektocht willen doen met een uur of 4 of 5 per dag. Maar wat ook erg leuk is is twee dagen kortere ritten (een uur of 2), dan een driedaagse trektocht, en dan nog 1 dag een kortere rit. Dan wissel je het een beetje af. Als trektochten niet mogelijk zijn, zou ik de mensen de keuze aanbieden tussen een programma waarbij ze halve dagen rijden (een rit van zo'n 2,5 uur), en een programma waarbij hele dagen gereden wordt (dus een uur of 5 á 6 rijden, met pauzes ertussen). Of dat de mensen per dag kunnen beslissen wat ze willen (afgaande op hun zadelpijn van de dag ervoor ), en dat er elke dag dus 3 kleine groepjes kunnen gaan rijden (2 halve dagtochten, en een dagtocht).

Je moet natuurlijk ook kijken naar wat de paarden aankunnen, maar dat weten jullie zelf het beste.

Oh, en wat betreft persooneel: Ik kom gratis (tegen verblijf en eten, ofzo) tochten begeleiden, uitmesten, poetsen en verzorgen, als je wilt.


we willen het kleinschalig houden met weinig paarden dus het we willen eigelijk 1 programma maar we moeten even kijken en voornamelijk wat je doelgroep wilt

niets is onmogelijk voor hen die willen

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:57

lars wat is je doelgroep?

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 13:09

carien schreef:
lars wat is je doelgroep?


ik denk ruiters tussen de 16/40 jaar
we hebben namelijk een camping ernaast dus ook voor gezinnen is het heel aantrekkelijk. Verder ben ik nu bezig met het orienteren op een doelgroep en natuurlijk de behoefdes van daar de vragen lijst

niets is onmogelijk voor hen die willen


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:32

Ik doe nooit meer een trektocht. Althans ben er geen voorstander van.
Heb nu een paar keer een paardentrektoch gedaan en iedere keer heb ik er spijt van dat ik het gedaan heb.
Bij de eerste trektocht moesten we de route zelf uitstippelen door de Pyreneen, wel met gids, maar dat ging af en toe ook mis. We hadden dagen dat we 10-12 uur in het zadel zaten. Dat is echt niet leuk meer.
Als je zoveel hebt gereden, dan wil je ook een goed bed. Dat was dus iedere keer maar weer afwachten, net als hoe het eten is.
Een aantal mensen kon daar dus absoluut niet tegen en dat resulteert dan in sjaggo gezichten en gemopper. Wat dat betreft ben je erg afhankelijk van de samenstelling van een groep.
Ruiters van 18 gaan nl. anders met dit soort dingen om dan ruiters van 40.
Wat voor mij ideaal zou zijn is; 's ochtends een rit van een paar uur, en 's middags les. Zo leer je nog eens wat en je zit niet de hele dag op een knol mee te liften zoals bij een trektocht (veel stappen) wel vaak het geval is. Kan ik thuis ook en daar hoef ik niet voor op (een dure!) vakantie Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:34

Oja, nog een punt; Faciliteiten (zoals een douche) op een trektocht zijn vaak niet aanwezig. Toch wel lekker als je na een vermoeiende rit de douche niet hoeft te delen met 12 anderen, als er uberhaupt een douche is...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:36

Zo lang mogelijk rijden per dag! Lachen

Maar dan wel op paarden die het aankunnen. Ik heb in Hongarije +- 5 á 6 uur per dag gereden (met lange middagpauze met goed eten) en dat ging super, paarden waren elke dag weer fris.... juist veel buiten zijn vind ik op een vakantie belangrijk, les nemen ook wel, maar dan moet je wel wat kunnen toevoegen. Als er ook verwende dressuurruiters komen, dan is ene lesje L-niveau niet echt een uitdaging denk ik...

En inderdaad... als je nog begeleiders/uitmesters/verzorgers etc nodig hebt hou ik me ook wel aanbevolen Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:37

ik denk, (als reactie op Sibold) dat douche en dergelijke afhankelijk moeten zijn van de prijs. Kijk even rond bij anderen, en als je merkt dat je qua faciliteiten onder de maat zit, ga er dan qua prijs niet bovenzitten...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:59

Ik heb een aantal keer een ruitervakantie gedaan. Wat ik erg prettig vind:
-goede bedden (heb al een keer een matras op de grond moeten leggen omdat het bed erg doorgezakt was) als je dan 800 euro hebt betaald voor een week wordt je niet blij
-goed en voedzaam eten, mag best een beetje luxe dus broodjes ipv oude bruine boterhammen maar ook fruit enzo.
-goede niet afgestompte paarden & ook harnachement
-beetje fris tempo van ritten, dus liever korter en meer actie dan 7 uur alleen stappen
-groepen van gelijk niveau
-als je het combineert met de camping (goed idee denk ik) en je wilt geen verschillende arrangementen is het denk ik een goed idee in de ochtenduren een rit van bijvoorbeeld 3 uur aan te bieden zodat de middag vrij is om samen met andere gezinsleden iets te doen. Misschien 1 of 2 dagen wel dagtochten.
-middenin de week een rustdag voor de paarden is ook prima.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 78 bezoekers