[PNH] Hoe beginnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

[PNH] Hoe beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 17:20

Ik heb al heel wat gelezen over Natural Horsemanship, vooral Parelli eigenlijk.
Nu zou ik dit graag gaan doen met mijn paard, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen. Scheve mond
Zo een pakket kopen vind ik toch wel direct veel ineens (€ 435,- Bloos! ) om gewoon te proberen
Dus heeft iemand misschien andere ideeën of een 2de hands Level 1 pack ofzo?

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:38

Pff er is hier al zoveeel over gezegd Lachen kijk eens in de zoekmachine!
Leuk dat je ook PNH wilt gaan doen !!!

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:09

Tip: ga naar Paard Ahoy!
dat is het weekend na de kerst. Daar is ook een demo van Parelli en een standje waar je info kunt vragen.
Op de website www.parelli.nl kun je ook info vinden over introductiedagen e.d.
Verder is er op internet allerlei gratis info over te vinden.
Kijk ook eens op www.paardnatuurlijk.nl en op de "mailinglijst" van die site. Via groups.yahoo.com kun je je opgeven voor verschillende mailing-lijsten waar je vragen kunt stellen.
En goedkope materialen kun je bijvoorbeeld bij mij kopen Lachen

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:29

op www.ebay.com zijn heel vaak hele goedkope pakketten te koop. ik heb hier level 2 voor 160 en level 3 voor 120! euro gekocht. Dat scheelt toch wel heel erg.
Het lijkt allemaal best duur, maar ach gewone lessen zijn ook duur, en je hebt er echt heel veel aan. je betaalt het alleen nu in een keer, ipv elke week een les.
Als je er nog niet helemaal zeker van bent of je het wel wilt doen of niet, zou ik toch eerst bij een demo gaan kijken, daar leer je al best veel en je kan goed kijken of het wel echt jou ding is. Als je het uiteindelijk toch niks vind, is het wel zonde.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:49

Je kan wel een pakket gaan kopen maar om te beginnen uit een boekje lijkt me best heel lastig ( vb hoe je afstand tov je paard is, waar je precies moet staan enz ). Als je les neemt , wordt er voorgedaan wat je moet doen en krijg je uitleg , ook kan diegene jou wijzen op wat je "fout" zou doen . Je krijgt begeleiding, als je het helemaal alleen doet en het lukt niet weet je niet hoe dat komt. Zelf heb ik les van Lynn en Marjan Apple en ben erg blij met ze !!!! Je kan eens kijken op hun site www.naturalhorses.com
En relatief zijn zij nog niet eens duur ! Veel succes !

vvexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: op d'n buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 07:15

Je hoeft geen les te nemen,de pakketten zijn super duidelijk.
Plus er zijn een video bij ,die toont hoe het allemaal moet.
Als je geinteresseerd bent, dit weekend is er een level2 kamp in Diest.
Kom gerust is een kijkje nemen.
Misschien kan ik je misschien wel helpen aan een goedkoper pakket.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:38

De pakketten zijn inderdaad heel duidelijk! Level 1 ben ik doorgelopen zonder pakket, andere geldzaken gingen toen even voor. Maar level 1 is ook zo hier en daar van internet te plukken en wat je dan mist, daar stel je wat vraagjes over op bovenstaande forums! En inderdaad, ga eens naar die demo, want ook daar steek je een hele hoop van op. Ik heb dat in ieder geval wel gedaan.
Het level 2 pakket heb ik nu wel gekocht en het is top!

Veel plezier en succes en je bent altijd welkom om eens te komen kijken.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

vvexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: op d'n buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:51

Moest je geinteresseerd zijn,kan je komen kijken
Stoeterij Princebosch
Prinsenbosstraat,Diest (Kaggevinne).
Da's een zijstraatje van de steenweg Leuven -Diest.
Die mensen daar kunnen op al je vragen antwoorden.
Ik zelf ben maar bezig met Level 2.
(voor meer info zie is op pnh.be)

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 15:27

heel gaaf dat je ook NH gaat doen, veel plezier er alvast mee gewenst,
ik wil je ook even een tip geven,
het is natuurlijk hardstikke duur, ik ben zelf ook begonnen met 'neppe' materialen en heb sinds kort een aantal echte materialen van parelli,
het is niet normaal hoe groot dat verschil heeft,
zo''n halster heeft veel meer impact, niet eens harder ofzo, maar gewoon op de juiste drukplekken, en de touwen zijn niet voor niks zo zwaar, ook hangen ze gelijk stil als je je hand stil houdt,
vaak is het ook zo dat andere materialen heel snel slijten,
wij hebben nu een 22' foot touw, al 5 jaar en het is volgens mij bijna elke dag gebruikt in dikke modder en regen en het ziet er nog als nieuw uit,
wat ik hiermee wil zeggen is: duurkoop is goedkoop,
uiteindelijk wel tenminste,
een halter van parelli is 39 euro, als je echt een goed gewoon halster koopt van kieffer ofzo, dan ben je dat ook kwijt,

ik heb in de loop der jaren een hoop geld verspild aan neppe dingen,

(ik leg eigenlijk ook altijd de link naar kleren, koop een onderbroek van 1 euro bij de zeeman, of bij een goede lingeriezaak voor 15 euro, denk dat jullie het verschil ook wel kennen, haha)

veel plezier misschien op paard ahoy!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 19:15

Superroos: Ik wil wel graag zo een echt spullen van Parelli, vind ik echt mooi en zien er goed uit.
Maar het probleem is gewoon dat ik niet aan zo veel geld geraakt op redelijk kort termijn.
Als ik anderhalf jaar ofzo doorspaar kan ik Level 1 kopen met alles erbij, maar om zo lang te wachten...

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:06

ja, dat is inderdaad waar, ik heb het eerst ook met ander materiaal gedaan, maar had daarmee gewoon veel minder inwerking, je resultaat is gewoon net wat minder,
maar als jij een paard hebt dat niet dominant of getraumatiseerd, of je bent gewoon een natuurtalent, haha dan kun je best je level 1 halen met zulk materiaal,
maar ik lees dat je eigenlijk wel dezelfde mening erover hebt als ik,
dus veel plezier met trainen dan maar

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:16

als je weinig geld hebt, zou ik gewoon voor het goedkoopste halster, carrot stick enzo gaan. Als je ergens goed geld aan uit wilt geven, zou ik het aan het touw doen. En aan de pakketten, en dan van ebay, daar zijn ze de helft goedkoper. Ik ben nu met level 2 bezig, ik heb ondertussen ook al level 3 gekocht en ik heb alleen maar neppe materialen. Ik had ze eerst van lynn en marian, maar die zijn uiteindelijk niet echt geweldig (vooral de 22ft lijn is veel te zwaar), nu heb ik die van touwhalster.tk, die zijn super.
Ik heb nu ook wel eens (bij een ander paard) het officiele spul in handen, en ik moet toegeven dat het heel erg goed aanvoelt en als je geld hebt, zou ik dat kopen.
Maar als je moet kiezen zou ik voor de pakketten gaan, en dan wat goedkoperen spullen nemen.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:53

De meest effectieve oplossing is dan toch nog altijd lid worden van de NVVR. Niet dat wij specifiek aan PNH doen, maar diverse leden doen het wel en zijn altijd wel bereid om je vooruit te helpen. Kijk op www.recreatieruiter.nl en meldt je aan. Pak je gelijk ook al die overige kennis op die beschikbaar is binnen de NVVR *LOL*
Oh ja, na 1 jan hebben we een andere site, zodra ik het adres weet, dan zal ik het hier melden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:16

ik vind dit toch altijd een beetje loos advies, sorry Bloos! , de nvvr zal echt heel leuk zijn, maar ik heb echt geen geld (en auto, trailer en rijbewijs) en tijd om allemaal nvvr weekenden bij te wonen. Ik kan hier heerlijk buitenrijden en met behulp van die pnh pakketten heb ik ontzettend veel lol met m'n paard, ook al schijnen sommigen te vinden dat je dat van mensen ipv uit boekjes moet leren

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:56

als iemand zich echt het doel heeft gesteld om PNH te gaan doen, kan hij of zij beter zn geld besteden aan workshops, clinics en minicamps, daar haalt zo iemand veel meer voldoening uit dan aan de weekenden van de NVVR, dat zal zeker heel erg leuk zijn,
maar PNH is PNH en geen NVVR, ookal zitten daar veel (P)NHers bij

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:36

Hhhmmmm, even niet opgelet, gemist dat je in België woont Bloos! maar in België is er de VVR, soortgelijke club als de NVVR. Ik heb even geen adressen, maar wat rondneuzen op I-net levert je ongetwijfeld wat op.

Voor Sanne en Superroos: PNH is een methode, een weg en geen oplossing. De NVVR biedt je de mogelijkheid om PNH te combineren met andere dingen. Het geeft je een bredere kijk op zaken en daarbij zijn we goedkoper.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:56

Er is ook een amerikaanse site die exact hetzelfde touw (leadropes en halsters ) verkoopt als parelli (samson braid) maar de helft van de prijs is. Ik heb zelf een 22 ft lijn incl verz.k. gekocht voor 34 euro. De 12 ft lijnen zijn nog stukken goedkoper. En inderdaad op ebay staat ook heel veel spul voor een leuke prijs.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:04

ikke: ik snap dat de NVVR dat combineert, maar als iemand zich echt het deol stelt om PNH bezig te zijn en zn levels te halen, kan hij dat doen door in weekenden naar clinics te gaan,
tuurlijk mag die van mij combineren, maar als je dat beiden zou doen is het juist weer duurder toch?

ik val de NVVR absoluut niet aan, is een leuke organisatie en er zijn veel mensen die er veel plezier aan beleven, en dat is het belangrijkste als je een paard hebt, plezier!!!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:39

die bredere kijk is zeker mooi, maar ik ben juist pnh gaan doen omdat ik dat uit boekjes en video's kan leren. Ik heb geen auto, geen rijbewijs (voor de trailer), geen trailer, wat zou ik dan met de nvvr moeten??

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 07:54

Leren uit boekjes en video's gaat prima. Ik ben inmiddels bezig met level 2 maar ik ben verder nooit naar een clinic oid geweest. En via de mailinglijsten krijg je ook heel veel informatie.

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:07

een mooi voorbeeld van een leuke mailinglijst is:

http://groups.yahoo.com/group/NatPaard/

En op ebay kun je inderdaad goedkoper komen aan je materiaal.
Zal eddy modde (de parelli intstructeur van nederland) niet erg leuk vinden dat mensen steeds vaker de pakketten uit het buitenland halen en niet bij hem, maar goed bv een L2 pakket in Amerika is zo'n €100 goedkoper dan dan hier en mij scheelt dat te veel. Houd er trouwens wel rekening mee dat je videorecorder misschien geen amerikaanse banden kan afdraaien. In amerika hebben ze een ander systeem dan wij hier.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 08:12

Zeker met de huidige dollarkoers!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers