een raar "knopje" gevonden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

een raar "knopje" gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 20:04

Gisteren had ik privéles met een nogal jonge pony.Ik heb altijd geleerd dat je om een volte te rijden binnenteugel moet openen en buitenteugel begrenzen
Ze brak altijd uit,en op druk van mijn buitenbeen reageerde ze niet.
M'n instructrice zei dat ik als ze dat deed een kneepje op m'n buitenteugel moest geven.Ik dacht dat dat net een averechts effect zou geven,maar toen draaide ze ineens heel braaf.Heeft iemand hier een logische uitleg voor?

Ook ging ze vanzelf aan de teugel lopen als ik vanvoor begrensde maar been bleef geven.Dat is toch echt wel het laaste wat je verwacht van een jonge pony die nog manegelessen meeloopt ook...
Laatst bijgewerkt door bakkabouter op 13-12-03 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.


Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:22

Heey,
klopt precies wat je verteld, dat hoort zo. Doordat je meer druk geeft op je buitenteugel moet ze wel ondersteuning aannemen en reageert ze op je buitenbeen. Het is overigens een heel normaal knopje hoor:)

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:25

ja, lijkt me een versterkingvan de buitenteugelbegrenzing


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:06

Als je onder begrenzing verstaat dat je je buitenteugel meer "vastdrukt" ahw dan geef je je pony juist de steun waarop zij vast kan pakken en weg kan draaien.

Probeer maar eens: laat iemand je een hand geven en trek eraan, als de ander plotseling meegeeft heb jij niks meer om aan te trekken.

Een paard kan alleen vastpakken op een teugel die jij vast houdt Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:04

Dat is goed! Buitenteugel wordt veels te vaak vergeten en onderschat, maar dat je het nu doorhebt is een goed teken

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers