Dienstmededeling: Postings weg door problemen database

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-01 03:19

Sinds afgelopen zaterdag zijn er problemen geweest met de database, deze heb ik toen rond een uur of 1 's middags proberen te fixen maar omdat ik toen eigenlijk al weg had moeten zijn ging dat allemaal nogal haastig.. Aangezien haastige spoed zelden goed is zijn er toen wat problemen ontstaan die zich vandaag (nou ja, gisteren) hebben gemanifesteerd.

Heb toen geprobeerd de database nu helemaal goed te repareren maar dat is gruwelijk misgelopen. Hierdoor waren we bijna 6000 postings kwijt, deze heb ik voor het overgrote deel terug kunnen halen maar een erg groot deel van de postings van gisteren (de 30e) zullen we helaas als verloren moeten beschouwen Boos!

Na nogal wat geknutsel werkt Bokt weer en zijn ook de topics die leeg waren door deze problemen opgeruimt. Als het goed is zou alles als vanouds moeten werken behalve dan het feit dat er bijna niets over is van de postings van dinsdag.

Ik ga nu in iedergeval naar bed terwijl ondertussen een nieuwe index wordt gemaakt voor de zoekfunctie.

In iedergeval weer een hoop geleerd vanavond en ik hoop dat we dit soort problemen in de toekomst kunnen voorkomen.

Mijn oprechte excuses voor het door dit alles ontstane ongemak Verdrietig

Als er problemen zijn: Stuur me even een PB of Email. Oh ja, that reminds me, er waren alleen problemen met de posts_text tabel en dus was er alleen text kwijt van forum berichten. Alle users die gisteren aangemaakt zijn en alles PB's die verstuurd zijn staan nog gewoon in de DB.

_________________
"It never hurts to help" -- Eek the Cat Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-10-31 19:50 ]</font>


Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 06:13

Idd, ik was al aan het zoeken, had 5 emails van reacties op mijn topic maar alles is weg... Huilen

Nahja, niets aan te doen Bart, je hebt er zo te horen al weer meer dan genoeg werk mee gehad en we moeten maar blij zijn dat het allemaal weer werkt! Want denk eens aan de ontwenningsverschijnselen als dat niet zo zou zijn.... Haha!

Slaap lekker!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 07:50

Kan gebeuren hoor. Ook de Bart VB's van deze tijd zijn nog steeds mensen die per ongeluk iets niet helemaal goed doen.
We typen wel opnieuw!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 08:11

Citaat:
Heb toen geprobeerd de database nu helemaal goed te repareren maar dat is gruwelijk misgelopen. Hierdoor waren we bijna 6000 postings kwijt, deze heb ik voor het overgrote deel terug kunnen halen maar een erg groot deel van de postings van gisteren (de 30e) zullen we helaas als verloren moeten beschouwen


Ik kijk dus net op Bokt, en inderdaad... er zijn wat berichten weg... ik dacht eerst nog dat ligt aan mij. Ik kreeg al een soort van deja-vu idee bij het zien van bepaalde berichten met bepaalde reacties Haha!

Nuja, c-o-m-p-u-t-e-r-sssssss Clown

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 08:21

Ik vroeg me ookal af of ik nu gek was geworden.
Gelukkig staan sommige postings van de dinsdag er nog wel zag ik.

Nouja balen enzo en gewoon weer doorbokken.
heeft dat ook te maken dat ie de afgelopen 2 weken zo onwijs vaak hing?
toch zeker 4 keer per dag en steeds maar even (5min) soms nog korter en met regelmaat die error's die ik je via icq stuurde?
Van ICQ hoorde ik dat er meer mensen diee met dat probleem zaten of is dat een ander probleem?
nouja iig slaap lekker want zo te zien ben je vannacht lang doorgegaan voor ons! Thanx daarvoor!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 08:23

Ohw jammer zeg, stout databeest! Extreme duivel
Gelukkig heb je de meeste berichtjes weer terug kunnen halen...

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 08:48

ach Bart ik wou dat ik zo handig was als jij met computers.
Je wilt niet weten wat ik soms kwijt ben met dit ding.
En dat krijg ik nooooooit meer terug.
Je mag wel een nachtje komen zoeken Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 09:07

aaahhhh arme Bart het zit je even niet mee Lovers.

Maar ik miste gelijk ook een aantal topics het maakt niet uit het is niet anders. Ben blij dat bokt weer werkt stel je voor vandaag geen bokt Boos! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 09:10

Aha

Ik snapte er al niks van...net of we 2 dagen terug in de tijd waren, heb de datum van de pc nog gecheckt of die misschien in de war was haha Bloos

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 09:48

Ahh arme Bart, heeft zich helemaal in het zweet gewerkt voor ons!! Lovers
Ik dacht ook al dat het aan mij lag!
Maar iig heel erg bedankt voor het fixen en fijn dattie het nu weer doet...
Want anders had ik een hele dag lang alleen maar moeten werken....!! Schijnheilig Schijnheilig Haha!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 09:59

Aha...ik snapte er al nix van! Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 10:04

en ik maar denken dat het aan mijn compu lag, grinnik!

jammer maar helaas, niets aan te doen!

we gaan gewoon ons best doen het gat weer snel op te vullen hoor Bart!! *LOL* *LOL* *LOL*

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 11:48

ik dacht net als jullie dat mijn pc gek was geworden! heb hem zelfs een keer opnieuw opgestart.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 15:14

ik heb ook als een dolle haas lopen zoeken!! mijn topic is ook weg
snik snik

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:15

weeeeh mijn berichtje is ook weg. snif. nou,ja maak wel weer een nieuwe Haha!

(L)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 12:56

Ik dacht ook al dat ik gek werd ( zou niet vreemd zijn, maar goed Knipoog ) want mijn topic: Tuiger in actie was opeens foetsie....
Maar bedankt voor de reparatie Bart...jij kunt er ook niks aan doen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, afkepieteke, Anouk_H, Ashleytjuhh, Besje, Bommeltje_, Domiinique, fleurtjeuh, heidiLOVER, Hjartje, IASCrawler, janneke_S, Jolynne, katinker, Mariett, Miran, Paloma_Janet, Sjokki, TheNovelist, xSCWx en 73 bezoekers