Nu wordt het omscholen serieus!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Nu wordt het omscholen serieus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 18:54

Ben al een tijdje bezig om langzaam over te stappen van Engels naar western, maar nu gaat het eindelijk serieuze vormen aannemen.
Mijn Engelse zadel past amper nog op Baduhs inmiddels gespierde rug dus komt er een westernzadel en ik heb inmiddels met Mireille (van Soldt) afgesproken dat ik in januari begin met lessen bij haar. Heb er zo'n zin in! Baduh reageert steeds beter op de "western-hulpen" en ondanks dat ie 14 is heb ik het volste vertrouwen in hem. Ben benieuwd!



verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:24

heej das echt leuk Haha!, ik ben zelf als ruiter aaan het omscholen van engels naar western, ik heb ook nog steeds ''engelse''les, raak nou steeds in de war dus ga ik stoppen met engels rijden...

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:29

Radetsky was ook pas 14, als je het consequent doet dan kan je hem nog best goed omscholen (kijk voor foto's in profiel)

keep your head up

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 10:51

Je kunt elk paard omscholen op elke leeftijd.
Maar hoe ouder het paard hoe langer het duurt voor hij het oppakt.
Maar het is zeker mogelijk !

Mercy

Berichten: 149
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Halle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:34

Heel veel succes!! Je hebt in ieder geval een goede trainster!!!!
Wil je haar de groeten van mij doen? Zeg maar van de éénarmige bandiet en Mercy...

Kijk eens op....
http://spaces.msn.com/members/ihekkert/

Groetjes,
Ingrid

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 15:36

Baduh is zo leergierig als maar kan. Het woord "lui" komt trouwens ook niet voor in zijn woordenboek. Haha! Dus dat lijkt me een ideale basis. Zeker omdat Baduh denkt dat ie een jonge god is. Hahaha.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:33

ik ben begonnen met omscholen toenmijn aaron al 7 jaar was. het ging vlot, hij was als ik engels reed altijd erg opgefokt en het duurde eeuwen voordat hij ging nageven.
met westernrijden kwam er binnen een maand rust en nageeflijk was hij ook heel erg snel. hij heeft duidelijk veel meer plezier gekregen in rijden. ik ook trouwens!!!!
we leren beide dagelijks bij. ik had niet verwacht dat het zo gemakkelijk zou gaan die overgang!

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom

juval

Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:09

wat leuk dat het zo goed gaat!!
ik ben ook langzaam aan het oefenen met mijn bijrijdpaard, (22 jaar!!) en ik moet zeggen dat ze het prima oppakt. Ik probeer vooral pleasure te rijden, en ondanks dat ik ook nog maar een beginner ben gaat het heel goed. Ze luistert al heel goed naar mn hulpen en ze loopt super. Helemaal omscholen zal niet gaan lukken omdat er nog andere niet western mensen op rijden, maar ik ben al heel tevreden hoe ze het nu doet.
Gisteren heb ik voor het eers mn westernhoofdstel gebruikt en dat paste gelukkig prima. Ik wil binnenkort mn zadel ook eens gaan proberen.
Misschien kom ik ooit ook nog wel zo ver dat ik lessen wil gaan nemen. Komt Mireille aan huis, of ga je daar naar toe?

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:57

toch moet een combinatie van beide rijstijlen kunnen lukken, ik ken mensen die zelfs engels wedstrijden rijden op M nivo en daarnaast ook mega goed western rijden met hetzelfde paard!! ( spinnen, stops enz zit er ook super in. ik moet daar wel bijzeggen dat ze dat paardje vanaf jongs af aan in beide stijlen beleerd hebben... maar toch
Ik adviseer je wel les te nemen, het helpt mij ook om er geen foute dingen in te laten komen.

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 14:55

Dat kan ook prima Haha!

Als je een paard hebt wat geschikt is voor beide zeker Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 15:44

Baduh is gek op springen, maar omdat de vee-arts vermoed dat zijn "schokdempers" het niet meer zo goed doen mag hij het nog maar heel af en toe. En dan gaat gewoon mijn VZ-zadel er op in de toekomst.
Mireille komt in principe niet aan huis. Ik moet dus ook Baduh mee daarheen nemen. Da's mooi, want hij is nog niet echt zo thuis in een trailer en dat kan ie dan mooi leren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers