In de stapmolen met pessoa?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

In de stapmolen met pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 01:15

Zou je een pony in de stapmolen kunnen zetten met een pessoa om? Of zou dit gevaarlijk kunnen zijn? Ikzelf denk dat dit gevaarlijk is, maar wil het even van jullie weten. (ik bedoel dan wel als je er al die tijd bij bent / uitzicht is).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 01:17

Nee, dat lijkt me absoluut geen succes. Het lijkt me gevaarlijk en nutteloos.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 10:59

ik ben het met tessebes eens!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:22

Lijkt me nogal gevaarlijk.. Als je er dan toch bij blijft staan kan je net zo goed longeren toch?

Lieka

Berichten: 41
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:29

Ik ben het met de andere eens

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:37

ik ook, als ie met een van die ringen van de pessoa blijft haken ofzo, maar waarom wil je er dan een pessoa in doen??
en ook wat Aramat zegt : Als je er dan toch bij blijft staan kan je net zo goed longeren....

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:05

Lijkt mij ook alles behalve een slimme actie.
Wat is de reden ervoor dan? Tijdgebrek? Als je namelijk dat halfuurtje al niet kwijtkan...

Maar een paard 'vastzetten' in de molen lijkt me een zeer slecht plan!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:12

Ben sowieso niet voor hulpstukken, maar al helemaal niet in de stapmolen. Ik weet dat paarden vaker worden bijgezet in de stapmolen, maar persoonlijk zou ik niet eens een halster aanlaten ...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:35

Heel gevaarlijk
Een paard in een stapmolen moet helemaal niet aan of om hebben, ik ben zelf nogal huiverig voor stapmolens. Maar een pessoa in een stapmolen is levensgevaarlijk (denk aan blijven haken, rare bewegingen, verdraaide rugwervels). Misschien ben ik wel een beetje een doemdenker... Huilen

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:38

niet doen!!!
echt gevaarlijk!! mag me niet voorstellen wat er allemaal kan gebeuren... of lekker los stappen in de molen of werken met pessoa aan de longe...maar beide is geen goede combi

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:53

Aramat schreef:
Lijkt me nogal gevaarlijk.. Als je er dan toch bij blijft staan kan je net zo goed longeren toch?



lijkt mij ook het meest logische. De tijd ben je dan toch al kwijt. Neem dan ook de moeite om je paard te longeren Scheve mond

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 15:29

Heb ik dus toch gelijk dat eht gevaarlijk kan zijn. Lachen Als je wilt longeren moet dat volgens mij in de binnenbak,
en die zijn meestal wel bezet. Maar goed, ik weet nu genoeg mensen! Bedankt!!. Lovers

Tinka

Berichten: 3749
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:14

Ik zet mijn paard wel eens met pessoa in de molen. Om los te stappen, dan heb ik de voorkant nog los maar het bontje wel om haar achterhand. 1 keer toen regende het heel hard en heb ik haar bijgezet (met pessoa) in de molen gezet, die is nl. overdekt. Wij mogen alleen buiten longeren en die bak is vaak een zwembad. Toen ben ik wel regelmatig gaan kijken of het wel goed ging. Mijn paard doet trouwens nooit gek in de molen anders had ik het niet gedaan, ze kan ook nergens achter blijven hangen want er zijn niet echt uitstekende delen in de molen.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:29

Tinka schreef:
Ik zet mijn paard wel eens met pessoa in de molen. Om los te stappen, dan heb ik de voorkant nog los maar het bontje wel om haar achterhand. 1 keer toen regende het heel hard en heb ik haar bijgezet (met pessoa) in de molen gezet, die is nl. overdekt. Wij mogen alleen buiten longeren en die bak is vaak een zwembad. Toen ben ik wel regelmatig gaan kijken of het wel goed ging. Mijn paard doet trouwens nooit gek in de molen anders had ik het niet gedaan, ze kan ook nergens achter blijven hangen want er zijn niet echt uitstekende delen in de molen.


Sorry, maar hoe zo'n rustig paard je ook hebt, ik blijf het onverantwoord en (sorry hoor,) erg stom vinden. Elk paard kan schrikken en alsnog ergens achter blijven haken. Ga dan een stuk met hem over de straat wandelen of zet hem zonder pessoa in de molen. Het blijft heus geen maanden een zwembad in de bak...

Tinka

Berichten: 3749
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:37

Als ze allen met haar halster om in de molen staat dan zou ze in theorie ook met haar halster ergens aan kunnen blijven hangen. Dan kan je je paard beter helmaal nooit meer in de molen zetten want er kan altijd wel iets gebeuren. In de wei is de kans op een ongeluk trouwens vele malen groter dan in de molen.
De molen op onze manege is aan de buitenkant helmaal dicht, aan de binnenkant zit rubberband en de hekken zijn van loshangende ijzeren staven, die vericaal hangen. Ze kan dus echt nergens achter blijven haken.
Ik vind het beter voor de benen ed van mijn paard dat ze rustig warm loopt in de molen dan wanneer ze meteen koud uit stal als een gek tekeer gaat met longeren.
Bovendien is de bak waar je mag longeren dus wel bijna de hele winter een zwembad. Meestal longeer ik dan dus gewoon niet om deze reden.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:42

Ook een halster zou ik afdoen inderdaad. Maar haal stapmolen maar eens door de zoekmachine, er gebeuren genoeg dingen daarin, hoef lief en rustig je paard ook is. En tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar een pessoa erom zou ik nooit willen. Je laat je paard toch ook niet in de bak los met bijzetteugels? Nou ja, het zal wel aan mij liggen hoor... Verward

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 16:56

Relliej schreef:
Heb ik dus toch gelijk dat het gevaarlijk kan zijn. Lachen Als je wilt longeren moet dat volgens mij in de binnenbak,
en die zijn meestal wel bezet. Maar goed, ik weet nu genoeg mensen! Bedankt!! Lovers

Tinka

Berichten: 3749
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:57

Los gooien in de bak is roch niet te vergelijken met in de stapmolen, daar kunnen ze geen kant op, alleen maar in de richting die de molen gaat. De kans dat mijn paard iets oploopt met longeren of losgooien of longeren is echt vele malen groter dan dat er iets gebeurt in de molen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:54

Citaat:
Ik vind het beter voor de benen ed van mijn paard dat ze rustig warm loopt in de molen dan wanneer ze meteen koud uit stal als een gek tekeer gaat met longeren.


Rustig warm lopen maar wel direct aan de hulpteugels Verward

Sorry dat gaat er bij mij niet in.

Ik vind het echt overdreven allemaal.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:18

Cowgirl schreef:
Citaat:
Ik vind het beter voor de benen ed van mijn paard dat ze rustig warm loopt in de molen dan wanneer ze meteen koud uit stal als een gek tekeer gaat met longeren.


Rustig warm lopen maar wel direct aan de hulpteugels Verward

Sorry dat gaat er bij mij niet in.

Ik vind het echt overdreven allemaal.


Idem. Pessoa aan de longe, okay, kan ik het nut van inzien (geen ervaring met dat spul). Maar in de molen? Nopes, sorry...

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:45

Niet doen inderdaad, kan hele gevaarlijke situatie`s opleveren.

Maar als je je ook maar heel even in het paard zou verplaatsten zou je er waarschijnlijk al helemaal niet aan beginnen. Bijgezet in een stapmolen...

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 21:11

Mensen lees nou ff!!!! Verdrietig
Relliej"]
[quote="Relliej schreef:
Heb ik dus toch gelijk dat het gevaarlijk kan zijn. Lachen Als je wilt longeren moet dat volgens mij in de binnenbak,
en die zijn meestal wel bezet. Maar goed, ik weet nu genoeg mensen! Bedankt!! Lovers
[/quote]

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:39

Relliej"]
[size=18]Mensen lees nou ff!!!![/size] Verdrietig
[quote="Relliej"]
[quote="Relliej schreef:
Heb ik dus toch gelijk dat het gevaarlijk kan zijn. Lachen Als je wilt longeren moet dat volgens mij in de binnenbak,
en die zijn meestal wel bezet. Maar goed, ik weet nu genoeg mensen! Bedankt!! Lovers
[/quote]
[/quote]

Relliej,
Omdat jij je antwoord hebt, wil dat toch niet zeggen dat anderen er niet over door mogen discuseren? Het topic gaat niet op slot als jij je antwoord hebt ofzo...

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:51

Misschien ligt het aan mij hoor, maar waarom doe je een paard in een stapmolen? Je hebt een paard om met hem bezig te zijn. Of wil iedereen alleen maar scheuren met zijn paarden en laat het los- en uitstappen door een machine doen? Lijkt me dat je dan geen band krijgt met je paard. Ik zie bij ons op stal ook dat mensen paarden zien als een machine waarbij je op knopjes kan drukken en hij dan precies doet wat je wilt.... Ik vind een molen grote onzin! Als je niet je paard wilt longeren of rijden, neem dan geen paard. Of als je eens wat minder tijd of minder zin hebt, laat het dan een dagje. Je paard gaat echt niet dood van een dagje rust hoor. Bovendien wil een paard graag contact met andere wezens. Liefst andere paarden, maar als die er niet of nauwelijks zijn dan maar een mens. En die mens ben jij als baas.... Sorry als ik een beetje negatief overkom, maar ik snap het nut niet van die dingen. Misschien omdat ik IJslanders heb ofzo, maar ik stap die beertjes ook zelf goed uit en zet ze daarna met een dunne deken in de wei. Op 1 na, die gaat op adem en niet meer dampend de wei in, rolt even lekker en het is goed. Maar ik weet best dat dat met een groot en misschien geschoren paard niet kan, maar stap dan goed uit en zet hem even met een zweetdeken op stal.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 02:54

Carlaa"]
[quote="Relliej"][size=18]Mensen lees nou ff!!!![/size] Verdrietig
[quote="Relliej"]
[quote="Relliej schreef:
Heb ik dus toch gelijk dat het gevaarlijk kan zijn. Lachen Als je wilt longeren moet dat volgens mij in de binnenbak,
en die zijn meestal wel bezet. Maar goed, ik weet nu genoeg mensen! Bedankt!! Lovers
[/quote]
[/quote]

Relliej,
Omdat jij je antwoord hebt, wil dat toch niet zeggen dat anderen er niet over door mogen discuseren? Het topic gaat niet op slot als jij je antwoord hebt ofzo...
[/quote]

Dan kan jet het toch ook via PB doen? En ik vraag toch niet of er een slotje op mag! Verward
iig reageer ik niet meer in dit topic omdat ik nu wel genoeg weet. Lachen