Ideeën voor iets geks?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 15:37

Op de traditionele nieuwjaarsborrel gecombineerd met onderlinge wedstrijd bij ons op stal wordt eigenlijk van iedereen min of meer verwacht dat ‘ie iets doet. Meedoen aan de wedstrijd, of een showonderdeel. Ik zie het met Gipsy niet zo zitten om een proefje te rijden, zeker niet met al die dressuurprikkers met de meest fantastisch paarden, dat wordt echt de afgang van het jaar (op zich ook wel weer komisch).
Maar nou hadden we bedacht dat we dan maar een of andere stunt of ander showonderdeel moesten gaan doen met Gipsy. Ik moet dan rijden, want haar eigenaresse ziet het al helemaal niet zitten om zoiets te doen, die gaat het liefst naar buiten! Maar een demo buitenrijden (sommige weten niet eens wat dat is volgens mij!), het enige dat ze echt goed kan gaat wat lastig in een binnenbak. Gewoon een Pas-de-deux samen met iemand kan ook, maar daar hebben we er al 3 van geloof ik (waar-van eentje met een shetlander en een fries, cool!), dus ik ben op zoek naar iets originelers (of een hele originele pas-de-deux)
Iemand ideeën? Gipsy is absoluut bom-proof, zeker als ze een keer geoefend heeft gaat ze (bijna) overal door, over of langs, dus er moet best iets geks te verzinnen zijn. Sprongetje is geen probleem en wat oefeningetjes t/m L2 weet ik er ook nog wel uit te persen. Als boerentrien zonder zadel (maar met hoedje!)? Dan kijken ze gegarandeerd allemaal hun ogen uit! (en worden er denk ik weddenschappen afgesloten hoelang ik blijf zitten!)
Iemand nog ideeën voor een stunt of iets geks? Gewoon iets anders dan anders, beetje de draak steken met al die overdreven dressuurlui. (niks ten nadele van dressuurruiters hoor, maar er lopen er hier een paar rond die het een beetje overdrijven)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 15:39

wij hadden vorig jaar een clowns act gedaan, lachen was dat! Bokje springen op, ondervlaggetjes door met die pony, en HIJ had er ook nog plezier in! erg lachwekkend en ook voor anderen.

dit jaar gaan wij iets doen met elven en heksen Extreme duivel

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 15:42

Als ik ga bokje springen word ik denk ik heel hard gelanceerd! (gevoelig ruggetje) Is op zich ook wel weer komisch....
Maar ik spring zonder pootje niet op 1.65 hoor, zo lenig ben ik niet!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 15:43

Met mijn vorige paard een kur op muziek gedaan op Bonfire symphony, compleet met billentikker en hoedje! En dat op B-dressuur niveau de kur van Anky aanpassen. Was wel lachen het hoogste niveau aangepast op B. Had vele leuke reacties gehad en de meesten waren verrast juist Bonfire symphony met complete uitrusting te zien in de B. Maak wat grappigs van oefeningen van Grand Prix in de B.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 15:45

jep, dat heb ik ook nog gedaan, ik als B muts *LOL*!! lachen was dat!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 16:24

ga als kerstman en dan bind je gipsy van die rendieren horen op haar hoofd. Ga ik ook doen met mijn shetje als ik de nieuwjaarskaartje van de krant ga uitdelen.
We willen natuurlijk wel foto's zien Schijnheilig

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:54

Je kan ook een soort hindernisbaan doen, overal onder en tussendoor, overheen... Herrie, Parapluutjes, waterstralen, zeiltjes, sterretjes!!! vast een mooi gezicht... (bruggetjes, hekjes...)

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 22:18

Doe een "ridderact": hang je paard een mooi satijnen kleed om, hang een stropop op die je met een lans te llijf gaat, doe alsof je de vijand (=stropop) aanvalt en sleep de stropop aan het eind van de act achter je paard de bak uit. Voor het spectaculaire effect kun je 'm ook nog in de fik steken (a la middeleeuwen). Misschien kun je je verkleden als Jeanne d'Arc, of kun je ergens een leuke malienkolder op de kop tikken....

ofzo

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 22:33

Uhm ik ben niet echt zo cratief maar je kunt je paard versieren. Maar als pippie langkous gaan leek me ook wel leuk dat is ook niet zo moeilijk en duur om te doen. Je spuit gewoon wat vlekken op je paard. spuit of verft je haar rood 2 paar vlechten 2 verschillende paar sokken over je laarzen heen. uhm en misschien voor het extra effect doe je ook allemaal vlechtjes in de manen van je paard en misschien in de staart daar ijzerdraatjes in verwerken zodat alle vlechtjes overeind staan! en dan oranje spuiten (kun je zo weer uitspoelen) hahaha
Lijkt me een erg tof effect en dan rijd je gewoon een paar keer rond valt er een paar keer of of zo of je tilt je paard gewoon eventjes op (doet pippie ook) hahaha!
alvast erg veel succes
en ik heb zo'n idee dat het dit niet gaat worden! hahahahaha Haha! Haha! Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 22:50

Zoiets? Verward

[img]../upload/849/rebel-nksm.jpg[/img]

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 23:03

Ja zoiets!! wedden dat je opvalt
Je kunt je paard natuurlijk ook paars maken en dan met witte letters er milka op zetten! of je maakt er witte vlekken op en maakt er een koe van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-01 01:54

Wij deden vroeger op de manege op de nieuwjaarsreceptie altijd een showmiddag. Meestal met een thema en anders een toneelstuk.
Zo hebben we Peter en de Wolf te paard opgevoerd, ik was Peter, compleet met bontmuts.
We hebben ooit iets gedaan met beroemde filmpaarden. Het jaar daarna deden we beroemde legendes na spelen, dat jaar deed ik mee als een van de 4 ruiters van apocalyps, compleet met volgspots en geweldige muziek.
Ook een keer een soort flodder-springen met 2 gedaan, tegelijk in de bak over vuilnisbakken en waslijnen, zelfs samen tegen elkaar in over de breedste waslijn.
We hebben ooit alle takken van paardensport uitgebeeld, van dressuur tot polo.
Je kunt dus van alles doen, de meeste kostuums kun je zelf maken, het publiek zit ver weg, dus de details zijn niet belangrijk.
Als je meer mensen enthousiast maakt kun je zeker een leuk stukje neerzetten, in je uppie wordt het al gauw een kurachtig iets. Met een zijn 4-en kun je wel 10 minuten spektakel verzorgen denk ik, goede muziek helpt daarbij wel.
Have fun met het bedenken.