kerst... zal ik gaan bidden voor hem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

kerst... zal ik gaan bidden voor hem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 22:26

Er zullen hier op bokt vast veel mensen zijn die een overleden paard hebben...
ik zou graag willen weten wat jullie voor ze doen met kerst.. ik heb mensen ook wel eens gehoord dat ze bidden.. omdat ze zeker willen zijn dat hun paard het daar goed heeft.. eigenlijk wil ik dat ook wel gaan doen.. of is dit te overbodig?? te onzozel ofzo?? Verward Verward Verward Verward

Ik was hier... jij daar.. ik rusteloos jij machteloos..
Rust Zacht mijn schatje..
MICHAEL!!


Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:29

Ik bid nooit (dus ook niet voor mijn overleden paard), maar ik denk wel elke dag aan hem. Voor mij is dat genoeg, ik voel niet echt de behoefte om kaarsjes te gaan branden of te bidden ofzo. Vergeten doe ik hem toch nooit.

:D

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:31

FasHi0n schreef:
Er zullen hier op bokt vast veel mensen zijn die een overleden paard hebben...
ik zou graag willen weten wat jullie voor ze doen met kerst.. ik heb mensen ook wel eens gehoord dat ze bidden.. omdat ze zeker willen zijn dat hun paard het daar goed heeft.. eigenlijk wil ik dat ook wel gaan doen.. of is dit te overbodig?? te onzozel ofzo?? Verward Verward Verward Verward


Dat is voor iedereen persoonlijk uiteraard. Ik zou zeggen: als jij je er fijn bij voelt, moet je het gewoon doen. Niemand die er last van heeft of je het wel of niet doet toch?
Succes!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:56

Beste Felicia,
Bidden voor je paard
Dat doe je als je aan hem denkt
Bidden voor je paard
Dat doe je als je hem/haar met KERST gedenkt
Bidden voor je paard
Dat doe je als je om hem/haar grient
Bidden voor je paard
Dat doe je
Het was immers je beste vriend

Liefs, Jet

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 00:09

Ik doe niks speciaals voor mijn overleden pony's met kerst, misschien de andere paardjes extra verwennen omdat zij dat zelf ook erg leuk had gevonden.
Ik denk bijna iedere dag (wordt met de tijd wel minder) aan mijn pony's in de hoop dat ze het goed hebben nu, maar bidden dat niet, maar als jij je daar wel prettig bij voelt en er behoefte aan hebt zou je dat moeten doen.
Misschien is het denken zoals ik dat doe, ook wel een soort van bidden, weet ik eigenlijk niet.

Je moet zelf bepalen wat je wilt doen met kerst de 1 vind het onzin en de ander gaat veel verder, wat jij voelt weet niemand en alleen jij kunt voor jezelf bepalen wat je wilt doen.

Fem

Berichten: 12497
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 10:03

Jetta schreef:
Beste Felicia,
Bidden voor je paard
Dat doe je als je aan hem denkt
Bidden voor je paard
Dat doe je als je hem/haar met KERST gedenkt
Bidden voor je paard
Dat doe je als je om hem/haar grient
Bidden voor je paard
Dat doe je
Het was immers je beste vriend

Liefs, Jet


heel mooi!! iedereen moet het natuurlijk zelfweten...
maar ik vind niet dat je speciaal met kerst voor ze moet bidden...

zelf ben ik heel gelovig dus ik bid heel veel...elke dag zelfs!! soms denk ik in mijn gebeden ook aan mijn beste vriendje "Mo" Verdrietig en tuurlijk mis ik hem dan weer....maar mij geeft het opluchting

maar iedereen moet zelf weten hoe of wat!! als jij het heel fijn vind om te bidden of om een kaarsje aan te steken..dan moet je dat zeker doen!!

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 10:29

Ik ben niet gelovig en bidden zegt mij niet zoveel. Maar als jij je er prettig door voelt moet je dat gewoon doen. Wat maakt het uit wat een ander hiervan vindt?

* To Belg, or not to Belg *

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 14:19

Gelukkig heb ik nog nooit een paard moeten laten inslapen.

Wel steek ik elk jaar beide kerstdagen voor mijn
vader en katten een kaars aan. Voor elk één.
Denk aan leuke momenten en wens ze alle liefde.

Bidden doe ik niet, maar denk gewoon aan hun.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.


Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 14:23

Mijn pony is zes jaar terug op eerste kerstdag ingeslapen (fijne feestdagen... *zucht*), maar ik herinner me hem eigenlijk elke dag, en mijn andere overleden dieren ook. Ik ga ook niet specifiek iets voor hem doen, al sta ik er wel héél erg bij stil als ik rond de feestdagen in het weiland ben. Dan ga ik gewoon even een kwartiertje aan hem zitten denken, zeg maar... dat doe ik wel vaker, maar juist omdat hij met kerst overleden is heb ik dat dan nog meer.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 14:28

Ik denk elke dag aan Jopie en Hercules. Op hun verjaardagen en sterfdagen misschien ietsje meer dan anders. Omdat Jopie nog maar net weg is, is het allemaal nog erg vreemd en kan ik het nog niet echt loslaten. Bovendien was het echt mijn maatje. Ik droom zelfs van hem, dat we allerlei dingen doen die we niet meer gedaan hebben.
Dingen die ik speciaal voor hem doe, doe ik niet op een speciale dag of tijdstip, dat moet uit je hart komen en als ik vind dat het nú moet, dan doe ik het nu.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, BingBot, DenB en 105 bezoekers