Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-07 21:04

Lieve mensen,
Mijn vriend en ik hebben afgelopen zondag een Suzuki Swift gekocht van een particulier. Hij kwam met de auto langs, we hebben een proefritje gemaakt, verschillende mensen er naar laten kijken (ook iemand die er veel verstand van heeft) en besloten de auto te kopen.
De verkoper was erg aardig, wees ons meteen op alle mankementen van de auto (wat deukjes en lamme "pompjes" bij de achterbank). Hij liet ons met rijden lekker ons gang gaan, kortom, het voelde goed.
We hebben een mondelinge overeenkomst gesloten met de desbetreffende man. Hiervoor had hij ons al verteld dat hij kenteken deel 3 (tegenwoordig kenteken deel II ofwel het overschrijvingsbewijs) nergens meer kon vinden. Waarschijnlijk bij het oud papier beland. Hij had al nieuwe papieren en platen aangevraagd en als hij die binnen krijgt neemt hij contact met ons op en gaan we de auto halen en overhandigen we het geld.
In onze ogen een goeie afspraak en het voelt ook gewoon goed, in mijn ogen een betrouwbare vent met een goed verhaal.

Maargoed, ik kan natuurlijk niet wachten tot ik mijn Swiftje op de stoep staat en was daarom ook heel benieuwd hoe lang het duurt voordat de papieren en de platen rond zijn. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij meer kan vertellen over hoe lang dit geintje gaat duren?
Alvast bedankt Lachen



HedwigO

Berichten: 1829
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:09

heeeeeeeeeeeeeey mijn relschopmaatje!! Wat leuk een suzuki Swift. Mijn vriend heeft dat ook een keer gehad en dat heeft een maand geduurd

Zingende bokker #9 :D
Noord-Hollander #107
"Love is passion, obsession, someone you can't live without. If you don't start with that, what are you going to end up with?"

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-07 21:10

Poeh, een maand? Das wel heel lang... Tis zo vervelend dat we hem nog niet kunnen gebruiken... Ik kan echt niet wachten! (en dat zonder rijbewijs)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:41

je gaat na mij idee gewoon naar het postkantoor en daar laat je hem overschrijven en klaar ben je

o las niet goed, ja dan gaat het even duren ja

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-07 21:57

Esmeralda schreef:
je gaat na mij idee gewoon naar het postkantoor en daar laat je hem overschrijven en klaar ben je

o las niet goed, ja dan gaat het even duren ja

Ja, het gaat me niet om de overschrijving, dat is zo gedaan, maar dan moet er dus wel een kenteken deel II zijn Knipoog

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:55

moet je hem dan niet opnieuw laten keuren enzo?

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:59

Ik heb hetzelfde gehad (maar dan omdat er een plaat was gejat)

Ik had ze geloof ik 1,5 week later binnen.
Had wel meteen elektronisch geld overgemaakt dat schijnt de procedure te versnellen

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:01

nou wij hebben net ons kopie deel 3 dus aangevraagd en binnen(waren we ook kwijt),je krijgt dan geen nieuwe platen,omdat je gewoon een nieuw kopie deel 3 aanvraagt,het heeft max 1,5 week geduurd,maar je moet wel meteen betalen....

we hebben het overigens per internet gedaan,heel makkelijk,ook per internet betaald...

je krijgt dan trouwens al je papieren opnieuw opgestuurd,erg netjes Lachen

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:05

@ kimmie261: staat er dan geen duplicaatcode 01 op jullie kentekenbewijs?

Dit staat namelijk op de RDW site
Citaat:
Nieuwe kentekenplaten
U houdt hetzelde kentekennummer. Wel is het sinds 1 februari 2003 verplicht bij een vervangend kentekenbewijs uw oude kentekenplaten te vervangen door platen waarop een juiste duplicaatcode is ingeslagen.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:08

maar die meneer is zijn kopie deel 3 kwijt,geen kenteken platen....

dus dan moet je deel 3 opnieuw aanvragen,geen nieuwe kentekenplaten..

edit,maw ik snap niet dat deze meneer nieuwe kenteken platen aangevraagt heeft,als je gewoon het deel wat je kwijt bent opnieuw kunt aanvragen.

beetje vreemd Scheve mond

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:24

Als je nieuwe papieren hebt met duplicaatcode 01 (als het de eerste keer is) moet je ook nieuwe platen anders kloppen de platen niet met de papieren.

Zie bovenstaande quote van de RDW ' bij een vervangend kentekenbewijs (want je krijgt alles nieuw niet alleen overschrijvingsbewijs) uw oude platen te vervangen door platen waarop een juiste duplicaatcode is ingeslagen'

Dit is allemaal ingegaan met de nieuwe NL-platen in 2003.
Met dat je nieuwe platen haalt bij een erkend bedrijf zetten ze een stempel in je nieuwe kentekenbewijs.

Deze stempel hebben jullie dan nog niet?

Dit is hoe het mij geleerd is, en wat er afgehandeld moest worden als er bij een APK de papieren bijvoorbeeld versleten waren. (heb op een garage gewerkt dus ik was altijd de slecht nieuws brengen wbt de papieren)

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:47

al jaren geleden was ik eens een kopie deel 3 kwijt,en heb die toen opnieuw aangevraagd en nooit nieuwe kentekenplaten gekregen

bij de auto die we nu hebben staan,hadden we alle papieren behalve kopie deel 3...

op postkantoor liggen folders voor het aanvragen van een nieuw kopie deel 3...

deze hebebnw e meegenomen,maar bleek ook online te kunnen gebueren,alleen sturen ze het nieuwe kopie deel 3 naar het adres waarop de auto ooit overgeschreven is..

dit hebben we per fax en telefonisch op een ander adres laten zetten,en binnen 1,5 week kregen we een duplicaat deel 3 en ook deel 2 er gratis bij...gewoon op kenteken platen van de auto..daar is niets mis mee...

en we hadden deel 2 gewoon nog thuis..

maar goed,vraag gerust alles opnieuw aan...maar nodig is het zeker niet...

wij hebben GEEN nieuwe kenteken platen dus,maar wel een nieuwe papieren gewoon met kentekenplaat cijfers die op onze auto zit..

wil evt wel inscannen bij niet geloofwaardig overkomen... Haha!
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 11-07-07 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:49


klijnliesje
Berichten: 590
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:50

ik heb een garagebedrijf maar dit duurt hooguit een dag of 5 ( werkdagen) vraagt formulier bij postkantoor maakt geld over en dan heb je over 5 dagen nieuw kenteken

cijfertjes op nummerplaten is a l niet meer. dus...

http://www.iplus.nl

Wil jij ook een mooie website van jezelf, je stal, vereniging of bedrijf. Vraag vrijblijvend info, en kijk naar onze mooie voorbeeldsites.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-07 15:32

Badankt voor jullier reacties! Hij heeft het via internet gedaan, dus hopelijk is het volgende week rond.
Hij had het over nieuwe platen, eerlijk gezegd leek me dat ook wel sterk, want dat moet toch alleen als je echt een plaat verloren bent of deel I van je kentekenbewijs? Dit is puur het overschrijvingsbewijs.
Maargoed, ik duim en hoop dat het opschiet Tong uitsteken
Jullie horen het wel Haha!

jacco_h

Berichten: 356
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:42

Ik werk bij een autobedrijf en heb voorheen bij de politie gewerkt.

Als je een overschrijvingsbewijs kwijt bent dan moet je alle papieren nieuw aanvragen. Deze krijg je tegen betaling van de RDW.

Hierop is de duplicaatcode echter +1 ten opzichte van de vorige papieren.

Het is echter de verantwoordelijkheid van de eigenaar om kentekenplaten zelf te bestellen met de juiste duplicaatcode.

OOK als alleen iets van de papieren kwijt was

van de eerder gegeven link:

Nieuwe kentekenplaten
U houdt hetzelde kentekennummer. Wel is het sinds 1 februari 2003 verplicht bij een vervangend kentekenbewijs uw oude kentekenplaten te vervangen door platen waarop een juiste duplicaatcode is ingeslagen.

http://www.rodastodum.nl

2 ijslanders en 3 minishets.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:49

Afbeeldingafijn even met vriendlief overleg gehad,en die zegt vrolijk dat er inderdaad bij de begleidende brief een schrijven zat dat je ook nieuwe kenteken platen nodig hebt,bij nieuw kentekenbewijsaanvraag....

maar omdat wij meteen de auto geschorst hebben,doen we dat dus niet...

Afbeelding sorry dus..ik schaam mij diep....

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Overschrijvingsbewijs auto aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-07 21:55

Joepie, we mogen dus nog wachten op nieuwe platen ook...
Ach, liever even wachten dan rondrijden met een auto waarvan de papieren niet kloppen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Eliana, Gea99, Mallow, mvdende, Suusw, Wenta, xLauLaUx, xxxmh en 115 bezoekers

cron