pony verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 14:12

Ik weet eigelijk wel wat ik wil en dat is mn pony helemaal niet verkopen Huilen , maar ik heb er dus een veulen bij en ik krijg nog een ander paard. Nu moet ik van mn ouders kiezen tussen mn pony en haar veulen. Dat andere paard komt zeker omdat ik graag verder wil komen in de sport.
Maar tussen veulen en moeder kiezen is heel moeilijk, mijn gevoel gaat voor mijn pony, die heb ik al heel lang en is mn eerste pony, maar ik heb er geen toekomst mee en frustreer me nu wel eens omdat ik met de les altijd met een pony loop die nog geen eens fatsoenlijk aan de teugel komt, maar ondanks het probleem dat ze geen sporttoekomst heeft hou ik heeeeeel veel van haar! er zijn wel dingen die ze juist heel goed kan, springen bijvoorbeeld, maar daar heeft ze toch dressuur voor nodig en buitenritten/langeafstandsritten vind ze ook heel leuk, ze is super verkeersmak en daar hou ik ook zo van bij haar omdat ze toch wel de temprament heeft om voor alles op hol te slaan, en dat heeft ze dus nog nooit gedaan in al die tijd dat ik haar heb!
met haar veulen heb ik ook een goeie band maar die is nog niet zo sterk omdat ik haar niet zo lang ken, met haar heb ik wel meer toekomst... maar das ook pas over 3,5 jaar of langer (wil haar niet te vroeg beleren.)
Wat moet ik doen?? Verdrietig Mijn pony verkopen.. of haar veulen? of toch allebei en gewoon helemaal voor mijn toekomstige paard gaan (die ik nog moet gaan zoeken en kopen!)?
En hoe moet ik ooit afscheid nemen? hoe weet ik of ze goed terecht zullen komen?? Ik ben nl altijd bang dat de volgende eigenaren haar nooit zullen leren kennen en haar niet goed behandelen.. of wat dan ook maar...

[Edit] titel aangepast [/edit]
_________________
leven met paarden
is als een hemel op aade
maar als ze sterven
valt er niks te erven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-28 20:46 ]</font>


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 14:17

Ik zou ook niet kunnen kiezen maar als het echt moet:

zou ik voor je eerste paardje gaan , hem dus lekker laten staan bij jou, en het veulen weg doen.

Je weet wat je aan dat paardje hebt, en dat je er Gewoon er NIET mee kan komen. Maar je moet ook maar afwachten wat het veulen gaan doen.

Je krijgt toch een ander paard, dus dan kun je je daar op gaan fixeren, een veulen heeft heel veel aandacht en verzorging nodig, en wanneer je er dus een nieuw paard bij hebt, kun je dat dus beter in je nieuwe paard steken omdaar iets mee te maken.


afscheid nemen : ik heb het zo bij me shet gedaan, eerst een goed baasje gezocht, daarna afgesproken dat ie daar NOOOOIT verkocht zo worden, en toen verkocht,

ik kon hem altijd opzoeken wanneer ik wilde, maar dat zal ik dus noooit meer doen, want de band die blijft dan en dan krijg ej het gevoeld dat het paardje het je kwalijk neemt dat je hem/haar hebt weg gedaan.


succes er mee

groetjes lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 14:19

ja hou de moeder er komt toch een ander paardje bij ,mischien is dat wat waar je mee verder kunt
je weet ook niet of dat veulen wat word dus hou de moeder anders krijg je spijt echt hoor Koe

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Vasco

Berichten: 444
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Steenwijkerwold (bij Steenwijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 14:20

Hoi,
Ik zou voor je pony kiezen. Met het veulen moet je nog zolang wachten al is het leuk zo'n veulen, maar het is heel moeilijk aan een veulen moet je veel tijd besteden met beleren en je paard heb je dan ook nog. Verder zou ik ook je pony houden, omdat het dan lijkt ik schuif mijn pony aan de kant veulen gekregen nu hoef ik haar niet meer. Dat komt een beetje raar over ik zou mijn pony houden, omdat mijn pony dan langer bij mij is. Ik zeg je veulens opvoeden is zeer moeilijk, maar je moet het zelf weten ik zou voor mijn pony kiezen!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 20:04

Ja ik wil ook het liefst haar houden denk ik, maar haar veulen is echt even lief.. en over de onderhoud en opvoeding hoef ik me niet zo druk te maken. Tot nu toe is ze keurig opgevoed! echt waar! maar mijn pony heeft weer een sterkere band met mij en eigelijk voel ik het als "verraad" voor beide als ik ze verkoop, ze hebben me wel hun vertrouwen gegeven! en als ik ze verkoop heb ik het gevoel dat zwaar te beschadigen... Ik bedoel als jij iemand denkt te vertrouwen laat hij of zij je zomaar ineens in de steek en je hebt geen idee waarom.. dat zou ik persoonlijk verschrikkelijk vinden.. En ja ik geloof zeker dat paarden ook die gevoellens kunnen hebben... maar ik moet nog maar eens heel goed nadenken bij wat ik ga doen.. alleen het is zo moeilijk... *ik haat afscheid! Huilen Boos! *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:15

ik kan het helemaal niet maar ik zou ze allebij eg doen en dan helemaal voor je paard gaan. 1 paard is echt veel leuker als 2 ik heb er 2 maar heb niet genoeg tijd en aandacht voor 2 dus moet je weer verzogstertjes zoeken (is heir geen probleem maar toch doe ik het liever allemaal zelf) Als ik kon kiezen zou ik voor 1 paard gaan en niet voor meerdere.
Ik kan het alleen niet over mijn hart verkrijgen er 1 weg te doen dus zal ik mijn tijd en aandacht moeten verdelen. Ik had ook niet vrewacht dat skipper zo oud zou worden anders had ik ry toen nooit er bij gekocht..

sterkte met je beslissing..

groetjes

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:36

Ik zou de merrie houden,anders zou ik het als
'verraad' voelen bij mijn merrie...Tja meid,een beslissing nemen is vaak niet al te makkelijk Verdrietig

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:52

ikzelf zou pas kiezen als de veulen er is Haha!
dan weet je ook pas wat je heb [ja toch]
groetjes engela en ladouce

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 21:26

Oh, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt, als ik verder wil in de mensport moet ik Mika verkopen....Met Mika kan ik niks in de mensport, dus moet ze verkocht worden, en ik vind het toch zo moeilijk....Dat wil je niet weten, het is zo'n poepie....
Maar soms moet je een keuze maken die niet leuk is maar waarvan je wel weet dat het uiteindelijk voor iedereen beter is.....Voor Mika zou het leuk zijn om bij een gezin te komen en voor mij zou het leuk zijn om lekker te kunnen mennen.....

Succes met het beslissing!

Groetjes Sonja

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 21:31

Vraagje; Hoe oud is de merrie?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 22:21

nog best wel jong 7 jaar, dus met veel tijd zou ik er nog wel wat mee kunnen bereiken... maar de vraag is heb ik er wel genoeg tijd voor straks met dat paard?? Kijk met veulen hoef je niet te rijden dus kun je het poetsen ook wel eens overslaan... De opvoeding is al heel goed dus daar hoef ik ook geen tijd aan te besteden...
het is echt een hele moeilijke keuze, maar als ik weet dat ze heel goed terecht kwamen.. zou ik denk ik de merrie verkopen... maar goed dan moet ik dat eerst weer weten... en de ene keer denk ik dat ik de merrie wil verkopen en de andere keer weer haar veulen... ik weet het gewoon nog helemaal niet...

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 00:04

Tja, ik vind dat je een keus maakt als je voor een dier kiest. Ik neem nooit een beest (hond/kat/paard) met de intentie om hem/haar weer door te verkopen! Mijn pony blijft de rest van haar leven bij mij, er komt hooguit een paard BIJ, maar niet in plaats van Luna.
En dan als reden dat je verder wilt in de sport, dat vind ik eerlijk gezegd materialistisch. Je neemt toch een paard voor je plezier, dan had je geen pony moeten nemen en dan ook nog een veulen erbij, als je verder wilde in de sport toch?
Niet dat ik je iets wil verwijten, dat is gewoon mijn mening hierover. Doe wat jij denkt dat het beste is voor je dieren en maak een keuze waar je mee kunt leven.
Persoonlijk vind ik het een luxeprobleem...

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 10:09

ik zou zeggen zoek een leif baasje voor je merrie, je gaat nu toch meer tijd in je paard steken omdat je daar verder mee komt en dan kan je merrie zich wat achtergesteld gaan voelen.
Er zijn vast wel mensen die een pony zoeken voor bijvoorbeeld endurance en daar heeft je pony dan ook veel plezier in.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom je haar ooit heb gekocht als ze niet aan jou eisen kon voldoen, of leek ze vroeger veelbelovend.
Heel veel suc6 met je keuze en sterkte met het afscheid

17 mensen vinden dit leuk

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 11:34

Ik heb ook altijd gezegd, 10 paarden tegenover mijn paardje en ik verkoop haar nooit!
En we kochten haar toen we nog niet wisten wat we wouden. Mn zusje kreeg dus later de fries om op te rijden want we mochten kiezen, ik koos voor mijn pony. Nu krijgen mn zusje en ik beide een kwpn'er. En moet er dus een ander paard weg omdat we anders geen ruimte hebben. En het is geen luxe, ik leer nu voor een beroep met paarden en moet zoveel mogelijk ervaring opdoen, over 2 jaar ga ik dat afmaken in deurne en dan MOET ik een paard hebben. En ik wil niet een maand van tevoren pas een paard kopen, bovendien mis ik dan weer de ervaring van wedstrijden, die ik niet met mijn pony op een hoger niveau kan rijden...
snappen jullie het nog?? ikzelf ook niet echt maar goed zo zit het ongeveer.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:22

Je weet ook niet wat het veulen gaat doen, en geloof me in een veulen gaat meer tijd enzo steken dan je nu doet denken.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:50

Is je pony voor een aantal dagen verhuren niet een optie of voor je veulen een lieve verzorgster zoeken? Er zijn zat paardenmeisjes die een verzorgpony zoeken. Dan zou je ze beiden kunnen houden.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 21:51

wat ik nu ga zeggen komt waarschijnlijk heel zwart op wit over, en dat is niet helemaal me bedoeling maar ja.

Ten eerste is het wel mogelijk om meerder paarden te hebben, ikzelf heb er 4. Ten tweede zou ik eerst bij jezelf nagaan of je het veulen goed zal kunnen beleren. Ten derde zou ik nooit een pony houden die nog een goede toekomst kan krijgen en dat ook leuker zal vinden dan alleen maar een beetje voor erbij. Dus ik zou altijd de paardenhouden waar ik verder mee zou komen. Maar ja, ik ben wedstrijd ruiter en kijk daar anders tegenaan dan jullie. Ik heb gister ook een pony verkocht, omdat ik er mee uitgereden was Huilen Verdrietig . maar ja, er staan weerandere goede paarden te wachten en er zijn meer mensen die goed voor paarden kunnen zorgen.

Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 22:04

(heb reacties niet gelezen Schijnheilig )

Misschien kun je voor de moeder een huurder zoeken? Die bijvoorbeeld (ik zeg maar wat) de stallingskosten betaald o.i.d.?
Succes!!!


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 22:18

Tja, dan zou ik denk ik voor je pony gaan, omdat je die al lang hebt en goed kent. Maar je kunt idd misschien een verzorger vinden voor je pony en haar houden, en het veulen ook.. Ik weet niet waarom er eentje weg moet, omdat je er te weinig tijd voor hebt, omdat het te duur is..?? Want dan is een verzorger wel handig, je kunt gewoon met haar de kosten delen (bijv.) Verward Tja, een beslissing nemen is heel moeilijk! Scheve mond\

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 22:19

Wat ik zou doen is de pony wegdoen aan een ander ruitertje die er meer plezier van heeft!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-01 13:07

Ik denk dat ik dat verhuren maar eens moet voorstellen aan mijn ouders...
Misschien vinden ze het een goed idee.. I hope so!
dan kan ik haar toch houden! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 bezoekers