Kennen jullie dat gevoel van je eigen paradijsje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Kennen jullie dat gevoel van je eigen paradijsje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 01:14

S'ochtends loop ik naar buiten. Gooi de deur open en 2 hinnikjes begroeten me. Ze krijgen een aai en een knuf en dan willen ze eten. Met veel moeite voeren en dan tevreden toekijken hoe ze eten. Na het eten steken ze blij hun neusje in het halster en gooi ik ze in de bak. Daarvandaan kunnen ze het weitje inlopen. Even leun ik half op m'n krukken, half op het hekje en denk dat ik het allemaal wel getroffen heb. De rijbak ligt er verlaten bij, op de platte plekken na waar ze zojuist gerolt hebben. De letters hangen nog steeds verkeerd om Bloos! . Een rijbak die amper 2 weken ligt en daavan 3 dagen gebruikt, helemaal voor mij alleen, eigenlijk schandalig. Als ik terug strompel kijk ik naar het paddockje dat er nu ook verlaten bij ligt, ondanks de planken en troep die ik nog moet opruimen, maar niemand die er last van heeft.
Ik hang de voeremmers aan m'n krukken en hinkel door de stal naar de zadelkamer. Als ik die open begin ik weer te glimlachen. De 2 zadels, die nu ook niet gebruikt worden, hangen dik ingepakt op de steunen. Overal staan.liggen,hangen spullen. Alles door elkaar. Even strijk ik met m'n hand over m'n nieuwe dekje in Walnoot kleur, die ik graag wilde en die ik van m'n lieve vriendje heb gehad. Ik kijk naar al die andere spullen die er liggen.. Eigenlijk ben ik best verwend, ondanks dat ik bijna alles zelf gekocht heb. Als ik terug loop vis ik een halstertouw uit de bosjes en een hoevenkrabber uit de kattenmand. Overal slingert wel iets, maar niemand die er last van heeft, niemand die het zal stelen. Ik aai Muis, m'n stalkat en kijk nog een keertje naar de wei waar de kleine pony aan de boomstronk staat te knagen en bram wat weg sukkelt in het zonnetje.. Even voel ik me helemaal gelukkig, alles wat ik om me heen heb, maar toch zou ik het wel willen delen. In het weekend is m'n vriend er, dan kan ik alles nog meer waarderen. Dan is het echt ons plekje.
Ooit zullen er een paar paarden bij staan en hangt er een bordje * Stal Brahmat * . Tot die tijd droom ik weg bij die 2 scheetjes die nu in de stal staan te slapen....

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 01:29

geweldig he!! ik heb sinds 4 jaar mn paarden thuis staan, en sinds 2 jaar hebben we er een 3e bij
vanuit de keuken zie ik onze nieuwe stal(eerst stond de stal aan t einde van de achtertuin om een hoekje, nu staat ie vlak voor t einde van de tuin, en zodra er iemand in de keuken loopt zie je 3 hoofdjes over de duerjtes heel hoopvol naar de achterdeur kijken of e riemand naar buiten komt en die hun iets lekkers komt geven
of je kijkt ietsjes verder, naar de wei, waar je ze alle3 ziet staan samen met de hertjes&kippen, en dan achterin die wei een mooi aangelegde bak, met sind skort(zelf betaald!) verlichting Haha!
vlak naast de ingang van de wei zie je nog een stal, waarin een trailer staat en ee hele hoop hooi, stro, dekjes borstels en ander epaardenspullen liggen, en als je dan zo rond kijkt, dan voel je je inderdaad alsof je in een paradijs bent!
zelfs als het slecht weer is, dan nog kan ik echt helemaal blij zijn als ik hier naar buiten kijk!

en het is hier ook 1 grote puinhoop, alles slingert overal, maar ja, t zijn mijn spullen op mijn terrein(oke, van mn ouders Knipoog ) en idd niemand die er last van heeft en niemand die aan je spullen zit!

en soms is het ook heel fijn dat ze aan huis staan, als er bv iets gebeurt, zoals vanavond weer, maar dat staat al hier op VvdD

nog even een kleine impressie van onze stal Knipoog inclusief alle rotzooi die bij de stal staan Haha!
Afbeelding
meer foto's van stal, wei, bak etc in mn profiel Knipoog

heb jij foto's van je stal enzo?ben wel benieuwd namelijk!

iig nog heel veel plezier gewenst met je paardjes!en veel beterschap met je been!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 02:24

Ik kom net terug van de stallen...we hebben geen zelfdrinkers en de waterleiding naar de stal (om de bakken bij de stal te vullen) is afgesloten...en heb dus lopen sleuren (op de step van de kids) met een jerrycan met water, in mezelf mopperend en vol zelfmedelijden waarom (mijn rug werkt niet meer mee)...
Tot je bij de stal komt, je vriendelijk wordt begroet door het hele spul...en dan weet je weer waarom.
vanochtend idem (moet dan wel wat vaker lopen, 100 meter van huis naar stal) kom voor de 2e keer eraan gelopen met mijn tankje water, de pony's staan in de paddock en begroeten mij...net of ze stonden te wachten om mij te troosten dat ik het heen en weer krijg met dat tankje.. toen de tank leeg was en alles een aai had gehad, liepen ze achter elkaar aan de weide op (ik ga altijd de weide op om even de afrastering te controleren) ik erachteraan, na controle riep ik doei, en het spul keek op en om .... en dan weet ik dat ik BOUNTY heb, een stukje paradijs op aarde, en dat onze stalnaam alles zegt: Dinkel weelde.....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:48

Hier staan ze ook aan m'n achterdeur, en soms letterlijk in m'n berging (ze grazen ook in de tuin en er loopt er wel 's eentje naar binnen Bloos!), op gebied van paarden voel ik me ook echt rijk . De rommel is me ook erg bekend Bloos! Blijkbaar een constante bij paardenbaasjes *LOL* De verwachtingsvolle snoetjes en het diepe knorrend geluidje van de shet, de soms uit het niets stoere hengstenhinnik van m'n tinker ... de fjord die z'n neus tussen de stroomdraden door steekt en zo wil zeggen van "hey, ik ben hier ook hoor" ... ja ... da's eenvoudige rijkdom (met lege portemonee Haha!)

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:33

Je moest eens weten hoe gelukkig ik ben.Als ik de stallen binnekom 's morgesn dat gemummel en gehinnek.
vanuit mijn slaapkamerraam zie ik 1 weiland waar meestal de ruin en 3 merrie's lopen.
en als ik achterom loop staat de hengst daar mooi in een weiland.
Ik kan met dit weer lekker in mijn eigen binnebak rijden waar niemand klaagt dat ik in de weg rijd .Binnen 5 min. zit ik op het eerste uitgestrekte zandpad.Als het niet vriest kan ik mooi in de buitenbak rijden waar ik de bodem net wat beter vind dan binnen en ik hoef niet al mijn spullen in een banketstaaf kastje te proppen maar heb alles in 1 grote zadelkamer zitten.
*zucht* ik heb het echt getroffen!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 13:51

Vooral ook die zadelkamer! Echt heerlijk is dat. Stond laatst met m'n vader af te vragen hoe ik in hemelsnaam al die spullen in zo'n klein kasje heb gehad, conslusie Niet *LOL* , de helft slingerde thuis rond.
Ik kijk ook vanaf de keuken de 'stal' in . Dat is nu nog gewoon een garage met een self-made box, maar in de zomer komen er in de grote schuur (als alles meezit) een paar echte boxen. Maar dan kan ik niet meer vanaf de keuken in de stal kijken, dat is wel weer jammer.
Ik heb ook nog geen waterbakken, dus dat gesleep met water, heel bekent. Maar als je die bekkies ziet, weet je waar je het voor doet Lovers .Vanauit m'n slaapkamer raam zie ik de bak en een deel van het weiland, dat is helemaal geweldig!!

Liep net weer naar buiten om te voeren, had de garagedeur dicht i.v.m kou&binnenregenen. Deed de deur open en 2 duffe koppies keken me aan. Het nadeel is nu wel dat ik natuurlijk nisk kan, dus het is 1 grote bende Bloos! Overal slingeren spullen, en de hele stal is vies en bij m'n poetsplekje slingert nogal veel hooi&stro. Maarja, ik kan er niks aandoen, en m'n ouders snappen gelukkig ook wel dat even niet anders kan .

Renske, die stal van jou is echt geweldig OK dan! . Ik wilde graag binnenboxen i.v.m kou enzo. Maar dat is ook wel erg aantrekkelijk!

Ik heb toevallig vlak voori k in het gips ging foto's gemaakt van de rijbak. Nog even het rolletje volschieten met de rest en dan ontwikkelen, ze zijn dus onderweg Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:04

mooie stallen!! echt geweldig hoe jullie dat hebben.. is mijn droom, voor later als ik groot ben
nu staat ze voorlopig op eengrote manege.. ook wel leuk hoor! maarwat jullie hebben is echt super! OK dan!
geniet er van!!!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:18

Ik ken het gevoel.....aan ons huisje moet nog het een en ander gedaan worden,de loopstal was eerst carport,mijn schuur staat er al weet ik hoe lang en is aan vervanging toe(doen we ooit nog eens).
Maar het is echt ons nestje in het bos.....
Als ik 's ochtends alles ga voeren(tinker,varkentje,konijnen,poezen en hond) en alles staat daar in alle stilte lekker te eten,kijk ik nog even rond en heb echt iets van dit is het helemaal.....

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:55

Klerewijven .... ben zo strontjalours.... Haha!
Moet elke dag 15/ 20 min rijden ben ik bij mij afbraak stal Scheve mond waar ik een berg geld voor betaal Scheve mond Scheve mond
Maar voor Guus doe ik dat met alle liefde Ach gut

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:02

hmmmm, als ik dit allemaal zo lees vind ik het opeens helemaal niet meer erg om te gaan verhuizen Lachen over een half jaartje zit ik ook lekker in zo'n buiten huisje (okee, mn ouders Tong uitsteken), en dan maar hopen dat dr snel weer paardjes komen, en dan nog eigen stallen natuurlijk! *zucht*

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:11

jeetje... ben echt jaloers!!!
ooit hoop ik dat ook zo voor mekaar te hebben *LOL*

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:56

Owh als ik dit lees, hoop ik toch echt dat ik dit jaar de staatloterij win!
Het lijkt me namelijk zo heerlijk, je hebt ook geen reistijd meer, en kunt makkelijk meerdere keren per dag.
En je kunt alles zelf regelen, dat lijkt me echt heerlijk.. OK dan!

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:39

Heel mooi beschreven Ym! Ik zou ook heel blij en trots zijn als ik jou was. Ondanks dat het nu allemaal wat minder gaat! Ik kom de 20 ste naar je toe hoor! Houd me daaraan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Buffelduke, fleurtjeuh, gerlindie, IndianSu, mriek1990, Suliko en 126 bezoekers