wie kent ''stal hermes'' te friesland?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

wie kent ''stal hermes'' te friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 20:12

dit is een handelsstal die grote friezen en kwpn-ers verkoopt en ook ruiterkampen geeft.

ikzelf heb een hele slechte Boos! ervaring met deze stal en ben benieuwd of er nog meer mensen met goede en slechte ervaringen van deze stal hier op bokt zitten??

vertel *LOL* ,vertel!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:18

Ik ben er wel vaak langsgekomen, maar zelf ervaringen met de stal heb ik (nog) niet. Hier in de omgeving hoor je verschillende ervaringen met die stal... soms extreem slechte, en soms ook paarden die juist heel goed bevallen. Scheve mond


Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:38

Heb er wel eens van gehoord, maar weet zo niet waar ie is enzo... Scheve mond

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 20:42

deze stal in sint anna parochie te friesland van
fam kolkman.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:43

Ik ben ook nieuwsgierig, ik ben er eens gaan kijken naar een arabiertje wat via een particulier te koop stond. Wat me opviel waren de donkere stallen, en de slechte weideafzetting. Wel een mooie binnenbak.
Ook staan de paarden ´s zomers wel op het land heb ik gezien.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:55

Hebben ze ook pensionstalling? Ik ken ze verder niet.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:31

Ja, ze hebben ook pensionstalling.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:33

Oh...Ik heb de verkeerde stal op het oog, dacht aan stal Hermitage in Lippenhuizen. Waar ligt stal Hermes ook al weer, ik ken de naam wel.

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:01

Ik ken de stal ook verder niet, maar ik ben dan ook into Tinkers Haha!
Ben wel benieuwd naar ervaringen...

Lees ook mee in mijn online Dagboek!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:22

Ik ging er normaalgezien vakantiewerk doen deze zomer. Alles was vastgelegd, maar plots had ik geen enkele communicatie meer met hen. Mijn mails bleven onbeantwoord, en aan de telefoon kreeg ik niemand vast...
En dat terwijl ik drie andere adressen waar ik ook naartoe kon had laten gaan, omdat dat me interessanter leek.

Ik was toen wel behoorlijk pissig...

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 02:06

ik ben er een keer naartoe gereden vanuit rotterdam (enkele uurtjes dus in de auto zitten). komen we daar, zeiden ze doodleuk dat ze gesloten waren en toen we vertelden dat we uit rotterdam kwamen werd er doodleuk verteld dat we maar een andere keer terug moesten komen.
verder zijn de paarden die ze verkopen niet altijd even betrouwbaar als ze doen voorkomen zo kocht iemand daar een fries die volgens zeggen heel braaf was etc, maar in werkelijkheid viel er niets mee te beginnen en was het dier zelfs gevaarlijk.

dus voor mij geen stal hermes meer.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:19

Uhuuum Verdrietig
Waar ligt stal Hermes ook al weer, ik kom er maar niet uit. Zou iemand mij daar antwoord op kunnen geven.... Lachen

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:41

wat goed dat deze topic er is.. ik ken de stal namelijk niet maar ik heb via via gehoort dat mijn oude verzorgpaard er misschien staat!
en ik mis hem nog steeds ontzettend!
dus voor degene die er gewerkt hebben of stage gelopen, herkennen jullie mischien het paard Dinky toy? als de naam bekend voorkomt.. wil je me dan pb'en?? (zeer grote ruin, kwpn, bruin,zwarte manen ..)
en van wat ik gehoort heb is dat de de mensen er niet bepaald vriendenlijk zijn idd.. maar dat zijn natuurlijk de verhalen die ik via via hoor..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:07

Ik ken de stal op zich niet. Heb er wel een folder van. Ik heb hun paarden wel eens gezien bij een hengstenshow.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:16

Coby schreef:
Uhuuum Verdrietig
Waar ligt stal Hermes ook al weer, ik kom er maar niet uit. Zou iemand mij daar antwoord op kunnen geven.... Lachen



uuuum.. gewoon lezen dan zie je St. Anna liggen... Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 12:57

nou dit is is dus mijn slechte ervaring:

er stond een haflinger op internet van hun te koop,ik dus bellen om wat vragen te stellen,zoals waarom gaat hij weg?. ze zeiden ''tja,wij zijn niet zo op haflingers''.
ik dus op weg naar friesland(ruim 3 uur rijden).
daar aangekomen op een prachtig erf met prachtige accomodatie konden we niemand vinden.ik loop niet zomaar andermans stallen in dus keek maar door alle ramen op zoek naar een glimp van de haflinger.
ik vond hem. mijn zus had mevrouw kolkman gevonden in de bak die aan het lesgeven was.
daar heben we even gewacht terwijl we de friezen bekeken liggend aan de bak.
na de les liet ze hem zien in de stal,hij had uitsraling maar was niet zo groot,toen ik onder zijn buik keek zag ik geen ballen hangen dus vroeg wanneer hij gecastreerd was,toen zei ze ''nee,hoor hij is een hengst ''.
ik heb hem toen los in de bak zien lopen en zei vertelde mei dat hij pas ingereden was en ook mooi aan de teugel kon lopen enzo.
nog steeds had ik de ballen van de haflinger nog niet gezien.
er werd verteld dat hij ze dan introk als hij opgefokt was en ze daarom niet kon zien.
ze vertelde ook dat hij hier als inruil binnengekomen was en er nog maar een maand stond.

ik vond het leuk maar wou hem wel klinisch gekeurd hebben,en er bij verteld dat de veearts goed moest kijken naar beide ballen omdat hengsten niet toegestaan waren op mijn vereniging en hij dan bij mij wel gecastreerd zou gaan worden.

3 dagen later heb ik hun gebeld of hij goedgekeurd was,''ja,hoor zei hij natuurlijk'' .en zijn ballen waren er? ''ja hoor,natuurlijk.

op zondag reed ik er heen met trailer,daar ontvangen met koffie om gelijk het keuringsrapport te bekijken,daar stond bij opmerkingen in zeer onduidelijk handschrift ''blabla.....niet voelbaar''.
ik vroeg of dat over zijn ballen ging?''ja, de veearts kon ze niet voelen omdat hij ze weer ingetrokken hAd maar ik vertelde hem dat ik ze persoonlijk wel gezien had hoor!''.

ik MAX dus meegenomen en 2 dagen later op de manege zou hij gecastreerd worden.en ja hoor GEEN BALLEN!!.
mijn veearts zei HIJ IS EEN CRYPTOGENE KLOPHENGST, wat betekent dat hij beide ballen in zijn buikwand heeft en dus nooit gezien zou kunnen zijn.

ik natuurlijk pissig en friesland gebeld dat ik hem terug kom brengen!
hij zei'' meid waar maak je je druk om ik zei dat hij twee ballen had maar ik hem niet gezegd waar''.

GEMEEN HE????

ik kon hem toch ''gewoon'' laten castreren?

een klophengstcastratie is ten eerste heel prijzig,ten tweede heel risicovol en ten derde is hij lang herstellende van deze operatie als hij er levend uitkomt.

hij zei ook ''je kan hem terug komen bregen maar ik ben er niet!''

na een hoop bellen heeft hij gezegt 227 euro overtesturen om in de kosten te helpen.

MAX werd dus geopereerd,de operatie heeft bijna 4 uur geduurd,hij is 2x bijna dood geweest,na de operatie moest hij twee
weken op de kliniek blijven,was 80 kilo afgevallen en kreeg een enorme bult van ontsteking.

al met al heeft MAX het overleefd en 3 maanden herstellende geweest.

kosten 932 euro!!!!!!

en.....het geld van stal hermes was na 4 maanden nog niet opgestuurd!!!!

mijn zus heeft hem netjes op zijn site dringend verzocht om het geld op te sturen op nette wijze(want bij mij kwam stoom uit zijn oren) misschien wel 60 x!! hihi

dat vonden ze natuurlijk niet zo leuk ,dus uiteindelijk hebben ze hetopgestuurd.

natuurlijk is het hele verhaal nog langer!
juridisch zij we ook nog bezig geweest, hoor.

later heb ik ook nog de fokker van max opgebeld die vertelde dat hij hem al als 1 1/2 jarige verkocht heeft aan hun als ...KLOPHENGST.


dus wat een GELIEG allemaal..

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

SPDB
Berichten: 135
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:53

Hoi,

Ik ken stal Hermes inderdaad ook wel. Maar wat wil je er over weten dan??

www.stalpetersburg.nl kijk voor meer informatie in ons profiel OK dan!

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:31

Ey wat erg dat je dat allemaal is overkomen! Nee ik woon zelf wel in FRIESLAND! maar ken stal HERMES niet! Ik wens je sterkte

(L) a n d r e w (L)

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:51

2 meiden die bij mij rijden zijn van de zomer daar op ponykamp geweest. Ze laten de meiden die leuk rond kunnen sturen ook op de Friese hengsten rijden die nog maar net ingereden zijn.
Als ik zoekende zou zijn naar een jonge Fries en ik zou weten dat ze daar meiden van 12 en 13 jaar (die geen enkele inrij-ervaring hebben) op hebben gereden zou ik daar zeker niet gaan kijken.

Van de foto's kon ik wel zien dat het een hele mooie accomodatie was, verder heb ik zelf geen ervaring met die stal.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:48

Pellie"]
[quote="Coby schreef:
Uhuuum Verdrietig
Waar ligt stal Hermes ook al weer, ik kom er maar niet uit. Zou iemand mij daar antwoord op kunnen geven.... Lachen



uuuum.. gewoon lezen dan zie je St. Anna liggen... Haha!
[/quote]

dit is niet helemaal correct. stal hermes zit in st jacobieparochie.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:58

ST.JACOBIPAROCHIE volgens hun site...

ik weet dat ze er 2 jonge Norikerhengsten hebben die er in opfok staan bij hun Friese hengsten, maar verder....????

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 19:47

oeps,volgens mij hebben jullie gelijk.

st.jacobiparochie.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:24

Bedankt, ik was er na enig zoekwerk ook al achtergekomen... Lachen Lachen

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:48

casanova schreef:
deze stal in sint anna parochie te friesland van
fam kolkman.


Sint Jacobieparochie......

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:50



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, JudithO, Mark0919, Mieke, Regenpier, XXleonieXX en 45 bezoekers