Weven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Weven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 09:52

Een paard op stal weeft regelmatig,
weten jullie wat hier de oorzaak van kan zijn,
hoe dit verholpen kan worden en of het 'besmettelijk' is??

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:59

EstherSi schreef:
Een paard op stal weeft regelmatig,
weten jullie wat hier de oorzaak van kan zijn,
hoe dit verholpen kan worden en of het 'besmettelijk' is??


Besmettelijk is het niet mijn paard staat naast een lichte wever.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:06

Koop wat dingen voor in zijn stal zodat het minder saai is. Je hebt van die speelballen, die rollende voertonnen etc.
Het komt vaak door verveling..
Een pony bij ons deed het ook, die loopt nu het hele jaar door in de wei en heeft ze nergens last van!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:31

Het hoeft niet altijd verveling te zijn. Het kan ook door een hersenstoornis komen. Met het rijden doen ze het dan vaak weer niet omdat ze dan te veel afgeleid worden.

Besmettelijk is het niet.

labje
Berichten: 72
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:06

Mijn paard is de wever waar Spokey het over heeft. Het kan inderdaad verveling zijn, maar bij die van mij is het gewoon een slecht gewoonte.
Het zit helaas in de familie....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 04:47

bij mijn oude stal stond een paard wat het eingelijk alleen deed als er iemand bij zijn box in de buurt ston, zijn we achter gekomen door hem te observeren zonder dat hij ons zag, zolang hij niemand zag, was er niets aan de hand, zodra er iemand bij zijn stal was begon hij,

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 07:18

Als het paard weeft met z'n hoofd over de staldeur dan kan je een weefrek plaatsen.Doet ie het op stal dan kan je er weinig aan veranderen,speeltjes ophangen dat werkt slechts bij een enkeling.
Ik heb dus ook zo'n 'chronische' wever,tegenwoordig staat ie in een buitenstal met weefrek.Gelukkig is er rondom de stal zoveel bedrijvigheid dat is de hele dag met z'n koppie buitenhangt om het in de gaten te houden.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 09:29

draumpje schreef:
bij mijn oude stal stond een paard wat het eingelijk alleen deed als er iemand bij zijn box in de buurt ston, zijn we achter gekomen door hem te observeren zonder dat hij ons zag, zolang hij niemand zag, was er niets aan de hand, zodra er iemand bij zijn stal was begon hij,


Het paard van mijn stalgenootje doet het ook.... maar alleen als er iemand in stal is... puur aandachtrekkerij...

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:31

Wij hadden vroeger een paard op stal staan die niet in haar box weefde, want het was een dichte box met tralies maar wel in het land er is niet zo veel aan te doen dan, helaas.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 09:32

Dat het niet besmettelijk is wil ik niet zeggen,ik heb al een paar keer meegemaakt dat een jong paard het weven overnam.
Mijn bijrijdarabier staat ook de hele tijd te weven,ondanks zijn weefrek.
Ik heb al vanalles geprobeerd,hij krijgt voldoende berweging,maar hij blijft het doen,en hij doet het zo erg dat hij al zijn stro weg veegt.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 14:08

je kunt ook als hij dit enkel over de staldeur dot blikjes aan touwtje naast ze nhoofd hangen, met in de blikjes kiezelsteentjes
als hij weeft stoot hij zen hoofd en stopt hij
maar als hij zich verveelt dan kan hij de blikjes doen rammelen en luisteren naar het geluid