vraag aan KWPN leden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

vraag aan KWPN leden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 13:32

Alle KWPN leden hier op Bokt wil ik graag vragen om hierop te reageren!

Hoe vinden jullie de manier van werken van het KWPN met de nieuwe structuur, indeling in districten, ledenraad e.d.??
Bij het FPS ligt er nu een voorstel om op dezelfde manier te gaan werken.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee, vind je dat je genoeg inspraak hebt, kun je echt kiezen wie je vertegenwoordigt of is dat toch "ons kent ons", hoe verloopt dat bij jullie?
Graag reacties met je persoonlijke ervaringen en hoe je denkt dat het het beste werkt, wat gaat goed, wat moet beter?


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:33

Ik ben alleen maar lid voor de IDS... dus ik kan er niet veel zinnigs over zeggen Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:34

Zelfde als Missouri, alleen dat blad, daar doe ik het voor Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:44

horseyfries schreef:
Alle KWPN leden hier op Bokt wil ik graag vragen om hierop te reageren!

Hoe vinden jullie de manier van werken van het KWPN met de nieuwe structuur, indeling in districten, ledenraad e.d.??
Bij het FPS ligt er nu een voorstel om op dezelfde manier te gaan werken.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee, vind je dat je genoeg inspraak hebt, kun je echt kiezen wie je vertegenwoordigt of is dat toch "ons kent ons", hoe verloopt dat bij jullie?
Graag reacties met je persoonlijke ervaringen en hoe je denkt dat het het beste werkt, wat gaat goed, wat moet beter?



Mijn advies:
Ik zou het hele beleid over nemen.
Een fusie zou nog beter zijn.

Citaat:
Bij het FPS ligt er nu een voorstel om op dezelfde manier te gaan werken.


Als je het dan doet op de KWPN manier.
Is het voorstel al aangenomen. Heb je ook allemaal dat gezeur van de leden niet. OK dan!
Laatst bijgewerkt door ceasario op 12-12-03 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:48

Pipo schreef:
Zelfde als Missouri, alleen dat blad, daar doe ik het voor Haha!


Idd ik ook

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 14:01

Graag alleen nog reacties van mensen die er iets zinnigs over te zeggen hebben.....
Bedankt hoor, hardstikke leuk dat jullie reageren maar hier kan ik zo weinig mee...Lachen

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:18

horseyfries schreef:
Graag alleen nog reacties van mensen die er iets zinnigs over te zeggen hebben.....
Bedankt hoor, hardstikke leuk dat jullie reageren maar hier kan ik zo weinig mee...Lachen



Ik denk dat je echt weinig mee kunt in het algemeen.

vb.
Districten worden bij het KWPN vertegenwoordigd door ledenraadsleden.

Op de vergadering met het AB hebben zij stemrecht als vert. uit je regio.
Maar bij het KWPN mag dit lid anders stemmen dan de regio heeft meegegeven en dat gebeurd ook. En zo zijn er nog meer zaken.
Maar het is niet aan mij en andere om daar over te kankeren daar je als lid totaal geen inbreng hebt.
Daar de weg van bezwaar maken nog erger is dan bij de Raad van State je gelijk te krijgen.

Veel geluk met je "Fusie".

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 14:25

Dit soort dingen wil ik nu juist wel weten. Het KWPN model wordt ons voorgelegd en dit wil het FPS in de toekomst ook gaan gebruiken. HIerover moet in Maart gestemd worden. Als er inderdaad uit voortvloeit dat een lid geen inbreng heeft, regiovertegenwoordigers hun eigen mening gewoon kunnen doordrukken enz. lijkt het me dat het FPS beter een eigen model kan gaan ontwikkelen waarin dat soort dingen niet kunnen gebeuren. Dus graag meer van dit soort opmerkingen, reacties of als je het een supersysteem vindt hoor ik dat ook graag met uitleg waarom!

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:40

horseyfries schreef:
Dit soort dingen wil ik nu juist wel weten. Het KWPN model wordt ons voorgelegd en dit wil het FPS in de toekomst ook gaan gebruiken. HIerover moet in Maart gestemd worden. Als er inderdaad uit voortvloeit dat een lid geen inbreng heeft, regiovertegenwoordigers hun eigen mening gewoon kunnen doordrukken enz. lijkt het me dat het FPS beter een eigen model kan gaan ontwikkelen waarin dat soort dingen niet kunnen gebeuren. Dus graag meer van dit soort opmerkingen, reacties of als je het een supersysteem vindt hoor ik dat ook graag met uitleg waarom!



Het systeem is er op gericht dat het "democraties"is.
Maar het grote probleem is dat je vertegenwoordigers. fokkerijraadsleden en ledenraadsleden op eigen titel kunnen handelen.
Ben je ze beu gooi je ze er uit.
Maar dan is het leed al geschied.
En ze worden allemaal weer afgedekt door het regio bestuur.
Beetje een Chineese democratie

Verder is de invloed van kantoor te groot.
Onkontroleerbaar.
Daar worden besluiten genomen dat ook weer een persoonlijke ventilatie is.
En buiten gooien kun je ze niet.
Maar daar hebben jullie alle ervaring.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:14

Ik zou het niet doen, waarom ik ben op de kwpn leden vergadering geweest.
Mijn eerste keer, en iedereen was het over eens (zelfs het ledenraadslid) dat er niet naar de leden geluisterd wordt. Er is een groot gebrek aan communicatie.
'Vraag: Wat is de reden geweest het AES uit te sluiten? Het AES kan geen sportgegevens aantonen, volgens Everts.De ledenraad mag een dergelijk besluit nemen.Pier de Vries wil meer communicatie met de leden over dergelijke belangrijke zaken. Voorzitter deelt mee , dat ook de fokkerijraad in meerderheid achter het bestuursbesluit staat. Mevr. de Jeu vindt dat er nog steeds geen goed uitgewerkt communicatieplan aanwezig is. Everts vindt dat het een speerpunt is.In de voorjaarsvergadering zal op een nog betere communicatie met de fokkers terug gekomen worden.'

Overgenomen uit de notulen van KWPN friesland, van bepaalde belangrijke besluiten weten de leden niets af.
Maar is het juist niet dat het de leden zijn die het een stamboek maken, zonder leden geen goedlopend stamboek.

Het lijkt me niet een goed plan.

Er heerst nogal (dat gevoel krijg ik) een overheersings organisatie.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:19

Citaat:
dat ook de fokkerijraad in meerderheid achter het bestuursbesluit staat.


De ledenraad neemt het besluit.
Niet de fokkerijraad.
En de ledenraad hoeft niet terug te koppelen naar haar achterban.

Citaat:
volgens Everts.De ledenraad mag een dergelijk besluit nemen.


Juist ja.
Dat zeg ik ,zonder de leden te raadplegen.

Voorzitter Jan Pen van de fokkerijraad onze dierenarts:
Ja het was inderdaad een politiek besluit.
Zij hebben het advies gegeven aan de ledenraad de zaak nog eens te bekijken.
Dus moeten leden van de ledenraad niet het balletje terug spelen naar de fokkerij raad.

Het AB heeft het met de ledenraad aangenomen met 0 stemmen tegen.
In Gelderland heeft het nog nooit op de agenda gestaan.

Dus Friese-paarden ,bezint voor dat ge begint.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:26

Het KWPN is verschrikkelijk groot. Meer dan 95% van de actieve, dat zijn fokkende, leden is niet geinteresseerd in vergaderingen, bestuurswisselingen, structuren etc etc.
Natuurlijk is niet iedereen altijd even blij met iedere verandering of maatregel, maar dat heb je met iedere vereniging.
Er is een groot verschil met oneens zijn uit frustratie of echt iets willen verbeteren.
Als het bij het KWPN zo fout gegaan zou zijn als bij het Friese stamboek, zouden heel wat nu zo stille fokkers zich wel uiten.
In tegenstelling tot wat hier op Bokt voortdurend gezegd wordt, gebeurt dat nu niet omdat ze tevreden zijn en het fokken belangrijker vinden dan het praten erover

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 13:51

Dus het systeem werkt volgens jou? Heb je het gevoel daadwerkelijk je ideeën, commentaar of opmerkingen ergens kwijt te kunnen? En hoe zit het met die vertegenwoordigers die anders zouden mogen stemmen dan hun leden zeggen?

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 14:14

Als ik mijn gevoelens niet kwijt kan ga ik wel naar een familielid of psych.
Als ik gefrustreerd ben over een maatregel t.o.v. mijn eigen paarden kan ik daar uitleg over vragen, of mij er bij neerleggen.
Ik zie en lees wat er besloten wordt, maar zolang mij niet verboden wordt mijn eigen keuzes te bepalen raakt het me niet.
Wat vertegenwoordigers zeggen boeit me niet zo, ik ga namelijk net zoals bijna alle fokkers nooit naar vergaderingen.
Ik zit wel met heel veel fokkers op tribunes bij grote fokevenementen en geniet van wat ik daar zie, hoop daar weer eens bij te horen, probeer daar mijn best voor te doen, maar ben intussen blij met mijn eigen paarden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 16:49

sarabande schreef:
Als ik mijn gevoelens niet kwijt kan ga ik wel naar een familielid of psych.
Als ik gefrustreerd ben over een maatregel t.o.v. mijn eigen paarden kan ik daar uitleg over vragen, of mij er bij neerleggen.
Ik zie en lees wat er besloten wordt, maar zolang mij niet verboden wordt mijn eigen keuzes te bepalen raakt het me niet.
Wat vertegenwoordigers zeggen boeit me niet zo, ik ga namelijk net zoals bijna alle fokkers nooit naar vergaderingen.
Ik zit wel met heel veel fokkers op tribunes bij grote fokevenementen en geniet van wat ik daar zie, hoop daar weer eens bij te horen, probeer daar mijn best voor te doen, maar ben intussen blij met mijn eigen aarden.


Wat vertegenwoordigers zeggen boeit me niet zo, ik ga namelijk net zoals bijna alle fokkers nooit naar vergaderingen.

Aan zo'n lid heb je dan ook weinig.
En daarom kan zo'n lid ook geen antwoord geven op het reilen en zeilen van het KWPN,anders dan van horen zeggen .
En heeft dan ook geen recht van kritiek te spuien anders dan over anderen.

Wij zijn inmiddels 20 jaar aktieflid op vergaderingen en studie avonden.
Dat zijn ook de avonden waar het beleid uitgestippeld dient te worden.
Je ziet dan ook door heel Nederland een 1000 tal fokkers aktief er aan deelnemen. En die hebben mij inziens dan ook recht van spreken.
Al zijn het leden van verschillende afkomst en pluimage, maar zij voegen wel iets toe !. Wat je niet kan zeggen van de andere ongeveer 28000 papieren leden, waarvan ongeveer 6000 een veulen of meerdere fokken.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:11

ceasario schreef:
Aan zo'n lid heb je dan ook weinig.
En daarom kan zo'n lid ook geen antwoord geven op het reilen en zeilen van het KWPN,anders dan van horen zeggen .
En heeft dan ook geen recht van kritiek te spuien anders dan over anderen..


Ten eerste worden de zaken voor zover relevant IDS weergegeven, dus zeggen dat al die fokkers niet op de hoogte zijn lijkt me een domme opmerking.

Iedere fokker heeft het recht kritiek te spuien, de meeste hebben er geen behoefte aan. Een vereniging komt niet vooruit door notoire kankeraars en relzoekers.

Zeggen dat fokkers hun vereniging niet vooruit brengen wanneer ze niet op een vergadering komen is onzin. Het is een vereniging van fokkers en iedere fokker ongeacht of hij/zij een veulen fokt of 10 kan de fokkerij vooruit helpen.

De discussie ging over het verschil tussen het Fries stamboek en het KWPN. Wanbeheer in die vorm is niet aan de orde bij het KWPN.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:30

sarabande schreef:
[
Ten eerste worden de zaken voor zover relevant IDS weergegeven, dus zeggen dat al die fokkers niet op de hoogte zijn lijkt me een domme opmerking.
Iedere fokker heeft het recht kritiek te spuien, de meeste hebben er geen behoefte aan. Een vereniging komt niet vooruit door notoire kankeraars en relzoekers.



De discussie ging over het verschil tussen het Fries stamboek en het KWPN. Wanbeheer in die vorm is niet aan de orde bij het KWPN.


Citaat:
Als ik mijn gevoelens niet kwijt kan ga ik wel naar een familielid of psych.


Een psych of dom is alleen van toepassing op opmerkingen die niet weten hoe een vereniging funktioneert.
Nl. met voorstellen en kritieken.

Citaat:
Wanbeheer in die vorm is niet aan de orde bij het KWPN


In die vorm is dat nog niet aan de orde.
Maar men maakt zich wel zorgen over het behoorlijk interen van het vermogen bij het KWPN.
Dit stond niet in IDS. Maar wordt naar aanleiding van vragen op vergaderingen onderschreven door bestuursleden.

Ik vernoemde het al " Antwoorden en kennis vergaren via horen zeggen"

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 23:38

Het gaat niet om een vergelijking tussen FPS en KWPN, waar het mij om gaat is duidelijkheid te krijgen of de nieuwe structuur die men nu ook in het FPS wil doorvoeren, bij het KWPN goed werkt of dat er nog kinderziektes inzitten. Dus juist die mensen die wel naar vergaderingen gaan en actief meedenken over het beleid van het stamboek, graag een reactie!

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:40

horseyfries schreef:
Dus juist die mensen die wel naar vergaderingen gaan en actief meedenken over het beleid van het stamboek, graag een reactie!


Men hoeft niet naar vergaderingen te gaan om wel positief met een beleid mee te denken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 08:47

sarabande"]
[quote="horseyfries schreef:
Dus juist die mensen die wel naar vergaderingen gaan en actief meedenken over het beleid van het stamboek, graag een reactie!


Men hoeft niet naar vergaderingen te gaan om wel positief met een beleid mee te denken.
[/quote]


Dat noemt men achterdeurtjes politiek. Cheese!
En van zulke personen daar is het KWPN van verziekt.

Zulke personen veroorzaken ook de problemen dat er via de normale procedure ( vergaderingen ) het KWPN soms in een verkeerd daglicht staat.
En niet andersom.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 12:57

sarabande"]
[quote="horseyfries schreef:
Dus juist die mensen die wel naar vergaderingen gaan en actief meedenken over het beleid van het stamboek, graag een reactie!


Men hoeft niet naar vergaderingen te gaan om wel positief met een beleid mee te denken.
[/quote]

Als gevolg van natuurlijk verloop en gewijzigd beleid zoekt het KWPN voor de regio's Noord Brabant, Zeeland, Utrecht en Flevoland voor de fokrichting rijpaard


FREELANCE REGIO-INSPECTEURS (m/v)

Om te kunnen anticiperen op toekomstige vacatures worden tevens kandidaten voor de andere regio's gevraagd te reageren. Daarnaast zoekt het KWPN een freelance inspecteur voor de fokrichting het Gelders Paard.

Taakomschrijving
Optreden als jurylid;
Verantwoordelijk voor de uitvoering van het landelijke uniforme fokbeleid in de regio;
Vervult een brugfunctie tussen het KWPN-kantoor en de regio op foktechnisch gebied;
Bijwonen van vergaderingen in de regio;
Nauw overleg met het fokkerijraadslid uit de regio;
Voorbereiden en begeleiden van keuringen;
Voorlichting geven aan fokkers, inclusief fokadviezen.
De regio-inspecteurs worden centraal vanuit het KWPN-kantoor te Huis ter Heide aangestuurd door het hoofd inspectie. De regio-inspecteurs zijn verantwoording schuldig aan het hoofd inspectie. De actieve tijdbesteding bedraagt circa 20 dagen en 20 avonden per jaar. De tijdbesteding is sterk afhankelijk van de omvang van de regio.

Functie-eisen
kennis van theoretische en praktische aspecten van de (paarden)fokkerij en sport in het algemeen en van het KWPN in het bijzonder;
ervaring met elektronische tekstverwerking, of de bereidheid dat te leren.

Wij zoeken enthousiaste mensen
die zich wensen te conformeren aan de gedragscode voor KWPN-juryleden;
die ervaring hebben met het beoordelen van paarden;
die het KWPN een warm hart toedragen en het KWPN fokprogramma ondersteunen;
met een praktische en servicegerichte instelling;
die zowel zelfstandig als in teamverband kan werken;
met goede sociale- en communicatieve vaardigheden;
met een goede schriftelijk en mondeling uitdrukkingsvaardigheid.

Wij bieden
Een interessante functie waarin u kunt bijdragen aan het toekomstige succes van het KWPN-paard. Freelance regio-inspecteurs ontvangen een onkostenvergoeding verstrekt op declaratiebasis en een vergoeding afhankelijk van de omvang van de regio.

Nadere informatie en sollicitatie
Kandidaten worden verzocht hun schriftelijke sollicitatie met curriculum vitae binnen 14 dagen na verschijning van de advertentie te zenden aan het:

KWPN
afd. personeelszaken
Postbus 382
3700 AJ Zeist

of per e-mail: rosbach@kwpn.nl. Graag in de linkerbovenhoek van de brief "vertrouwelijk" vermelden, dan kunnen wij u garanderen dat uw sollicitatie als zodanig zal worden behandeld.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer J.H. Knaap, directeur/hoofd inspectie, tel. 030-6934652.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:42

horseyfries schreef:
Het gaat niet om een vergelijking tussen FPS en KWPN, waar het mij om gaat is duidelijkheid te krijgen of de nieuwe structuur die men nu ook in het FPS wil doorvoeren, bij het KWPN goed werkt of dat er nog kinderziektes inzitten. Dus juist die mensen die wel naar vergaderingen gaan en actief meedenken over het beleid van het stamboek, graag een reactie!

Het KWPN is steeds meer een dure "professionele organisatie" geworden d.w.z. met veel betaalde medewerkers, vaak van buiten de paardenwereld, in plaats van vrijwilligers met een bescheiden onkostenvergoeding. Dit wil niet zeggen dat die dus meer verstand van zaken hebben dan ervaren fokkers, ook al denkt men dat vaak.
Ondanks alle moderne communicatiemiddelen is de stamboekleiding steeds verder komen afstaan van de gewone fokkers. Dit heeft alles te maken met de organisatiestructuur, maar ook met de informatie die aan de fokkers (niet meer) gegeven wordt:
50 jaar geleden kenden NWP en VLN (Sgldt + Sgrt) jaarboeken met een schat aan fokkerijgegevens. Nu dergelijke informatie goedkoop via cd-rom aan de fokkers ter beschikking gesteld kan worden, is de fokkerij-informatie minimaal en moet voor wat beschikbaar is bovendien in boekvorm zwaar betaald worden.
30 jaar geleden bij het begin van het KWPN werden de verslagen van alle afdelingsvergaderingen gepubliceerd in In de Strengen en waren met name de discussiepunten in de rondvraag ook beschikbaar voor alle fokkers in Nederland die er niet bij geweest waren. Terwijl dit nu bij wijze van spreken dezelfde dag al op internet gezet kan worden en dit ook in de volgende afdelingsvergaderingen aan de orde kan komen, wordt er helemaal niets meer gepubliceerd.
Nu is het KWPN-beleid een ver-van-mijn-bed show geworden. De tegenwoordige structuur maakt het voor de stamboekleiding heel gemakkelijk om in de ivoren toren te blijven zitten en het verantwoording afleggen over te laten aan de regio-vertegenwoordigers in de ledenraad. Die hebben het ook gemakkelijk want weinig informatie aan de leden geeft weinig aanleiding tot discussie. Bovendien zijn de ledenraadsleden de loopjongens voor de stamboekleiding naar de leden in plaats van dat ze in de ledenraad opkomen voor de belangen van de leden. Het Bokt-topic Guldenberg geeft hier een (nog steeds) schandelijk voorbeeld van.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:22

ceasario schreef:
[
Als gevolg van natuurlijk verloop en gewijzigd beleid zoekt het KWPN voor de regio's Noord Brabant, Zeeland, Utrecht en Flevoland voor de fokrichting rijpaard


FREELANCE REGIO-INSPECTEURS (m/v)

Om te kunnen anticiperen op toekomstige vacatures worden tevens kandidaten voor de andere regio's gevraagd te reageren. Daarnaast zoekt het KWPN een freelance inspecteur voor de fokrichting het Gelders Paard.

Taakomschrijving
Optreden als jurylid;
Verantwoordelijk voor de uitvoering van het landelijke uniforme fokbeleid in de regio;
Vervult een brugfunctie tussen het KWPN-kantoor en de regio op foktechnisch gebied;
Bijwonen van vergaderingen in de regio;
Nauw overleg met het fokkerijraadslid uit de regio;
Voorbereiden en begeleiden van keuringen;
Voorlichting geven aan fokkers, inclusief fokadviezen.
De regio-inspecteurs worden centraal vanuit het KWPN-kantoor te Huis ter Heide aangestuurd door het hoofd inspectie. De regio-inspecteurs zijn verantwoording schuldig aan het hoofd inspectie. De actieve tijdbesteding bedraagt circa 20 dagen en 20 avonden per jaar. De tijdbesteding is sterk afhankelijk van de omvang van de regio.

Functie-eisen
kennis van theoretische en praktische aspecten van de (paarden)fokkerij en sport in het algemeen en van het KWPN in het bijzonder;
ervaring met elektronische tekstverwerking, of de bereidheid dat te leren.

Wij zoeken enthousiaste mensen
die zich wensen te conformeren aan de gedragscode voor KWPN-juryleden;
die ervaring hebben met het beoordelen van paarden;
die het KWPN een warm hart toedragen en het KWPN fokprogramma ondersteunen;
met een praktische en servicegerichte instelling;
die zowel zelfstandig als in teamverband kan werken;
met goede sociale- en communicatieve vaardigheden;
met een goede schriftelijk en mondeling uitdrukkingsvaardigheid.

Wij bieden
Een interessante functie waarin u kunt bijdragen aan het toekomstige succes van het KWPN-paard. Freelance regio-inspecteurs ontvangen een onkostenvergoeding verstrekt op declaratiebasis en een vergoeding afhankelijk van de omvang van de regio.

Nadere informatie en sollicitatie
Kandidaten worden verzocht hun schriftelijke sollicitatie met curriculum vitae binnen 14 dagen na verschijning van de advertentie te zenden aan het:

KWPN
afd. personeelszaken
Postbus 382
3700 AJ Zeist

of per e-mail: rosbach@kwpn.nl. Graag in de linkerbovenhoek van de brief "vertrouwelijk" vermelden, dan kunnen wij u garanderen dat uw sollicitatie als zodanig zal worden behandeld.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer J.H. Knaap, directeur/hoofd inspectie, tel. 030-6934652.



Zie onderstaande tekst uit de nieuwsbrief.
Typisch KWPN.
We nemen eerst de beslissing en na dien mag je meedenken.


Vacature regio-inspecteurs
In de Ledenraad werden de vacatures besproken en definitief vrijgegeven voor free lance-regio-inspecteurs ten behoeve van de regio's Noord-Brabant, Zeeland, Utrecht en Flevoland. In In de Strengen 25 staat een wervingsadvertentie en eenieder wordt opgeroepen om mee te denken over een invulling van deze vacatures.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:36

ceasario schreef:
[
[quote]
Wanbeheer in die vorm is niet aan de orde bij het KWPN


In die vorm is dat nog niet aan de orde.
Maar men maakt zich wel zorgen over het behoorlijk interen van het vermogen bij het KWPN.
Dit stond niet in IDS. Maar wordt naar aanleiding van vragen op vergaderingen onderschreven door bestuursleden.

"
[/quote]

Huisvesting
Al enige tijd wordt er gesproken over toekomstige huisvesting van het KWPN. Op dit moment wordt de optie uitgewerkt om in Ermelo bij de KNHS kantoor te gaan houden. In principe heeft de Ledenraad aangegeven achter een verhuizing naar Ermelo te staan. De voorzitter van het Algemeen Bestuur gaf echter aan dat een definitief akkoord pas gegeven kan worden indien er over een aantal zaken zekerheid is. Uitgangspunten daarbij zijn: een marktconforme huurprijs, behoud van eigen identiteit en een toezegging van de KNHS om te investeren in verbetering van de huidige paardenaccommodatie.

Een uitgewerkt plan met een financiële onderbouwing zal voor een volgende vergadering van de Ledenraad geagendeerd worden. Niet eerder kan er definitief groen licht gegeven worden.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:52

adriana schreef:
Ik zou het niet doen, waarom ik ben op de kwpn leden vergadering geweest.
Mijn eerste keer, en iedereen was het over eens (zelfs het ledenraadslid) dat er niet naar de leden geluisterd wordt. Er is een groot gebrek aan communicatie.
'Vraag: Wat is de reden geweest het AES uit te sluiten? Het AES kan geen sportgegevens aantonen, volgens Everts.Pier de Vries wil meer communicatie met de leden over dergelijke belangrijke zaken. Voorzitter deelt mee , dat ook de fokkerijraad in meerderheid achter het bestuursbesluit staat. Mevr. de Jeu vindt dat er nog steeds geen goed uitgewerkt communicatieplan aanwezig is. Everts vindt dat het een speerpunt is.In de voorjaarsvergadering zal op een nog betere communicatie met de fokkers terug gekomen worden.'

Overgenomen uit de notulen van KWPN friesland, van bepaalde belangrijke besluiten weten de leden niets af.
Maar is het juist niet dat het de leden zijn die het een stamboek maken, zonder leden geen goedlopend stamboek.De ledenraad mag een dergelijk besluit nemen.

Het lijkt me niet een goed plan.

Er heerst nogal (dat gevoel krijg ik) een overheersings organisatie.



Ledenraadsleden hebben blijkbaar ook maling aan het KWPN-besluit..

Dat blijkt wel uit de onderstaande hengst.
Deze mag zijn opwachting maken in de eindronde van de hengstenkeuring van het AES in Zwolle.

De eigenaar van deze hengst is Ledenraadslid bij het KWPN.
Over twee petten gesproken.

No. 4 JUMPY V.D. BEEMDHOEVE Vos
geb. 16-07-2001
V. Jumpy des fontines Vv. Jus de Pomme
M. NN Mv. Quick Star Mmv. Bariton
Eigenaar; J. Kemps Parallelweg 10 5268 AW Helvoirt

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth en 45 bezoekers