Vragen over invullen formulier startkaart-aanvraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Vragen over invullen formulier startkaart-aanvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 23:35

Ikke net helemaal blij. Heb de formulieren van de aanvraag van het startbewijs binnen. Begin dus met het invullen van de persoonlijke gegevens dat ging me makkelijk af. En toen van mij paard en toen kwam ik in de knoop.
Want wat moet ik bij levensnummer invullen bedoelen ze daar de chipcode of het registratienummer?
En is dan het stamboeknummer zijn registratiecode?
En waar kan ik het land van herkomst van zijn vader vinden?
En de hoogte staat ook niet in het paspoort en daarna staat voor het laatst gemeten. Moet ik dan invullen wat ik denk?
En wat moet ik invullen bij aftekeningen want mijn paard heeft geen aftekeningen.

En voor de rest snapte ik het wel (niet veel dus).

xxBartjexx

Berichten: 61
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:41

Ik kan ook het levensnummer niet vinden het is in ieder geval niet de chipcode of het registratienummer want daar moet je een kopie van maken.En je moet het land invullen waar zijn vader is geboren.En je moet de hoogte invullen die het laast gemeten is.Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Danielle

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:52

ik heb ook 1 van de twee opengelaten, ik geloof het (stamboek)registratienummer, want mijn merrie staat nog in het veulenstamboek. Het levensnummer staat zo in je paspoort op de eerste pagina. Het land van herkomst staat soms aangegeven in je papier, maar als je een kwpn-er hebt is het negen van de tien keer een Nederlander. Bij de hoogte heb ik ingevuld wat ik dacht dat het was. Volgens mij is dat onderdeel alleen erg belangrijk om een pony in de juiste klasse in te delen (B, C, D E-pony), die moeten dan ook een meetbewijs hebben en daar is die datum 'laatst gemeten' voor. Als je geen aftekeningen hebt, dan vul je dat in: geen. De omschrijving van je aftekeningen staan op pagina 6, geloof ik, na de gegevens van je pappie en mammie-paard.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 23:59

Bedoelen ze dan met levensnummer het registratienummer?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:59

felicity"]
Want wat moet ik bij levensnummer invullen bedoelen ze daar de chipcode of het registratienummer?
[/quote]
Het levensnummer staat ergens in het paspoort op de eerste pagina, staat er ook bij


[quote="felicity"]
En waar kan ik het land van herkomst van zijn vader vinden?
.
[/quote]
Wat voor ras is het? Meestal is dat wel makkelijk

[quote="felicity schreef:
En de hoogte staat ook niet in het paspoort en daarna staat voor het laatst gemeten. Moet ik dan invullen wat ik denk?
En wat moet ik invullen bij aftekeningen want mijn paard heeft geen aftekeningen.

Als je een paard heb mag je dat zelf invullen, bij een pony niet. Bij aftekeningen gewoon niks zetten

xxBartjexx

Berichten: 61
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:41

Maar in mijn boekje staat geen levensnummer.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 00:45

xxBartjexx schreef:
Maar in mijn boekje staat geen levensnummer.

Heb je geen paspoort?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:42

Het levensnummer is het nummer wat op het stamboekpapier staat. Bij een KWPN-er begint dat met het jaar waarin hij is geboren dus Lotje is in 1996 geboren en haar levensnummer is 96.0189

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 13:45

Bij het paspoort van de Oldenburgers staat het levensnummer in het 'vakje' op de voorpagina van het paspoort, daar waar ook de naam staat. Misschien heb je hier iets aan?

en bij aftekeningen zou ik gewoon 'geen' invullen.
succes!

xxBartjexx

Berichten: 61
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:20

Wat moet je dan invullen als je paard geen stamboek papieren heeft.
Goetjes Danielle

josee1
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:53

Waarom bel je niet even met de KNHS? Zij kunnen je zo helpen met wat jij voor jouw paard moet invullen.
Als je het fout doet krijg je je aanvraag weer terug (zonder startkaart) en dan kun je nog niet rijden.....

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:57

Als we dan toch bezig zijn Knipoog heb ik ook even wat vraagjes.
- Ik heb een pony, waarvan ik wel weet hoe hoog ze is. Mag ik dat er dan gewoon opzetten?
- En moeten alle aftekeningen er helemaal precies op?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:20

LMsWinnetou schreef:
Als we dan toch bezig zijn Knipoog heb ik ook even wat vraagjes.
- Ik heb een pony, waarvan ik wel weet hoe hoog ze is. Mag ik dat er dan gewoon opzetten?
- En moeten alle aftekeningen er helemaal precies op?


Nee, want dan kun je frauderen met de hoogte. Er moet een officieel briefje van de meting van je pony bijzitten.
En bij aftekeningen hoef je niet persee iets neer te zetten.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 15:41

Ik zit dus ook met vragen daarover...
Ik heb ook een pony zonder papieren, dus die heeft geen levensnummer dan?
Land van herkomst van de vader is niet te achterhalen, niets invullen?
En de hoogte, het is dus een D-pony, maar als ik hem tussen de paarden ga starten, hoeft hij toch ook niet gemeten te worden?
Aftekeningen wordt ook lastig, het is een bonte....

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:58

essie79"]
[quote="LMsWinnetou schreef:
Als we dan toch bezig zijn Knipoog heb ik ook even wat vraagjes.
- Ik heb een pony, waarvan ik wel weet hoe hoog ze is. Mag ik dat er dan gewoon opzetten?
- En moeten alle aftekeningen er helemaal precies op?


Nee, want dan kun je frauderen met de hoogte. Er moet een officieel briefje van de meting van je pony bijzitten.
En bij aftekeningen hoef je niet persee iets neer te zetten.
[/quote]


Dat meten hoeft niet hoor, je moet wel even zeker weten hoe hoog hij/zij is voor de catagorie.
Ik vul gewoon de stokmaat in met een fictieve datum, is geen enkel probleem, de pony's moeten gewoon vanaf januari weer gemeten worden.
De juiste stokmaat wordt dan ingevuld, mocht dat een andere catagorie worden, melden bij de KNHS, krijg je nieuwe startcoupons enz. gaat allemaal goed