Nodulaire Negrodiose (of biose)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Nodulaire Negrodiose (of biose)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 14:08

Oftewel bulten met dood weefsel. Mijn paard heeft deze op haar rug. Volgens de kliniek is hier niets aan te doen, en blijven deze bulten voor altijd. operatief is geen optie ivm het zwakke lidteken weefsel die terug komt op die plaats meer ellende veroorzaakt.

Ze heeft er geen last van, buiten dat er af en toe een open schuurt door het zadel. Huilen het is een lelijk gezicht en volgens de kliniek is het onduidelijk waardoor deze ontstaan.

Ik wi er graag wat aan doen, maar dat kan dus niet, maar misschien heeft een bokker ervaring met deze aandoening. Wellicht is er een bepaald middeltje wat het weg laat trekken.

Merilyn

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:42

Heb je al een second opinion bij een andere arts gedaan, het kan nogal eens verschillen...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:26

Die term heb ik afgelopen week op de endurance mailing list voorbij zien komen, daar was ook iemand bij wie die diagnose werd gesteld (of ja, de DA dacht aan nodulaire necrobiose, maar helemaal zeker was het niet). Ik wil wel vragen of ik jou zijn e-mailadres mag geven?

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:59

Ja, mijn paard heeft dit ook. Kan inderdaad geen kwaad, er is trouwens wel kans dat ze ineens weer verdwijnen. Ze kunnen dan ook weer spontaan terug komen. Je moet ervoor zorgen dat je de zadelplek goed schoonhoudt, vaak je dekjes wast en het liefst nog iets extra's onder het zadel doet. Ik krijg voor kerst een bontje voor onder mijn zadel, dat is een hele goede optie. Ik zal zo even een stukje kopieren uit een pb die ik over deze aandoening heb gekregen van Noble-Girl, haar paard heeft hier namelijk ook last van.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:01

Heb de pb weggegooid, dus het kopieren gaat niet meer lukken Haha! Het is trouwens volgens mij Nodulaire Necrobiose, ik weet het alleen niet zeker. Pb anders Noble-Girl even, zij kan je meer vertellen over deze aandoening.