Stoppen met rijden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 19:13

(Zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 3&forum=15 )

paardrijden is niet voor mij bestemd.. heb er toen straks eens goed over na gedacht. Misschien moet ik maar gaan stoppen. Robin wil ik niet kwijt, dus kan ik hem verhuren of een verzorgster zoeken. Maar misschien moet ik maar gewoon stoppen.. Heb nooit het gevoel dat ik echt super slecht rijd ofzo.. maar na vandaag toch echt wel. Wie helpt mij beslissen? Ik weet echt niet wat ik moet doen.. Verdrietig

[edit:Karin] titel duidelijker gemaakt [/edit]
[edit:BartVB]URL gefixed[/edit]
_________________
<FONT COLOR="blue">[Quote shanaia] Ik wil Nathalie als me kleine lieve zusje </FONT>
<FONT COLOR="red">Robin, ik hou van je!</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-10-28 22:10 ]</font>


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 19:43

Nathalie, niet stoppen joh, doe niet zo raar, daar krijg je eeuwig spijt van. Ik ben ook absoluut niet goed, kan ook dagen balen van mijn rijden. Iedereen rijdt zo weg met Jurga en ik moet ontzettend veel moeite doen om haar enigzins goed te laten lopen.... Is ook erg frustri, kan ik je wel vertellen. Maar ik stop echt niet hoor, ik ga lekker door, probeer ze wat te laten zien, hoe lang ik daar ook over ga doen. Ik kom er wel, net als jij..... Effe kop op meissie..... Kom je nog naar Lunteren btw??? Ik wil je graag meeten en je Robin ook... Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 19:47

hoe belangrijk zijn wedstrijden voor je? Er is namelijk nog meer.
Als je wedstrijden niet ziet zitten hoeft dat niet te betekenen dat je gelijk maar helemaal met rijden moet stoppen. Er bestaat ook nog recreatief rijden

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 19:50

ik rij 5 keer per week recreatief werkt heel ontspannend hoor!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 19:52

natuurlijk kan je wel rijden! ik heb dat gevoel ook wel eens, dat ik er niks van kan.. Evita heeft soms van die buien, dan doet ze gewoon waar ze zelf zin in heeft en ik heb dan echt een rotgevoel omdat het zo slecht ging, de volgende dag heb ik totaal geen zin om te rijden en als ik er dan uiteindelijk weer op ga loopt ze hardstikke lekker! of niet! Het helpt dan wel als andere mensen zeggen dat het niet alleen maar aan mij ligt, want Evita is ook de makkelijkste niet.


En dat van die wedstrijd.. Zo zijn jury's! als ze je pony niet zo leuk vinden dan kan je dat zo 10 punten schelen hoor! Bij Evita heb ik eens met een "gewoon" proefje 163 punten gereden, maar een andere keer toen ik het best goed vond gaan kreeg ik maar 143 punten, die jury had iets tegen haflingers, en die andere jury vond haar een onwijs leuke pony (heeft ze zelf nog gezegd later, dat ik echt wel iets met haar kan berijken Party!! )
en Robin van jou is ook de jongste niet meer, maar wat maakt het uit? Is het niet gewoon zo dat je de wedstrijden niet leuk meer vind? je kunt zonder wedstrijden ook heel veel plezier hebben hoor! gewoon lekker oefenen in de bak, of springen, of eens een buitenritje maken.. daar hoef je echt niet supergeweldig voor te rijden! denk er nog even goed over na voordat je stopt met rijden want volgensmij kan je best goed rijden hoor! niet iedereen kan een mooi jong dressuurpaard hebben dat alles vanzelf doet.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 19:55

Ik vind wedstrijden hartstikke leuk, maar als het iedere keer zo gaat niet meer. Maar recreatief vind ik al helemaal niets aan.. Scheve mond\

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:03

Ik herken dat gevoel helemaal!

Maar we zetten door!

Houd er plezier in hoor, we komen er wel!
Er komen heus weer dagen dat het wel weer lekker gaat. En fixeer je gewoon eventjes niet te veel op die dressuurproefjes, ga gewoon wat vaker lekker naar buiten om helemaal uit te waaien, knappen jij en je paard vast wel van op!

Sterkte, enne doorzetten hoor!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:06

Dus ook alleen prestatiegericht. Dan moet je maar een andere pony kopen als wedstrijden echt zo belangrijk zijn voor jou. Scheve mond\
als je echt veel van je pony houd, kan je ook best plezier hebben zonder wedstrijden Koe

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 20:11

Sorry maar dat berichtje vind ik niet echt ergens op slaan, Manda.
Zo prestatie gericht ben ik helemaal niet hoor, maar ik vind wedstrijden rijden gewoon leuk! Ik hou veel van mijn pony, hij gaat nooit meer weg!!! Boos! Ik hoopte op wat 'opfleurende' berichtjes, not dus. (andere bokkers, bedankt hoor!)

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:15

Het is toch waar! Het kan toch best gebeuren dat de Jury zo gemeen doet, dan ga je toch niet meteen jezelf zo naar beneden halen, dat is toch jammer of niet?? Jij zei dat hij goed had gelopen en was dus trost op hem, dan is het toch goed? daar het gaat het toch om... niet wat een ander vind of wat dan ook. Scheve mond\

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 20:18

Idd, wat andere ervan vinden is niet zo belangrijk! Maar dan vind ik het nog wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel poedersuiker dat de jury zo streng was etc!!!!!! sjiez begrijp je mij nou gewoon niet of doe je net alsof!??!?!!?!?!?!?!?!?!?!!?? Frusty

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:22

Ik snap best wat je bedoeld en het is heel rot voor je, maar ook niet verstandig om nu meteen erover te denken om te stoppen met rijden. Dat snap ik dan niet, dan laat je je wel heel erg manipuleren door wat een ander (in dit geval de jury) van jou vind. En 148 punten valt nog best mee.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:22

nee joh, niet stoppen, waarschijnlijk kijk je er volgende week (of zelfs morgen er weer heel anders tegenaan), en dat gevoel dat je niet kunt rijden, nou dat gevoel heb ik alleen maar....en laat ik je wat vertellen, je went eraan Schijnheilig Haha!

_________________
Er zijn drie dingen in het leven waar je op kunt rekenen, de dood, belastingen en.....teddyberen - Quote Garfield

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Amulet op 2001-10-28 20:27 ]</font>

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:25

ik snap best wat Manda bedoeld. na een verkeerde wedstrijd denk je meteen al dat je niet kan rijden. 148 punten valt best mee. heb wel eens slechter gereden. Enja je kan niet altijd winnen. en als je zelf gewonnen had. had je ook niet aan dat andere meisje gedacht dat zij 'verloren' had. wedstrijden zijn heel leuk maar er is veeeeel meer dat je kan doen met je paard. laat het niet allemaal afhangen van een wedstrijd. enja wat boeit het jou dat je niet super kan rijden zijn genoeg andere die nog minder rijden en nog een boel die stukken beter rijden. je rijd voor jezefl als jij t leuk vind moet je t blijven doen. maar als je echt je plezier hierdoor kan vergallen kan je er beter gewoon meestoppen wantd an is t voor robin ook niet leuk meer

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:26

Nath als ik maar half zo goed kon rijden als jij......
Gewoon lekker veel oefenen en lol maken. GA er gewoon voor!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 20:52

Hé meissie, kop op hoor!! Niet meteen het slechtste denken. Gewoon vrolijk doorgaan. Niet stoppen met rijden! Echt niet. Ik weet zeker dat je kan. Ga morgen lekker naar Robin, ga met hem knuffelen, poetsen, wandelen, misschien rijden, gewoon leuke dingen doen. Dan weet je weer waar je het voor doet. Go girl!!!! Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 21:45

Dan heb je mij op Navy nog niet zien hobbelen..
Vraag maar aan Karin enzo.. ut ziet er echt nie uit..
Maar stoppen?? Zou ik noooit doen!
We zouden toch een X samen een Endurancewedstrijd rijden? Daar letten ze niet op je, lekker veel vrijheid!
Ik geloof echt niet dat je zo slecht rijdt..
En je doet het toch voor je zelf?? En niet voor anderen? Laat ze lekker denken joh, jij hebt Robin en wilt lekker met hem bezig zijn.. Daar heb je hun mening niet bij nodig, toch?
Niet stoppen! Kop op!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 22:01

Jij laat je door de eerste de beste sukkel van een paard kletsen, enkel en alleen omdat zo'n boerenkinkel toevallig geen kijk op dressuur heeft? Valt me een beetje tegen van je hoor.
Dressuur is een een jury-aangelegenheid en er zijn nu eenmaal niet zo bar veel juryleden die Ernest van Loon gelezen hebben en daar ook naar kunnen en willen handelen. Bovendien zijn er geen miljoenen mee gemoeid dus waar maak je je druk om. Join de NVVR and have fun.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 00:19

Als je elke week op concours gaat, en je wilt het elke week de jury naar de zin maken, dan kun je beter stoppen met rijden want dat lukt je nooit. Zeker in de B/L niet, de één wil een paard dat braafjes de baan door sukkelt, de ander wil dat je perfect op de bordjes rijdt en interesseert zich niet voor hoe dat dan gebeurt... Komt omdat het gros van die jury's zelf nooit meer dan M1 hebben gereden...

Toch moet je de fout niet alleen bij de jury leggen vind ik. Maar als jij gewoon netjes aan het rijden bent, goed begeleid wordt en een beetje snapt wat je aan het doen bent, zou ik lekker doorgaan, en niet op 1 beoordeling afgaan. Als je nou iedere week in de 130 scoort...

De volgende keer "blanco" de ring in. Vergeet wat er tot dan toe gebeurd is, het gaat om de proef die je dán laat zien.

Wedstrijdrijden moet je ook leren!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 08:29

Waarom maak je je zo druk beste meid?
1x een minder resultaat,tja,daar moet je het maar een keer mee doen.En ik neem aan dat er nog vééééééééééééééééél meer wedstrijden komen met hele leuke jury's toch? Niet zo raar doen hoor,
je laat je toch niet van paardrijden afpesten door een stel stomme juryleden? Keep on going Nath!
Dan kom je er wel Knipoog


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 16:44

he meis die jury kan de pot op, ik had op me wedstrijden ook 144 en 148 pnt.
Zoals stef al zegt betekenen die wedtsrijden zoveel voor jou?
Je hebt er lol in (neem ik aan) je houd veel van robin, waarom zou je dat stoppen?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:21

Hoi,
Heel lang (echt heel lang) heb ik me ook zo aangetrokken wat de jury's zeiden. En ik had echt superlage punten, telkens in de 130-136, nou daar word je dus niet vrolijk van. En ook iedereen zei tegen mij dat ie goed liep en dat gevoel had ik ook en ook op video opgenomen. Op een gegeven moment had ik er echt geen plezier meer in, terwijl ik wedstrijden ook heel leuk vind. Dus besloten om voorlopig geen wedstrijden meer te rijden en pas te starten als hij echt L-klaar is. Ik heb toch geen haast? En jij toch ook niet? Of wil je ook zo snel mogelijk naar de Z om te kunnen zeggen dat je Z hebt gereden? Daar gaat het rijden toch niet om? Dat je nu priveles gaat nemen, dat is al een hele goede stap en voor de rest, heb er plezier in! Daar heb je je pony toch voor? Ik heb nu ruim een half jaar geen wedstrijdjes gereden en ga dat voorlopig ook nog niet doen, wat heeft het voor nut? Om mijn ego drie keer zo klein te laten worden? Nou bedankt! Heel veel succes ermee en probeer weer dat plezier in je rijden terug te vinden! Want je wilt Robin ook niet kwijt, toch? Dus dan is het enige wat je kan doen eigenlijk maar accepteren dat je net wat meer je best moet doen om je puntjes te halen dan een ander! Groetjes Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 17:29

Je laat je toch zeker niet door een paar stomme jurys in hoekje zetten.

Probeer te leren van wat er op het protocol stond maar ga ,ook niet door de week, stressend aan het rijden.

Ga volgende keer lekker op concours en denk niet aan de punten en jurys maar doe alsof je thuis lekker aan het rijden bent.

veel succes.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 20:01

Thnx voor de reacties allemaal.. heb toch maar besloten om niet te stoppen. Scheve mond\
maar als ik er zo overnadenk valt het allemaal nog wel mee:
had 148 punten
26 onderdelen
148 : 26 = 5,6 (toch?? Verward ) dus nog wel voldoende.. Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 20:46

Enneh, Nathalie, voor Texaanse begrippen was je met deze score een topper geweest! Hier had je mee in de top 3 geeindigd Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, Dartel, Ilonaa1994, IngeK en 38 bezoekers