Quentin heeft me weer laten schrikken!opnieuw'out'

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Quentin heeft me weer laten schrikken!opnieuw'out'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 00:21

Kwam om 22.30 terug van mn werk, en normaal als het licht in de keuken aangaat dan zijn er meteen 3 paardenhoofden die vanauit de stal naar de keuken gaan kijken, in de hoop dat er iemand richting stal komt om ze te voeren oid

vandavond dus niet, zag geen hoofd van Quentin, en eerst ook geen hoofdjes van Destiny&Desire

ik ff mn spullen weggelegd, en de honden losgelaten en toen richting stal gelopen, toen zag ik nogsteeds geen hoofdjes naar buiten komen, terwijl ze dat dus altijd doen als de achterdeur open gaat

ik doe de voerton open en alleen destiny&desire reageren erop, en toen schrok ik al, ik keek via destiny's stal naar de box van Quentin(bovenste deel tussen de boxen is tralies, noprmaal zie je hem dus staan) zag geen Q, ik kijk over zn deur heen en daar lag hij, half op zn rug/half op zn zij, hoof naar achteren en ogen weggedraaid,voorbenen lagen helemaal dubbelgevouwen en tegen de tussenwand aan, zn achterbenen lagen ook vrij kort bij de muur, en er kwam totaal geen reactie!ik meteen de deur opengedaan en gekeken of ie nog ademde, dat deed ie heel langzaam, hij voelde helemaal niet warm ofzo, eerder koud, en ik een halster omgedaan en geprobeerd of ie op wilde staan, of om wilde rollen zodat ie meer ruitme had, ik moest zn hoofd optillen, hij deed zelf helemaal niets!

was natuurlijk weer niemand thuis, behalve mn zus die bang is van paarden en die zat boven dus die kon me zo snel niet horen&zien
dus snel naar binnen gerend, telefoon gepakt en DA gebeld en met de foon in mn hand meteen teruggerend naar de stal, DA zou er zsm aankomen, en hij heeft zn record-tijd verbroken Haha! binnen 10 minuutjes was hij hier, terwijl hij toch een aardig stukje verderweg woont!
wist ook helemaal niet of hij dienst had, maar hij kent mn paard al langer dan ik hem heb, en hij is hier al z vaak geweest, dat ie nu dus ook wel meteen wilde komen!

hij heeft in zn oge gekeken, daar kwam eerst geen reactie toen ie met t lichtje in zn oog scheen, even later begon ie wat te spartelen en te draaien toen ie opnieuw in zn oog scheen, toen werd ie ook wat actiever en was ie er weer helemaal bij, oortjes bewogen weer wat

toen heeft ie hem aan zn staart wat opzij geschoven en daarna met een longeerlijn om zn borst&tussen zn voorbenen door zn voorkant opzij getrokken, was echt wel zwaar, met zn 2en kregen we hem met moeite opzij geschoven

toen was ie weer helemaal weg, weer geen reactie, nergens op, maar wie weet hoe lang hij al zo had gelegen, en t verschuiven had hem flink wat energie gekost

toen daarna geprobeerd hem op te laten staan en met flink wat geduw van ons ging ie eindelijk staan

kijkt ie meteen heel verontwaardigd opzij naar de DA echt zo van wat doe jij nou in mn stal?!

ik moest hem ff laten stappen, hij was hardstikke stijf, maar ja zn voorbenen lagen helemaal dubbel met zn knieën tegen de wand, en ik was om 18.40 thuis weggegaan en daarna was er dus niemand meer bij stal geweest en om 22.30 vond ik hem dus zo!

na wat stappen heeft de DA hem nog een keer helemaal nagekeken incl hartslag en ademhaling, en alles was normaal

waarom hij is gaan liggen en vast is komen te liggen is niet duidelijk, er is een hele kleine kans dat het zo is dat hij opnieuw is ingestort(voor degenen die het niet weten: [VvdD] vlak voor mn les stortte Quentin in!!!heel eng! )
en toen vast is komen te liggen

of, en dat hoop ik dan maar, hij is gaan rollen en is toen omgerold, en dus vast komen te liggen tegen de wand, en omdat zn voorbenen helemaal dubbel lagen, kon hij zich ook niet afzetten
om t compleet te maken had ie zn achterbeen wat dus bovedn lag zegmaar, opgetrokken en was het bilkoord van de deken om zn been heen gegaan, waardoor dat been dus opgetrokken vast zat, dat had ik zelf al meteen losgemaakt nog voor de DA er was, maar ook toen had ie niet genoeg kracht en mogelijkheid om af te zetten om om te rollen

maar ik had voor ik ging werken zn zweetdeken eraf gehaald en zn winterdekens opgedaan, kan zijn dat ie is gaan rollen ivm wat jeuk met wat opgedroogd zweet ofzo, al zag ik geen opgedroogde zweetresten op zn lijf, anders had ik die nml even weggepoetst voor ik zn andere deken opdeed

maargoed, ik heb hem nog wat laten stappen, toen heeft ie wat muesli gehad en n beetje hooi, heeft staan mesten en heb net nog even wat gestapt en toen de stal afgesloten

sta ik net in de keuken hoor ik een enorme dreun uit de stal komen, dus ik weer naar stal gerend, was het desire die tegen de tussenwand aan stond te schoppen, gelukkig stond Quentin rustig van zn hooi te eten

hij zal morgfen wel stijf zijn, en hij heeft er weer een flink aantal schaafwondjes bij, maar gelukkig hebben we een rubberen vloer dus is de schade aan hem beperkt gebleven!hij heeft alleen op zn voorbenen wat plekjes, wrsch van zn eigen ijzers, en achter wat schaafwondjes ook door zn eigen hoeven gemaakt en n wondje op zn hoofd

maar ik was dus weer flink geschrokken! hij lag er echt akelig bij!!

arme Quentin Ach gut maar gelukkig staat hij er nu weer helemaal fit&attent bij!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 04:17

ohhh, renske! VRESELIJK!!!!
Ik heb zelf ooit meegemaakt dat een veulen vast zat in de stad, ook aan de wand, en dat maak je liever niet mee

Raar hoor, dat Q t had! Echt, geloof gelijk dat je vreselijk geschrokken bent!
Doe Q morgen dikke knuffel van me! Ach gut

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 07:30

Jeetje wat verschrikkelijK !!!!

Dat is nu al de 2e keer dat hij tegen de vlakte gaat Raar dat de DA niks kon zien aan hem . Maar een ding is wel goed de DA was er wel snel!! *LOL*
Nou hopen dat hij niet weer zo'n aanval of iets dergelijks krijgt !!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 08:24

Hey meis,
echt gelukkig maar dat het toch weer is goedgekomen.!! ik wens je heel veel sterkte en dat het dus never meer gebeurd!!!!
je hebt echt hele leuke paardjes!! een compliment aan je profiel (kan ik wel een voorbeeld aan nemen Verward !!!)

SUCCES en hopen dat ze dr eindelijk achter komen wat het nou precies was of is!
groetjes OK dan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110481
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 08:25

Jeetje,wordt het nu niet een beetje -té- toevallig dat het al 2 keer gebeurt is?
Nou heel veel sterkte in ieder geval,en hopelijk gebeurt het niet weer!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 08:32

Ach gossie, arme Quentin Verdrietig
En arme Renske, want je zult je vast een ongeluk geschrokken zijn.
Ik hoop echt voor je dat het een toevallige samenloop van omstandigheden is geweest en dat er verder niets ernstigs aan de hand is.
Geef zorgenkindje Quentin maar een dikke knuffel, en jij ook heel veel sterkte Ach gut

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:04

Arme Quentin en jij. Dat is zeker schrikken. Ik hoop voor je dat het niet weer KO is gegaan. Je zult je vast en ongeluk geschrokken zijn. Ik hoop voor je dat het niet weer gebeurd.

Geef hem maar een beterschapsknuffel van mij.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:17

Arme Jullie zeg... Misschien was het niet direct instorten, maar wat jij al zei: vastgerold oid.

Geef hem maar een dikke knuf van me!!!

Toos paardloos

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:24

he BAH wat naar voor jullie !!!

das echt niet grappig, hoop dat het eenmalig was

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:29

Dat zijn zeker geen leuke dingen om mee te maken. Brenin heeft ook al ontelbare keren vastgelegen, maar die had liggen rollen en zo zichzelf vastgelegd. gelukkig hoefde daar geen Da voor te komen. Tis zeker wel schrikken zeg..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:35

Jeetje, wat een schrik zal dat geweest zijn! Nou maar hopen dat hij zichzelf gewoon vastgerold heeft. Beterschap voor het arme paardenkind Ach gut

Kerstmuts

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:37

Wat vervelend zeg...
Kan de DA niet achter halen wat Q heeft....?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:45

wat een verhaal weer zeg......... pfffieuw zal jij geschrokken zijn. Ik vind dat maar niks dat vastliggen van die paarden. En dan zo een met die geschiedenis. Blijf je maar raden he.......

Geef m maar een dikke pakkert

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:17

Je zal idd wel weer behoorlijk geschrokken zijn Scheve mond
Durf je hem nog wel achter te laten? Ben blij, dat ik het nog nooit meegemaakt heb, lijkt me echt vreselijk...

Hopelijk blijft het bij deze twee keer.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:27

Gatver is dat schrikken?
maar dat hij helemaal niet reageerde met die weggedraaide ogen dat lijkt me helemaal eng.
helemaal omdat het dus eerder is gebeurd.
Ga je 'm verder laten onderzoeken?
sterkte

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:31

wat schrikken joh. Fijn dat de DA zo snel is gekomen. Ik hoop voor je dat het niet vaker voorkomt, aangezien je ook niet helemaal weet waar het van komt.
sterkte ermee

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:31

Jeetje weeral... ik zou ook enorm schrikken, zeker als je niet weet wat er is gebeurd. Maar de DA denkt dus eigenlijk dat er geen verband is tussen beide keren?
Hopelijk is dat ook niet zo natuurlijk en was dit een 'ongelukje'.
Geef hem maar een dikke zoen!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:36

Gadver wat eng zeg! Misschien klinkt het heel stom, maar kan het niet zijn dat hij epilepsie heeft? Mijn broer heeft namelijk ook epilepsie, en zodra die een aanval heeft valt hij ook om en draaien zijn ogen weg, hij reageert dan helemaal nergens meer op. Het verhaal van jouw paard lijkt hier wel een beetje op. Veel sterkte in ieder geval, je bent je vast rotgeschrokken! Bloos!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:45

Brrr, Renske, dat moet eng geweest zijn...
Hopelijk blijft het bij die 2de keer... Ga je hem nog eens laten onderzoeken?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:31

Ik zou hem toch eens helemaal binnenste buiten laten keren. Misschien heeft ie idd wel epileptie, weet niet of ie dan ook moet schuimbekken maar goed... Ik zou wel willen weten wat het is voordat het dadelijk erger wordt. Laten we in elk geval hopen dat het niet nog eens gebeurd... Sterkte!!!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:46

Gatsie alweer, je zult je inderdaad wel rot geschrokken zijn Scheve mond
Ga je hem nog verder laten onderzoeken? Of wist de DA zeker dat er geen verband tussen die twee keren was?

Het leven is een gebakje!

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:56

Hè bah wat een naar verhaal.
Pas je goed op dat zoiets niet met rijden gebeurt want dan krijg je echt hele nare ongelukken.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:14

Wat eng zeg, maar kan je hem niet laten onderzoeken in een kliniek ofzo? Dit lijkt me toch niet goed...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:39

Jeetje, weer een heel verhaal Scheve mond. Lijkt me echt enorm schrikken als je je paard zo vind.


Net wat Jura ook al zegt: is het niet mogelijk om hem te laten onderzoeken? Helemaal binnenste-buiten keren? Bloed afnemen? Foto's maken?
Die Q houdt je wel bezig zeg Knipoog.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:53

god rens, wat rot weer!

ik wil wel zeggen dat ik het heel knap van je vind hoe je elke keer het hoofd nog koel kan houden in zo'n situatie!

Amor Vincit Omnia


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, IASCrawler en 35 bezoekers