karakter Goodtimes nazaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

karakter Goodtimes nazaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 21:12

Ik weet dat de hengst Goodtimes mooie en goed bewegende nakomelingen heeft, maar over het karakter hoor ik verschillende meningen.
Wie kent Goodtimes kinderen en wat is hun karakter?????

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:25

Die ik ken (beide geslachten) hebben allemaal een fijn, super werkwillig karakter

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:34

Ik ken er ook een paar en die hebben allemaal een goed karakter. Maar er komt natuurlijk meer bij kijken dan alleen de hengst.
Met name opvoeding, dit vind ik nog belangrijker dan genen.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:55

goodtimes geeft nog weleens een gecompliceerd karakter,dat uit zich vooral in het hogere werk . met springen hebben ze in het begin moeite met het voorbeen , ze hebben wat langer de tijd nodig.
goodtimes geeft wel mooie paarden en vooral mooie hoofdjes

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:34

Zoveel mensen zoveel meningen.
Veel kinderen van Goodtimes hebben talent en de mogelijkheden om te presteren.
Paarden die wat in hun mars hebben zij meestal (gelukkig) wat scherper van karakter. Zoals al eerder gezegd een goede consequente opfok is heel belangrijk.
Onze 2 jarige Goodtimes is een enorm aanhankelijke knuffel, wel met een eigen willetje, maar nooit onbetrouwbaar.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:01

sarabande schreef:
Zoveel mensen zoveel meningen.
Veel kinderen van Goodtimes hebben talent en de mogelijkheden om te presteren.
Paarden die wat in hun mars hebben zij meestal (gelukkig) wat scherper van karakter. Zoals al eerder gezegd een goede consequente opfok is heel belangrijk.
Onze 2 jarige Goodtimes is een enorm aanhankelijke knuffel, wel met een eigen willetje, maar nooit onbetrouwbaar.


ik heb zelf twee keurmerries van goodtimes die M springen , dus ben ik zeer tevreden over goodtimes.
maar er zijn zeker nakomelingen bij die niet zo simpel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:06

De nakomelingen van Goodtimes die ik ken, zijn allemaal mooi, kunnen vaak goed bewegen en een prettig smoeltje.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 23:12

Wat ik nl. vaak hoor , is dat het lastpakken zijn, maar dat is dus dan niet helemaal waar.
Heb vaak getwijfeld over aanschaf van een Goodtimes, maar de negatieve verhalen deden mij toch daarvan afzien.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:14

Mijn Goodtimes, zie profiel, kan zoals zoveel kinderen van deze hengst fantastich lopen, maar springt ook zonder probleem (tenminste zij heeft daar geen probleem mee ik soms wel Scheve mond ) over een hek van ruim 1.60.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:27

De goodtimes kinderen die ik heb gezien zijn allemaal bloedmooi, kunnen super bewegen maar hebben ook net ietsje meer karakter. Je moet er mee om kunnen gaan, maar dat is met meer paarden het geval.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:54

Dit jaar is er een Good Times uit een Indoctro merrie geboren.
Helaas niet meer bij ons maar wel bij de nieuwe eigenaar van de merrie.
Deze merrie was zeer angstig en had een aardig opvliegend karakter (kan ook aan de omgeving hebben gelegen, want ze schijnt het nu heel goed te doen). Het veulen was daar zeer handzaam en prettig van karakter.

Good Times zelf heb ik nog geaait 5 minuten voordat hij de ring in moest voor de hengstenshow.
Hij stond daar als een mak schaap, wakker maar niet druk.
En idd ze kunnen springen en bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:57

Wat ik mij afvraag, zijn er veel Goodtimes nakomelingen die echt hoog in de sport lopen, dus niet Z of ZZ?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:59

Piet Raymakers heeft met van Schijndel's Kris een Grand Prix springpaard.

Een Good Times x Burggraaf.

BCM World Breeding Rankings
JUMPING , Period: 01/10/2003 - 30/11/2003

Op de 93ste plaats, waar ook Fein Cera staat.
Laatst bijgewerkt door Adriana op 12-12-03 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:00

Diegene van Goodtimes die ik heb gezien waren slim en ondeugend, fijne combi als je van wanten weet, maar geef ze 1 vinger...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:42

Dank je Adriana, ik wist het niet namelijk.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:33

londontimes heeft met kevin Olsmeyer in het 1.50 gelopen.
En ook Lucky times die Grand prix gestart wordt.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:18

Zoals hierboven al meerdere malen beschreven is, het zijn prachtige paarden maar met káráktérs..

van een vriendin van mij Tabasco
Nu 3 en weet donders goed hoe hij onder het werk vandaan moet komen onwijze puber (steigeren)

Afbeelding
Afbeelding

Hij is van TaBasCo hier op bokt..

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:33

een driejarige die onder het werk uit wil komen?wanneer hij al zo 'gesloten'wordt dat hij gaat steigeren dan vraag je volgens mij toch iets teveel.en daar kan een goodtimes inderdaad niet tegen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:54

Eén van de Goodtimes-en die ik ken was met met 3 jaar in 1e instantie ook zo zoet, werd gewoon lekker aan het werk gezet, maar niet te veel en niet te zwaar.
De eigenaresse was echter niet zo heel consequent en iets angstig, dit paard begon met een paar maanden ook gruwelijk te steigeren, net niet hoog genoeg om achterover te klappen, maar wel zo dat je uit het zadel gleed.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:10

Is dat dan niet meer een vorm van uittesten?
Zo ken ik een paard (geen Good Times) die vanuit het niets een voorbeen liet landen op het hoofd van het meisje wat er voorstond.
dat meisje was al weken bang voor het paard en het was een erg groen paard.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:18

adriana schreef:
Zo ken ik een paard (geen Good Times) die vanuit het niets een voorbeen liet landen op het hoofd van het meisje wat er voorstond.


Die had ik dus eens even een lesje geleerd, he!!!

Ik heb twee Goodtimes-en (volle broer en zus, 1 jaar verschil) zadelmak gemaakt.
De merrie had altijd de merriemuts op, snel beledigd maar heel erg pienter. Het hengstje was wat ongecompliceerder, maar je moest je wel allebei goed onder de duim houden anders namen ze geheid een loopje met je.
Slimme paardjes, met veel capaciteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:28

adriana schreef:
Zo ken ik een paard (geen Good Times) die vanuit het niets een voorbeen liet landen op het hoofd van het meisje wat er voorstond.


Die had een " kleine" heropvoedingscursus gekregen van mij!! En daarna zijn ze meestal niet blij, maar wel braaf Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 15:26

Ik ken er twee en dat zijn alletwee fijne dieren die best kunnen lopen
Ze zijn alleen wat slim en daar moet je als ruiter mee om kunnen gaan Knipoog Maar het zijn absoluut eerlijke paarden.

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:30

Mijn jonge Goodtimes merrie is gewoon heel lief. Ze kan heel heet en druk zijn, maar is wel eerlijk. In de omgang met mensen en paarden is het een scheet. Maar net als alle jonge paarden probeert ze ook wel eens iets maar als je heel duidelijk laat weten dat het niet mag is het ook wel weer snel oke. Het is een fijn paard om te rijden, gemakkelijke hals en mond en ijverig. En met inderdaad een heel mooi exterieur en koppie. Ik ken de moeder niet, dus ik weet niet hoeveel ze van haar heeft, maar als ik de andere reacties zo lees zal ze toch aardig wat van papa hebben geerfd.

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:32

Ruchet schreef:
Citaat:
met springen hebben ze in het begin moeite met het voorbeen


Grappig dat je dat zegt. Ik rij ook regelmatig een Goodtimes en hij heeft een vreselijk traag voorbeen. Hij vouwt het helemaal niet mooi weg terwijl mijn new forest zichzelf de gaten in de buik slaat.

Verder heeft hij twee gezichten. Zolang je consequent en duidelijk bent is het een heel lief en makkelijk paard, maar zodra je dat niet bent is het een draak. Bij zijn eigenaresse steigert hij vreselijk als hij zijn zin niet krijgt. Ook is hij dan erg schrikkerig.

Verder vind ik hem niet al te snugger en een beetje lomp. Maar dat zal meer aan het individu liggen. Haha!