Bureaucratisch KNHS sucks!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Bureaucratisch KNHS sucks!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 22:24

Wil ik bij de KNHS mijzelf enkel over laten schrijven van de ene vereniging naar de andere... blijkt dit toch bijna onmogelijk te zijn...

Als eerste een brief: ze willen mijn paard haar paspoortgegevens hebben...
Ik wil niets veranderen bij mijn paard!!!

Nu melden ze dat ze me niet over KUNNEN schrijven, want mijn vorige vereniging heeft mij niet afgemeld... (dat ik reeds in oktober schriftelijk heb laten weten bij de vorige vereniging dat ik geen lid meer wilde zijn, doet er niet toe, blijkbaar)

Dat ik en mijn vorige vereniging niet meer met elkaar samen willen gaan en daarom de relatie beeindigen, schijnt de KNHS niet te begrijpen... dat het wel eens zo kan zijn dat mijn oude vereniging sowieso niets meer voor mij doet... kan de KNHS ook niet bedenken BLIJKBAAR

Da's mooi... ik val tussen wal en schip. Dus wees maar zuinig op je huidige vereniging want daar kom je niet meer vanaf!

Delias

Berichten: 406
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:35

Hmm dat is niet zo mooi! Ik weet denk ik wel welke vereniging je bedoelt en die is inderdaad niet zo snel met alles....

Suc6!!

Groetjes Chantal

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 22:38

Ha, daar is Delias weer! Je wordt nog een oude bekende van me zo... ik kan ook niets voor je verborgen houden *grijns* Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:55

Tja, de vereniging is dan in dit geval fout....

Heb je een kopie van die brief? Daarmee zou je dat aan kunnen tonen dat je opgezegd heb, en mss alsnog naar de andere vereniging kunnen Lachen

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 22:59

ja een kopie heb ik wel, oneindig veel kopieen trouwens want de brief staat op de computer. Haha! .. maar dan zie ik het verhaal al weer aankomen dat ik 'm aangetekend had moeten versturen... ik heb het gevoel 'geen poot om op te staan' te hebben...

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:25

Ik begrijp het niet helemaal, heeft je oude vereniging je wel afgemeld? Ik zou maar eens een belletje plegen met die vereniging als ik jou was. En flexibiliteit is idd. niet het sterkste punt van de KNHS Scheve mond

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:51

Op zich is het wel een logische regel zodat mensen die een betalingsachterstand oid niet snel overstappen op een andere club, lekker starten en de vorige club met schulden achterlaten! Nu kun je dus pas starten voor een andere vereniging als de oude heeft aangegeven dat je alles hebt voldaan en correct weggaat!

Tuurlijk heb je wel recht om boos te zijn, maar MI op de secretaresse van je oude club en niet op de KNHS!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 15:19

Die regel met het afmelden is ontzettend logisch om de reden die Samsam al noemt Al heb ik er ook weleens problemen mee gehad. Ik veranderde in april van vereniging en het heeft tot juni geduurd voor ik eindelijk mijn startkaart had...Het was bij mijn oude vereniging niet doorgedrongen dat ik afgemeld wilde worden Verward Dat wilden ze per 1-1 gaan doen...Knipoog (Ik ging een andere pony rijden en daarmee kreeg ik bij hen geen startkaart Verward Was dus wel gedwongen om van vereniging te veranderen, alleen zij hadden wsl liever dat ik bij hen bleef Knipoog Heb ook mijn twijfels bij hun verklaring...maar dat is off-topic)

Ik verander per 2004 ook van vereniging en moest inderdaad ook alles opnieuw invullen Knipoog Voor een van mijn paarden heb ik half november een startkaart aangevraagd en dat kon ik dus 2 weken later weer invullen Haha!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:51

Ik ben dit jaar ook overgestapt naar de Boekhorstruiters, en toen wilden ze ook weer mijn stamboekpapieren hebben, die ik dat jaar ervoor ook al had gegeven. Prima, toch!
En ik vind het raar dat je nog niet afgemeld bent van je oude vereniging, groot gelijk dat je daar weg gaat, lekker geregeld daar, ahum...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:19

nou, zo heb ik een mailtje gestuurd omdat ik wel de spring- maar niet de ook bestelde dressuurcoupons had ontvangen. Volgende antwoord terug:

knhs ledenadministratie schreef:
beste mevrouw, heer,

u zou even moeten kijken of de coupons aan elkaar zitten. Ze zijn nl
beide tegelijk geprint en in een envelop verstuurd.

Met vriendelijke groeten,

Ledenadministratie


zo blonT ben ik niet!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 01:20

Hmm, ik ga ook een startkaart aanvragen via een andere vereniging, ebn benieuwd of dat goed gaat komen....
Ik heb wel het paard alvast laten chippen. aangezien het paard een buitenlands paspoort heeft (oldenburger), moest dat opgestuurd worden, zodat zij dat stickertje erin kunnen plakken en daar een stempeltje op kunnen dingesen.
Krijgen we een rekening van 50 euros daarvoor....voor dat stickertje plakken en het registreren van het paard. Dikke afzetters zijn het.

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 22:31

Samsam schreef:
Op zich is het wel een logische regel zodat mensen die een betalingsachterstand oid niet snel overstappen op een andere club, lekker starten en de vorige club met schulden achterlaten! Nu kun je dus pas starten voor een andere vereniging als de oude heeft aangegeven dat je alles hebt voldaan en correct weggaat!

Tuurlijk heb je wel recht om boos te zijn, maar MI op de secretaresse van je oude club en niet op de KNHS!


Ach Samsam, zo had ik het nog niet gezien... goed punt.
Maar dit is wel erg ten gunste van de vereniging. Wanneer nu blijkt dat de vereniging erg rammelt (waarin waarschijnlijk mijn oude vereniging niet de enige zal zijn, tenslotte zijn het allemaal vrijwilligers) zit je eigenlijk als individue klem...

Natuurlijk ben ik als eerste 'pissed off' op de oude vereniging, daarom wil ik daar ook weg... ik vind het enkel zo betreurenswaardig dat de KNHS zoveel regels erdoor heen duwt, zonder de leden daarover een beetje begrijpelijk te informeren. En met begrijpelijk bedoel ik dan geen drie pagina's, 8 puntslettertype achter in de paard&sport. Dan bedoel ik een begrijpelijke folder, of op z'n minst een brief met de vermelding dat er wijzigingen zijn. Ik ben lid van dit spel en ik wil dan ook de spelregels weten...

Zo ben ik eigenlijk ook nog steeds verbolgen over die winstpuntenregeling. De KNHS heeft daarover helemaal niet goed gecommuniceerd. Alles ging informeel en zijn grotendeels verspreidt via geruchten. Zo werkt een professionele organisatie niet met zijn communicatie naar zijn leden. Ik hoorde de regeling hier op bokt een maand of twee voor de ingangsdatum. Een maand voor 1 april heeft er iets in paard&sport gestaan. EEN MAAND! Zoiets hadden ze veel eerder bedacht dan 1 maand van tevoren. Hetzelfde verhaal met de regeling dat boven x aantal combinaties er een andere jury moet komen. Als lid die daarmee te maken heeft heb ik helemaal niets van de KNHS gehoord, allemaal via-via. Nu weer met de regel paspoortgegevens meesturen als je iets wil muteren en dat de oude vereniging je moet afmelden.

Misschien (mega-understatement) moet de KNHS eens wat beter op haar distrubutiekanalen van informatie focussen. Daarom ben ik nu ook zo fel op deze nieuwe regel die uit de lucht komt vallen... wat is de volgende???