[JV] jureren op meerdere selectie wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

[JV] jureren op meerdere selectie wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 22:29

Even een vraagje, aan juryleden, maar ook aan anderen die hier een mening over hebben.
Ik ben gevraagd om een selectie wedstrijd M2 te jureren. Ik vond dat best een verantwoording, maar volgens degene die belde, hadden ze in het bestuur besloten dat ze het liefst mij hadden, omdat ik durf te punten als ik kan, maar ook laag durf te punten als dat moet.
Verder schijnt mijn commentaar duidelijk en opbouwend te zijn.
Goed, met zo'n mooi verhaal kan ik niet weigeren natuurlijk (een beetje peptalk zijn we allemaal wel gevoelig voor nietwaar?)

Maar nu wordt in met gebeld voor een selectie wedstrijd in een andere kring, ook M2.
Ik weet dat deze wedstrijden niets met elkaar te maken hebben, maar heb het toch afgeslagen omdat ik straks zo ongeveer verantwoordelijk ben voor de hele doorstroming van regio- naar prov. kampioenschappen.

Zijn er mensen die snappen dat ik niet (bijna) alle selectie wedstrijden wil jureren, of kunnen mensen zich voorstellen dat ik dat liever niet doe?

Navragen is beter dan afvragen.


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:55

Als die mensen jou graag willen, omdat je op de goede manier jureert.Dan zal het vast betekenen dat er juist door een deskundig oog wordt beslist wie er wel of niet doorgaan, en dat is ook wat waard Knipoog

Wel kan ik begrijpen dat je het liever niet zou doen, maar ik denk dat je er niet te zwaar over moet denken, en 1 selectie per kring, dus dan kan er altijd nog heel wat veranderen in de andere 2 ? selecties.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:57

Dit vind ik wel kunnen.

Bij ons met de ponywedstrijden (selectie) hadden ze bijvoorbeeld 2 keer dezelfde jury, dat vind ik dus echt niet kunnen!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:06

Ik kan me het wel voorstellen hoor Jasmijn... aan de andere kant:
Er zijn vaak meerdere selectiewedstrijden per Kring.. en je geeft toch jouw eerlijke oordeel over de groep in jouw rubriek?
Ik zou wel per kring een beetje in de gaten houden, welke rubriek ik gejureerd heb, maar verder... Mensen zijn blij met goede juryleden.. zowel organiserende verenigingen als ruiters en amazones!!!
Dus hup die juryhoed op!!! OK dan!

(Bij ons in de kring wordt door het bestuur in de gaten gehouden welke jury op welke rubriek/klasse staat, zodat niet een jury alle selectiewedstrijden dezelfde rubriek beoordeelt! En dat vind ik ook een heel goede zaak... is wel zo eerlijk!)

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:08

Jasmijn, kijk eens hoe klein het kringetje juryleden is bij de top? Die zijn met een paar man ook verantwoordelijk voor het hele gebeuren Haha!

Goed is goed!
Als je het zelf ziet zitten moet je het gewoon doen, en anders gewoon lekker niet!

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:21

Zitten er geen 2 juryleden per selectiewedstrijd of 2 proeven gejureerd door verschillende juryleden?
Dan valt jouw invloed nl. al een stuk mee Knipoog en hoef je je ook niet zo verantwoordelijk te voelen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:37

De 2e wedstrijd is in een andere kring. Ik zie hier niet echt een probleem. Het is wat anders als er bijv. maar 3 selecties zijn en je moet er 2 rijden. Bovendien heb je meestal wel 2 M2 groepen, en niet aan elke wedstrijd doen dezelfde mensen mee, dus ik vind dat je het gewoon moet doen als je het zelf leuk vind.

Bij het vorige binnenseizoen werd ik 3x gevraagd om de CL2 te jureren. 2x in dezelfde kring en 1x buiten de kring. Dat heb ik gewoon gedaan. Maar een 3e keer in dezelfde kring had ik echt niet gedaan. De CL2 groep is meestal maar een beperkt groepje en dan heb je dus echt steeds dezelfde ruiters in de ring.

Annash
Blogger

Berichten: 26451
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:00

ik vind zelf ook dat dat best kan hoor, maar als je het zelf niet fijn vind zou ik het gewoon niet doen!!

*die jury van vorige week mag mij deze keer ook wel jureren, haha dan zit ik gauw in de M2 Tong uitsteken*

dus als je zelf wilt zou ik het gewoon doen hoor!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Snow_White, Vitas en 47 bezoekers