Iets of niets??!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Iets of niets??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 20:59

Paard van stal is net weer een weekje terug van de kliniek waarin ze werd opgenomen omdat ze wormen had.
Drie weken geleden ongeveer werd ze op stal gezet (tinker die buiten staat) omdat ze 'buikpijn' zou hebben. Veearts gaf 'r een penicilinekuur, maar het verbeterde niet. Ze was constant tegen de stalwanden aan het trappen en had een versnelde hartslag en kortademig.

De week erop naar de kliniek, ze liep met wormen. Dus daarvoor er maar heen. Op licht verteerbaar voedsel. Ook daar nog een koliekaanval gekregen. Schoot niet op. Na een aantal dagen op stal gestaan te hebben ging men haar longeren in de bak. Scheen ze erg kreupel te lopen voor. Ook dat weer onderzocht.........hoefkatrol aan beide voorbenen en het was al in fase 3. Dus op speciaal beslag....

Daarnaast waren er foto's gemaakt van dr achterbenen, waar ze een dik jaar geleden aan geopereerd is, dat zag er allemaal perfect uit, dus bij alle nadelen ook een voordeeltje.

Maar goed, weer thuis gekomen was Gwen helemaal blij, super actief en ziet er ook mooi glanzend weer uit en is weer een echt lekker frisse tinker, alleen nog een ding: Ze blijft maar houwen tegen de stalwanden.....en niet zachtjes ook.... Verward

Is het iets of niets!??

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:06

Ik zou als ik jou was even bellen naar de kliniek of ze dit gedrag daar ook vertoonde.
Als dat niet het geval blijkt te zijn dan kan je vragen waardoor ze het thuis op stal wel doet,misschien dat zij een antwoord weten te geven.
Het zal in ieder geval niet goed zijn als ze dit te vaak en krachtig doet.
Is ze geen pismerrie?

Succes.

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!


Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 21:22

Tjah, daar zeggen ze dat ze weer 100% gezond is...en pismerrie? ook nie...
We zaten nog te denken aan dat ze gewoon ergert aan de stal of iets, maar dan zou je niet verwachten dat ze zoo hard trapt...??
Nou jah we houden het in de gaten.
Het is niet mijn paard dus kan ze niets verplichtten, maargoed...als het zo blijft raad ik ze toch ernstig aan er toch nog iemand naar te laten kijken!!

mgoed...misschien zijn hier nog meer mensen die een idee of verklaring hebben!??

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 17:44

Luizen, schimmel op zo een kliniek lopen ze vaak van die kwaaltjes op...

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:03

Houwen tegen de stallen is een duidelijk teken van jeuk. Ik ben anderhalve week begonnen met cure-mok bij een tinker die ook helemaal gek werd van de jeuk! en het is nu helemeaal wel!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 18:18

jeuk....mmh, zal het eens doorgeven!! Had ik nog even niet aan gedacht!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, GoogleAdsense en 4 bezoekers