Zeeuwse hoefsmeden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Zeeuwse hoefsmeden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 17:53

Laatst las ik ergens (weet niet meer waar) dat er erg slecht werk geleverd wordt door de hoefsmeden.
Met name de zeeuwse hoefsmeden zouden het erg slecht doen.
Nu werd ik door dit artikel erg nieuwsgierig of de zeeuwen onder ons dit ook vinden.
Welke hoefsmid hebben julie en waarom wel/niet?
Wat vind je zo goed aan je hoefsmid en wat juist minder?
Ik heb zelf Jacco van 't Westende en ik ben zeer tevreden over hem.
Ik vind dat hij goed met mn paard omgaat en de tijd neemt om haar te bekappen.
Hij levert ook netjes werk af (vind ik).
Met beslaan heb ik geen ervaring want zowel Luna als mijn vorige paard Gino, hebben nooit op ijzers gestaan.
Het enige nadeel vind ik dat ik af en toe erg lang op hem moet wachten (heb al eens 4 weken moeten wachten).
Toen ik net een eigen paard had kwam op die stal iemand die heette Buteijn en die deed toen ook mijn paard de eerste keren, totdat hij een paard van een medeklant zo kort zette dat hij op zijn vlees liep (als hij had gelopen kwam t bloed eruit) en de mijne zo gigantisch scheef en bleef ontkennen dat ie niets verkeerd had gedaan.
Toen ben ik overgestapt.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:05

heb zelf wel Buteijn als hoefsmed en ben tot nu toe erg tevreden,
hij heeft ijzers bij mijn shet ondergeslagen en dit is keurig net gedaan,moet binnenkort weer een afspraak maken,
vind het ook fijn dat hij de tijd neemt om mijn 2 shetjes te bekappen.
had eerst een ander,(weet niet meer hoe die heet),en die vond die shetjes maar niks,
en buteijn woont voor mij erg dichtbij.
mijn vriendin heeft ook buteijn,(al jaren),en haar pony had een super erge bokhoef en daar zie je nu niks meer van,dus zij is ook tevreden.

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:14

ik had een hoefs;id uit zeeuws vlaanderen maar die was idd niet echt goed, 4 verschillende ijzers onder alle 4 de voeten, de hoefsmid die daar op volgende was ook niet veel beter die wou geen corectie uitvoeren die wel nodig was.
Nu heb ik Maarten van de Vijver uit Kemseke, ik vind dat hij zijn werk goed doet maar het is wel een warme smid dus ietske duurder.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:24

Mijn eerste smid woonde bij mij om de hoek, maar is verhuisd door scheiding en heeft toen een groot deel van zijn klanten laten stikken, waaronder ik Lips are sealed

Nu heb ik Richard van Papenveld uit Nieuwe Tonge (das dan wel net Zuid-Holland volgens mij) en over hem ben ik meer dan tevreden! Supersmid!
Hij was de eerste smid die Mander en Isabeau kon bekappen zonder dat ze 2 dagen daarna kreupel liepen!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:36

Ik heb elke keer een andere, omdat ik elke keer de pech heb dat degene die ik de keer ervoor had gestopt is, of pas over 3 maanden weer tijd heeft, en meer van dat moois. De smid komt bij mij helemaal niet vaak, omdat Santa's hoeven niet zo snel groeien en heel gelijkmatig afslijten. En haar hoeven zíjn al niet zo lang (ze krijgt nu biotine daarvoor), dus als er dan ook nog vaak aan gekapt gaat worden is dat niet zo goed.

Vorige keer had ik een smid die ik zelf erg goed vond, maar waar een vriendin van mij dan weer slechte ervaringen had.

Nu denk ik erover om over te stappen op natuurlijk bekappen, omdat ik daar erg goede dingen over gehoord heb.

Cloud

Berichten: 181
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:07

mijn tinker wordt door van der broeke beslagen en ik ben er zeer te vreden over!!
Buteijn komt ook bij ons op stal en ik vind hun erg slecht, omdat ze paarden verkeerd op hun hoeven zetten en soms een week na het beslaan nog kreukel lopen.
buteijn is alleen goed in belgen te beslaan.


MacCloud, mijn lieve tinker!!!!

Yavanna

Berichten: 2635
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:16

De pony waar ik op rijd word door de Vrieze uit Renesse beslagen, en ik moet zeggen dat ik geen enkel probleem met hem heb.

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:20

Yavanna schreef:
De pony waar ik op rijd word door de Vrieze uit Renesse beslagen, en ik moet zeggen dat ik geen enkel probleem met hem heb.


Een pony die ik vroeger reed werd ook door de Vrieze beslagen, maar dat was dan wel de oude de Vrieze. Ik denk eigenlijk dat hij nu al wel overleden is. Het ging toen al helemaal niet goed met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:59

Ik had iemand van Roelands, uit Oost-Zeeuws-Vlaanderen, die was goed, maar het werd steeds minder sinds ik hem langer had, op t laatst schoot hij ook door z'n rug, en toen was t niet denderend meer, maar ik ben verhuisd. Dus heb geen zeeuwse smeden meer.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:09

Tessebes"]
[quote="Yavanna schreef:
De pony waar ik op rijd word door de Vrieze uit Renesse beslagen, en ik moet zeggen dat ik geen enkel probleem met hem heb.


Een pony die ik vroeger reed werd ook door de Vrieze beslagen, maar dat was dan wel de oude de Vrieze. Ik denk eigenlijk dat hij nu al wel overleden is. Het ging toen al helemaal niet goed met hem.
[/quote]

Klopt, de "oude" Vrieze is inmiddels overleden. Was nooit echt onder de indruk van hem, liet imo de tenen te lang waardoor sommige paarden moeite hadden met afrollen. Heb met hem ook eens een discussie gehad over het verschil tussen een losse wand en white line disease, dat was volgens hem "amerikaans" voor losse wand Verward Mijn eigen paarden mocht hij zeker niet aankomen, teon ik daar in de buurt woondde had ik het er wel voor over om 1x per 2 maanden ze op te laden en 1.5uur te rijden naar mijn eigen hoefsmid.
Zijn zoon was wel een beter dan zijn vader.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:17

Dat is idd waar Mist. 't Was ook een aflopende zaak met die "ouwe". Hij dronk ook zoveel, dacht ik. Op het laatst kwam ook zijn zoon ipv hijzelf. Toch besloeg hij die pony altijd goed en wist haar beenstand goed te corrigeren (ze streek). We hadden trouwens maar weinig keus en die andere was volgens mij helemaal niets.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:50

De vrieze en dat is echt een goede smid. En hij kent Dees al 14 jaar, dus geen problemen hoor!

- Offline -

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:10

DeesDeBest schreef:
De vrieze en dat is echt een goede smid. En hij kent Dees al 14 jaar, dus geen problemen hoor!


kan je iets meer info over hem geven?
aangezien veel mensen hier niet tevreden zijn over buteijn wil ik toch eens een andere hoefsmid proberen.
mag ook via pb hoor!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:38

Darmorah word altijd beslagen door Ruud Evertse, geen klachten hoor, staat altijd prima op haar ijzers.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:51

Buitenzorg schreef:
Mijn eerste smid woonde bij mij om de hoek, maar is verhuisd door scheiding en heeft toen een groot deel van zijn klanten laten stikken, waaronder ik Lips are sealed


Die smid heb ik dus ook, en wij hebben dus helemaal niets over hem te klagen. Hij doet goed zijn werk en komt meestal binnen een week! En van zijn scheiding hebben wij niets gemerkt.
Meestal hebben mensen ook verschillende ervaringen met bepaalde personen. Zo vind de een bij ons de dierenarts supergoed terwijl de ander er weer helemaal niet tevreden over is!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:01

wij hebben wilbert jansen uit zonnemaire. hij is hartstikke aardig en behandelt paarden ook heel goed. hij kan heel goed om gaan met jonge paarden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 23:19

verona schreef:
kan je iets meer info over hem geven?
aangezien veel mensen hier niet tevreden zijn over buteijn wil ik toch eens een andere hoefsmid proberen.
mag ook via pb hoor!


Tja wat wil je weten? hij hoort bij de ruitersportzaak in Renesse die ook de vrieze heet.

- Offline -

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 01:44

boeflover"]
wij hebben wilbert jansen uit zonnemaire. hij is hartstikke aardig en behandelt paarden ook heel goed. hij kan heel goed om gaan met jonge paarden.
[/quote]

Is dat dezelfde Wilbert Jansen die eerst in AJP woonde?

[quote="Kiamyd schreef:
Die smid heb ik dus ook, en wij hebben dus helemaal niets over hem te klagen. Hij doet goed zijn werk en komt meestal binnen een week! En van zijn scheiding hebben wij niets gemerkt.

Van de scheiding heb ik enkel wat gemerkt omdat ik zijn vrouw ook ken en zij nog steeds bij ons in het dorp woont. Maar het feit dat hij tot 3x toe afsrpaken maakt en die niet nakomt, en niet alleen bij mij. Tuurlijk zijn er mensen tevreden over hem, maar van de 10 die ik spree over hem, zijn er 8 zwaar ontevredeN! Zo kwam hij ook op mijn nieuwe stal om 3 paarden te doen. 2 Daarvan zijn inmiddels ook verhuisd naar mijn smid, simpelweg omdat hij hun ook liet zitten......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 11:09

DeesDeBest"]
[quote="verona schreef:
kan je iets meer info over hem geven?
aangezien veel mensen hier niet tevreden zijn over buteijn wil ik toch eens een andere hoefsmid proberen.
mag ook via pb hoor!


Tja wat wil je weten? hij hoort bij de ruitersportzaak in Renesse die ook de vrieze heet.
[/quote]

Een paar jaar geleden nam hij geen nieuwe klanten meer aan. Ik weet niet hoe dat nu is.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:13

Buitenzorg"]
[quote="boeflover schreef:
wij hebben wilbert jansen uit zonnemaire. hij is hartstikke aardig en behandelt paarden ook heel goed. hij kan heel goed om gaan met jonge paarden.


Is dat dezelfde Wilbert Jansen die eerst in AJP woonde?
[/quote]
geloof het wel ja, ken hem al een jaar of 4, ok, af en toe duurt het wel eens een week voordat hij tijd heeft, maar hij word niet snel boos op een paard ofzo, en heeft ook een heleboel gedult met jonge paarden zoals ik al zei. ik ben in ieder geval wel tevreden over hem.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:17

Nou, ik ben erg te spreken over mijn smidje, hoor. Hij bekapt mn paardje goed, is vriendelijk tegen mij en mn paard, heeft ook geduld met mn paard. Geen geklaag van mij over mijn hoefsmid!!
Ik heb trouwens Rob Braspenning uit Zeeuws-Vlaanderen.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:11

Die had ik dus ook, het gaat nu weer beter met zijn rug dus?

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:16

Ja, hij is weer aan het werk.... Weet niet of hij hele dagen werkt.
Hij wordt bijna papa! Eind december!
(het kind is dus verwekt tijdens zijn hernia, knap Knipoog )

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:26

hey die ken ik inderdaad ook, is echt een aardige man. Beslaat oa paarden op de manege waar ik zomers werk, heeft van de zomer mijn tinker keurig netjes 4kant op ijzers gezet en blijft vaak geduldig. Volgens mij beslaat ie nog niet al teveel dus ivm zijn rug

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:35

Rob werkt nu geloof ik halve dagen! Hij komt ook altijd bij de paarden van mijn zus, ik vind dat hij ze er altijd keurig op zet hoor!
Bij mijn verzorgpony's komt een man uit Zaamslag, ik ben even z'n naam kwijt! Hij doet het ook keurig netjes en hij heeft er heel veel verstand van!

*\o/* Tenderwood M1+0 *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Little_Gift en 136 bezoekers