HELP! Het gaat niet goed met mijn hond!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

HELP! Het gaat niet goed met mijn hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 18:33

Ik heb een golden retriever van 10 jaar oud. Nu kwam ik uit mijn werk en ging ik hem uitlaten. Hij was niet vooruit te branden en stond heel wankel op zijn poten. Eindelijk bij het veldje aangekomen ging het plassen ook heel moeilijk. Hij zakte echt door zijn achterpoten. Toen hij klaar was ging hij liggen en wilde niet meekomen. Uiteindelijk toch weer gelukt. Door het poortje weer terug gegaan en daar ging hij tegen de muur aanleunen. Wie herkent dit gedrag? Ik denk dat ik vanavond maar langs de dierenarts ga. Dit is toch niet normaal?? Wie heeft dit ook wel is bij zijn hond gehad???

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:39

Phoe, dat klinkt ook niet lekker.
Heel toevallig is die van mij (Keiji) nu ook ziek Scheve mond
Hij kan alleen niet gaan liggen, alleen maar staan en zitten want hij heeft ontzettend veel buikpijn. Van de week had hij het ook al, plassen ging toen ook moeilijk.

Ik zou ook maar even de Dierenarts waarschuwen. Sterkte, en beterschap voor je hond

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:40

Het kan ouderdom zijn. De hond van een kennis had dat ook. Zijn zenuwen waren versleten. Hij heeft toen pijnstillers gekregen en toen heeft hij denk ik nog een half jaar of een jaar geleefd.
Ze gaan dan steeds slechter lopen en worden steeds slapper.

Dit kan het zijn hoor, het kan zoveeel zijn. Ik zou gewoon even naar de DA gaan en die ernaar laten kijken.

Veel succes iig en laat nog even weten hoe het afgelopen is.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:47

ik weet niet wat het is.....ik vind het wel erg akelig hoor voor je en je hond. Veel suc6 he vanaavond:S
xxDevica

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:56

Jeetje dit klinkt zeker niet goed! Als ik jou was zou ik echt snel naar de dierenarts gaan. Ik denk dat het ook door ouderdom komt.... Scheve mond in ieder geval veel sterkte....

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:08

Hoi,

das nie niks nee...
Hijgt hij ook veel? En drinkt hij meer dan anders?
Dan kan het de blaas of nieren zijn... komt vaak voor.
In een plas zitten dan of kristallen of bacterien. En je begrijpt wel dat kristallen niet fijn zijn tijdens het plassen.
Ik zelf heb dit al meerdere malen mee gemaakt en vaak wordt het versterkt door het soort voer wat ze krijgen. Meerdere huisdieren hier zitten op speciaal DA voer. (waltham)
Dus als ik jou was vanavond echt ff naar de DA anders kan hij zichzelf vergiftigen.

Beterschap

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 19:14

Ik heb net de dierenarts gebeld en ik kan vanavond tussen 7 en 8 even langskomen. Ik weet niet of hij meer drinkt als anders. Gisteren was er nog niets aan de hand en heb vandaag de hele dag gewerkt. Buiten dronk hij wel uit de plassen water en toen ik binnen kwam heeft hij ook gedronken. Maar nu ligt hij heel zielig op zijn kleed en tilt zijn kop nauwelijks op.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:21

nou hoop dat het meevalt. Maar je bent goed op tijd zo...
zal voor jullie beide duimen...
Laat je het even weten?

succes

en geef hem een aai over zijn bolletje

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 22:27

Nou we zijn bij de dierenarts geweest, maar veel meer weten we nog niet. Het kunnen vele oorzaken zijn waarom hij zo is. De dierenarts heeft verschillende dingen onderzocht en dat zag er allemaal prima in orde uit. Zijn hart klonk ook goed, was geen ruisje of onregelmatigheid op te horen. Je hoorde alleen zijn hart aan de rechterkant duidelijker als aan de linkerkant. Terwijl je hem eigenlijk links beter zou moeten horen. Het kan dus zijn dat er vocht zit, al dacht hij van niet, want zijn buik was niet opgezet, maar er kan ook een vetbult zitten. Morgen om half 3 worden er in ieder geval foto's gemaakt, zodat we in ieder geval kunnen zien of daar alles goed zit. Mocht dit allemaal in orde zijn, dan is dit gedrag waarschijnlijk toch de ouderdom. Hij ligt nu nog steeds heel zielig op zijn kleed. Hij heeft gelukkig nergens pijn. Hij heeft wat gedronken, maar eten wilt hij niet. Dus nu maar duimen voor morgen.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:10

Veel sterkte.. In zulk soort gevallen is het zo vervelend dat een hond niet kan praten

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:24

ooh wat naar zeg! ik hoop echt dat het allemaal mee valt en duim met je mee!
sterkte morgen en geef hem maar een extra knuffel!!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 02:08

Weet je al wat??

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:47

misschien een tumor of kanker ? Had mijn hond ook --> in laten slapen Verdrietig

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 14:03

Gisteren zijn er dus foto's gemaakt van zijn hart. De eerste foto was mislukt. De tweede was gelukkig wel goed. Op de foto was met zijn hart niks raars te zien, in zoverre, hij zit bij hem dus op een andere plek als waar hij hoort te zitten, meer naar rechts Verward . Vorig jaar is hij geopereerd aan een vetbult op zijn borst. Deze is toen verwijderd. Nu blijkt hij inwendig vanaf zijn staart tot aan zijn borst een band van vet te hebben zitten. Hierdoor is zijn hart naar rechts gedrukt en is zijn slokdarm ook verbogen. Daardoor slikt hij ook zo moeilijk. Maar dit was allemaal niets om ons zorgen over te maken . Het schijnt er al jaren te zitten en hij kan er dus goed mee leven. Er zit alleen een bal in zijn maag. Dit kan ook een vetbult zijn, aangezien hij er al zo veel heeft, maar ook een gezwel of etensresten. Al dacht hij niet aan etensresten omdat hij de laatste dagen niet veel had gegeten. Maar hij knapt sinds gisteren al weer op. De dierenarts zei dat ook al. Hij is nog lang niet de oude, maar hij loopt al weer wat vlotter en heeft weer trek in eten. Ook pakt hij zijn balletje weer bij hem en zoekt je weer op. We moesten het even aankijken en als hij eind volgende week niet is opgeknapt wil de dierenarts een echo maken van zijn maag om te kijken wat die bal nou is. Dit kan niet bij de dierenarts zelf, maar dat moet bij de uithof gebeuren. Maar mocht hij wel opknappen en we willen meer zekerheid kunnen we het altijd laten doen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 18:07

Beterschap voor je hondje!!!
en sterkte voor jou je voelt je zo hulpeloos als je niets kunt doen voor je beestje tenminste zo voel ik me altijd.