Singelprobleempje..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 11:40

Als ik Fuego aansingel dan trapt hij altijd met rechtsachter naar zijn singel. Als ik na een paar minuten nasingel dan doet hij niets en reageert niet eens. Nou heeft hij een dun huidje en ik gebruik een neopreensingel met basketprint. Ik denk dat het trekt aan zijn vel, want is natuurlijk heel stroef, en dat dat onplezierig is. Extreme duivel
Nu wil ik een andere aanschaffen maar kunnen jullie je ervaringen opschrijven over jullie singels want dat scheelt een hoop gezoek. Frusty . Ik had mijn oog laten vallen op een bontsingel maar dat is geen 100% synthetisch en ik heb er nog niet eentje gevonden van schapen/lamswol. Haha!

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-10-29 10:41 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 12:02

en gewoon een schapen/lamswol hoes eromheen?

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 12:47

Ja Stef dat was ook mijn 1e gedachte.

Maar het kan ook aanstelleritus zijn hoor Vera. De meeste paarden reageren wel op het aansingelen. Sugar zet altijd haar tanden in het houten hek.
Ik singel dus nooit strak aan, maar zo los dat de singel net de huid raakt. Dan loop ik naar de weg en singel daar verder aan voor ik opstijg. Dan volgt er inderdaad geen reactie meer.
Missy kijkt altijd heel zielig achterom Verdrietig

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 14:11

Ja ik heb gewoon imitatie bont er om heen.
Koop er gelijk twee voor als er een in de wasmachine zit.

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 15:44

Ik heb een tijdje een neopreen-singel gehad, maar vooral in de zomer, wanneer ze meer zweet dan anders, gaf dat problemen. De huid eronder ging openschuren, dat behandelde ik met "saddle-sore", maar dat was natuurlijk geen oplossing, heb toen een heel gewoon singeltje gekocht, bruin met bontlaagje, en dat ging prima. Nu heb ik een leren singel dat hoor bij mijn Podium-zadel (zie mijn eerdere berichtje over mijn zadel) en ik wil nooit meer iets anders! Zorg er voor dat je singel goed schoon is en singel niet te strak aan, is nergens voor nodig, als je zadel goed ligt dan hoeft dat ook niet. Succes, Irene

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 18:13

Ik heb een leren singel met aan de onderkant een bontje van 100% wol, zit met klitteband aan elkaar vast. Vind zelf de singel perfect en het bontje kan gewoon in de wolwas.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 19:17

Een singelhoes had ik ook bedacht maar die past niet om mijn singel, deze is te breed. Wat voor leren singels hebben jullie het over, klinkt wel erg lekker.. Kwijl