Wie weet er iets tegen litteken weefsel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Wie weet er iets tegen litteken weefsel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 17:34

een van mijn paarden heeft afgelopen zomer met zijn achterbeen in het draad gezeten. Op zich niet ersntig maar omdat het zo warm was met veel vliegen is het wel wat gaan ontsteken en nu zit er nog steeds een raar streepje.....
Heeft iemand een suggestie om dat iets te verminderen?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:35

Vitamine E creme. Heeft enorm goed geholpen bij een litteken in mijn eigen gezicht. Wel lang volhouden.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:43

ikzelf gebruik altijd jojobaolie met daarin geranium olie (etherische olie van Silverlinde of Chi). Makkelijk zelf te maken. Niet teveel geranium in het mengsel want het is duur en geconcentreerd waardoor je maar weinig nodig hebt.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:40

ik gebruik altijd calendula creme, dit is te koop bij de drogist. Ben er erg tevreden over

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:27

Ik gebruik ook altijd Calendula zalf van VSM,
gewoon te koop bij de drogist, werkt erg goed en is homeopatisch Lachen!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:38

Hier ook calendula van VSM. Is betaalbaar en werkt goed. Je moet alleen wel ff stug doorsmeren, soms kan het weken duren voordat je effect ziet maar uiteindelijk geeft het een mooi resultaat.

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:36

Tja.. ik ben normaal echt absoluut geen homeopathie freak (vind de ideeen erachter nogal onlogisch) maar ik gebruik zelf ook calendula zalf en dat helpt echt. Het werkt het beste als je het goed inmasseert. Succes!

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:31

Ken je het merk FLP? dit staat voor forevere living products.
als enige te wereld verkopen ze allerlei middelen die gemaakt zijn van Aloe vera. de geneeskracht blijft alleen in hun middel behouden omdat ze octrooi hebben op de wijze van houdbaar houden...

ze verkopen oa de Gelly, dit is de pure vorm van aloe vera vocht en het helpt als een dijk bij allerlei verwondingen. toevallig sprak ik vorige week iemand die het zelfs nog had gebruikt op een inmiddels gesloten wond en dat littekenweefsel werd ook soepel. mijn ervaring ermee is geen littekenweefsel overgehouden.

misschien zit er iemand bij jou in de buurt die het verkoopt, anders wil ik mijn leverancier wel vragen om een lijst met dealers in jou buurt.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:36