Toch nog sneller dan verwacht....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Toch nog sneller dan verwacht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-03 23:37

Chasertje is vandaag verkocht. Durf het bijna niet te zeggen, maar hij gaat een nieuwe carriere beginnen als dressuurpaard... Bloos!
Vorige week zondag belden die mensen al op, vader en dochter kwamen kijken en hebben nog net het dressuurproefje van Cindy op Chaser kunnen zien. Ze waren voor hun dochter(s) van ong. 14 en 10 jaar aan het kijken voor een leuk paard en waren gevallen voor de foto's op internet. Vandaag zijn ze teruggekomen met het hele gezin en de instructeur van de dochter (was overigens mijn oude instructeur van vroeger, dat was wel heel grappig). En sinds net weten we dat ze hem willen. Komende week zal ie gekeurd worden en als het goed is gaat ie dan dus naar z'n nieuwe stalletje met weiland erbij en vlakbij de duinen etc.
Het is gelukkig heel dichtbij, dus we kunnen iig nog makkelijk eens gaan kijken hoe het daar met hem gaat. Maar dat zit wel goed, leuke mensen die heel veel plezier aan hem zullen beleven.


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:43

Gefeliciteerd! En dat hij een dressuur paard wordt maakt toch helemaal niets uit?? De veelzijdige Paint!!!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 01:04

Hee gaaf!! Die Chaser! Het is ook een superlief paardje dus dat moet goed gaan OK dan!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 02:31

Jeeetje wat leuk zeg! Dan gaat hij het vast erg goed hebben, ook al heeft hij over een tijdje vast wel een dikke 'bips' vergeleken met een gemiddeld dressuurpaard.
Jammer eigenlijk dat ik dan tijdens de volgende clinics niet op hem kan rijden, maar ik kom graag weer kijken en wat opsteken. Ik ben alleen maar blij dat de lieve goedzak zo snel een goed nieuw huis heeft gevonden

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 20:01

Even een onverwachte update van het verhaal in het kort:
De verkoop van Chaser is niet doorgegaan. De kopers wilden hem dolgraag hebben, hadden maandag een afspraak gemaakt met de dierenarts voor de keuring. Echter, toen zij dat telefonisch doorgaven bleek ineens dat de eigenares zich bedacht had en hem dus niet verkoopt....
Gevolg: dat hele gezin in zak en as, Chaser zou het kerstkado voor die 2 meiden worden. Ook wij in zak en as, niet alleen omdat we ons vreselijk banketstaaf voelen t/o die mensen maar ook omdat de paarden alle2 nu zo snel mogelijk opgehaald worden en voorzover wij begrepen hebben ergens op een supergoedkoop landje worden gedumpt.
Al met al een (op z'n zachtst uitgedrukt) meer dan vreemde gang van zaken waar niemand beter van wordt. De paarden al helemaal niet....
Boos! Huilen

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:03

Jeetje wat een gedoe zeg. Die mensen vast helemaal blij dat ze zo'n leuk paard hadden gevonden en dan gaat het niet door....

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:04

Jeetje, nee toch Sandra!! En jullie hadden het allemaal zo voortreffelijk geregeld! Niet te geloven eigenlijk. Ik mag het niet zeggen maar ja Boos!

Echt heel erg l*llig voor die meiden dat ze nu hun droompaard niet kunnen krijgen. Ik had ook in zak en as gezeten als op het laatste moment had gebleken dat ik mijn Jagger toch niet had kunnen kopen. Bah zeg!

En nu dan? Wanneer haalt ze ze op, waarom en waar gaan ze heen? Verward

Ook een rotsituatie voor jullie zelf, want jullie hebben de paarden een hele tijd lang verzorgd en nu weet je zelf ineens niet meer waar je aan toe bent. Sterkte voor jullie beiden! Ach gut

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 20:08

Hoe het allemaal verder gaat weten we niet. Misschien zijn ze straks al weg (denk het niet, anders waren we wel gebeld geweest) misschien staan ze er nog een week of langer. We weten echt niks.
Het is inderdaad een rotsituatie, waar we aan toe waren wisten we eigenlijk al die tijd al nooit zeker, waar we ons nu het meest druk om maken is waar en hoe die paarden terechtkomen.
Leuk is anders, moeten zo wel naar Sam toe, en zoals degenen die op de training waren gezien hebben: die drie stonden op een rijtje van 3 boxen naast elkaar en dat maakt het niet bepaald makkelijker....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:10

Raar dat er ook geen discussie over bestaat. Jullie hebben het paard perfect aangeprezen én voor haar verkocht, maar nu laat ze beide partijen stikken, eigenlijk. Ik word niet snel boos, maar ik vind dit toch echt niet kunnen. Bovendien hadden jullie altijd erg veel interesse in Hicky, toch? Die gaat dus ook zonder pardon mee?

DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:23

Rare situatie en zeer beroerd voor de kinderen.
Maar zit je als verkoper ook niet aan een afspraak vast ??

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:31

..je bedoelt in de zin van dat een mondelinge overeenkomst ook al rechtsgeldend is?

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:35

Sugarmiss schreef:
Rare situatie en zeer beroerd voor de kinderen.
Maar zit je als verkoper ook niet aan een afspraak vast ??


Een mondelinge toezegging van koop is ook rechtsgeldig!!! Maar dan zouden de kopende partij hun toezegging van koop hebben gemeld persoonlijk tegen de eigenaren van Chaser!

Wat verschrikkelijk vervelend, Sandra en Rob!!! Zeer triest dat mensen zo met elkaar omgaan!!!
Zeer triest voor de paarden ook dat ze nu werkeloos op een weilandje worden gezet....

Sterkte..........

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:18

Jemig wat een rotstreek! Boos!
Arme diertjes, van een warme box naar een weiland. Niet dat een paard niet kan buiten staan, integendeel. Maar Hicky heeft nou niet bepaald een dikke vacht
Waarom heeft ze zoiets besloten, enig idee??

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 23:23

Een mondelinge overeenkomst is inderdaad rechtsgeldig. Maar dat willen die mensen niet gaan aanvechten, omdat ze zoiets hebben van wat bereik je daar uiteindelijk mee.
Momenteel weten we niets zeker. Van dat weiland is wat we begrepen hebben, hoop niet dat het zo is. Een weiland is op zich geweldig, maar wel in combi met een stal, zeker nu en zeker omdat het om paarden gaat die iig de afgelopen 7 maanden op stal hebben gestaan.
Wat we wel weten is dat de plek waar ze naartoe gaan in elk geval net zo ver rijden is als Beverwijk, wat dus 2 dingen kan betekenen: of de paarden worden inderdaad werkeloos neergezet (wat ik me bijna niet kan voorstellen maar ik kijk nu nergens meer van op geloof ik), of ze vind weer iemand die zo achterlijk is als wij.
Het is allemaal gewoon niet te volgen, voor niemand.
Al met al voelen we ons behoorlijk gebruikt, en echt: het is niet te geloven hoe moeilijk het is om nu toch met 2 blij kijkende paarden geconfronteerd te worden terwijl je ze niet kunt uitleggen wat er aan de hand is.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:29

Ja en jullie waren net zo lekker bezig met ze.
Nu maar hopen dat het overwaait.
Ik begrijp het dus net zo min als jullie, ze moest er eentje verkopen en nu heeft ze een koper en wil ze ze weer houden. Verward

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:53

Als ze naar haar eigen belangen en de belangen van beide paarden zou kijken, dan zou ze daaruit moeten constateren dat de verkoop van de paarden, of tenminste eentje van hen, het verstandigste is. Emotioneel gezien wordt het er vast niet makkelijker op, maar je wenst toch ook het beste voor je paard..
Soms moet je je gevoelens aan de kant zetten en gaan voor de verstandige keuze.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:36

Wat een rotsituatie zeg... en als die paarden straks geen (schuil)stal zouden hebben, is het idd onverantwoord als ze de afgelopen maanden op stal hebben gestaan.
Ik hoop dat je de eigenaren nog een beetje positief (voor de paarden dus) kunt beinvloeden sandra. Ze zullen jullie toch wel gewoon kunnen vertellen wat er precies met ze gaat gebeuren, dat zijn ze jullie wel verschuldigd lijkt me.

*****


juval

Berichten: 13172
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:17

goh wat een verhaal zeg, wat balen dat de eigenaar zo op het laatste moment wil terugkrabbelen. Ik hoop dat de paardjes toch nog goed terecht zullen komen.
sterkte

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:00

De eigenaar is lekker bezig zeg! Jullie stoppen er tijd en energie in om de paarden zo goed en gelukkig mogelijk te krijgen en dan flikken ze je zoiets. Daar mag ze toch wel enige duidelijkheid over geven. In ieder geval, sterkte ermee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers