Info over Karandasj

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
letsgoko
Berichten: 433
Geregistreerd: 07-04-07

Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-07 18:35

Wie kan mij wat vertellen over de nafok van Karandasj? Karakter, zwaarte, maat, springen/dressuren, hoefkwaliteit etc.

.


Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 00:33

Super karakters, over het algemeen grote paarden, Karandasj heeft wel een beetje bloed nodig, anders worden de nazaten te grof.
Zowel dressuur als springen, goede bewegingen.
Maar er zijn hier al meerdere topics over even zoeken dus...

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:55

Fijne paarden, vaak donker van kleur, lelijke hoofden, netjes bewegen, goed springen, gezonde paarden.
Dat zijn de eigenschappen van de nakomelingen van Karandasj die ik hen gehad en ken.

In mijn profiel staat een foto van een Karandasj.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

Anoniem

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:05

Ik had er anderhalf jaar geleden haast één gekocht. 3,5 jaar oud destijds, kleintje (grote E destijds, dus zal vast (een kleine) 1.60 zijn geworden maximaal). Vosje, goede bewegingen, wel nog behoorlijk overbouwd.

Met rijden was het dier erg "grappig", hield er nog wel van om in galop vuil bokkend er tussenuit te glippen.

Overigens had dit dier wel een ontzettend leuk, aansprekend, fijn koppie. Zal zo even een foto zoeken.

(Was overigens wel behoorlijk bloedpaardje inderdaad, aan mam's kant een verzameling volbloeden).


letsgoko
Berichten: 433
Geregistreerd: 07-04-07

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-07 14:10

Bedankt. Leuke foto trouwens met de wonderschimmel Milton (kwart Groninger)

Graag nog meer info over Karandasj (eenderde Groninger).

Zelf hoop ik een goed zwaar sportpaard te fokken met zo veel mogelijk Groningse eigenschappen. Zo een waar je ook een volbloed op kunt zetten en dan nog een paard overhoudt.

.

Anoniem

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:47

Nou ja, aan ons is destijds ook verteld dat 'ie spring-gefokt was, maar dat je d'r ook best mee kon gaan dressuren of crossen Lachen

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:22

Afbeelding

4 jarige Karandasj x Wolfgang.

L-springen, en is te koop Knipoog

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

Anoniem

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:29

Wat is die achtergrond prachtig scherp Haha!
Hoop dat jullie andere foto's gebruiken voor de verkoop?

Vind het trouwens altijd wel tof als ik paarden van Karandasj tegen kom op concoursen, vrijwel allemaal gróót en best stevig gebouwd, als ik dat dan vergelijk met dat ponybeest wat ik anderhalf jaar terug op proef had... Haha!

letsgoko
Berichten: 433
Geregistreerd: 07-04-07

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-07 16:38

Ze hebben natuurlijk ook een moedertje.

.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:40

Wij hebben ook een Karandasj gehad, helaas vorig jaar op 4-jarige leeftijd in moeten laten slapen wegens ataxie opgelopen na een val. Ze was vrij klein amper 1.58m, maar correct gebouwd en 3 goede basisgangen. Los kon ze een goeie sprong maken.

Ze was een tikkie grof in het hoofd en dat had ze niet van mams. De moeder is overigens 75% engels volbloed en afgezien van de maat waren we erg tevreden over het resultaat met Karandasj. Ze was een vriendelijke en heel nuchtere merrie, ze was 2 maanden onder het zadel toen ik er al in mijn eentje mee naar buiten ging. Ik reed er zonder problemen mee langs de weg en door het dorp.

In mijn profiel staan enkele foto's.

Ik heb destijds onder andere voor Karandasj gekozen omdat hij het goed leek te doen in combinatie met een aardige scheut volbloed. Achter dit volbloed zit bij onze merrie (de moeder van bovenstaande merrie) overigens ook Gronings bloed.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

letsgoko
Berichten: 433
Geregistreerd: 07-04-07

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-07 17:54

Het karakter spreekt me zeer aan.

.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:12

Nouks schreef:
Wat is die achtergrond prachtig scherp Haha!
Hoop dat jullie andere foto's gebruiken voor de verkoop?

Vind het trouwens altijd wel tof als ik paarden van Karandasj tegen kom op concoursen, vrijwel allemaal gróót en best stevig gebouwd, als ik dat dan vergelijk met dat ponybeest wat ik anderhalf jaar terug op proef had... Haha!


Ik heb de merrie net bij commercieel te koop gezet, en met deze foto.
Zo erg is die foto toch ook weer niet ?
Beetje wazig, maar toch een indruk.

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

zeanine

Berichten: 854
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: provincie groningen

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:17

Ruchet schreef:
Fijne paarden, vaak donker van kleur, lelijke hoofden, netjes bewegen, goed springen, gezonde paarden.
Dat zijn de eigenschappen van de nakomelingen van Karandasj die ik hen gehad en ken.

In mijn profiel staat een foto van een Karandasj.


Die van mij is inderdaad donker van kleur, maar dan een erg donkere vos, ze heeft indd een lelijk hoofd, kan netjes bewegen voor een springpaard. Ze is inderdaad ook wat grof en mist bloed. Verder is ze wel redelijk correct gebouwd.
Het karakter is apart, de fijne karakters zoals hier omschreven herken ik niet. Komt misschien ook vanaf moederskant. Maar zolang er niet al te moelijke dingen gevraagd worden doet ze alles braaf, maar zodra er echt gewerkt moet worden spartelt ze behoorlijk tegen. Wel kun je haar zo 2 maanden stilzetten en er dan zo weer mee wegrijden.

In de omgang is ze wel braaf en lief zolang het maar gaat zoals altijd. Zo niet dan kan ze erg koppig zijn en ook kwaad worden.

LJB

Berichten: 521
Geregistreerd: 01-06-07

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:53

Ik ken een aantal Karandaj nakomelingen, vaak in de eerst of tweede generatie halfbloedmerries. Bij deze nakomelingen bleef de bloeduitdrukking behouden. Het zijn dieren met een fijn karakter en zonder uitzondering langgelijnd en met mooie hoofden. Je kunt wel duidelijk herkennen dat het Karandasj nakomelingen zijn, wat ik niet negatief bedoel.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:11

misschien kun je de watermolen ook een mail sturen.
daar staat hij namelijk.

www.watermolen.net

tienus63

Berichten: 11750
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:14


#trotsoponzeboeren

letsgoko
Berichten: 433
Geregistreerd: 07-04-07

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-07 06:57

Tienus, wil graag geloven dat een paard met zo'n afstamming goed wil springen.

Ik ken Karandasj wel. Heb hem wel eens op TV gezien en ook live bij de Watermolen. Ben alleen nog benieuwd hoe zijn nafok het doet volgens de gebruikers (en de mensen daaromheen) zelf.

.

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:16

We hebben een Karandasj gefokt uit een Grannus merrie.

Een heel mooi bloederig en chique veulen. Gitzwart hengstje met een mooi hoofd, beste bewegingen en normaal aan de maat...
Ik ken nog zo eentje, maar ken er idd ook wel die wat grover zijn Knipoog

letsgoko
Berichten: 433
Geregistreerd: 07-04-07

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-07 07:50

Vind iets grover met een rustig karakter persoonlijk mooier dan een bloedpaard. Persoonlijk hoop ik dat de Groningse uiterlijke en innerlijke eigenschappen zo veel mogelijk terugkomen, met behoud van de springkwaliteit.

.

jollyjoker

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:40

Wij hebben een eigen gefokte Karandasj van 3 jaar. Een mooie merrie wat grootramig en niet echt chique maar erg correct. Karakter en beweging is super. Ze is nu zo'n 1,66m en heeft een veulen aan de voet omdat ze te hard groeide dus denk dat ze nog wel ff doorgroeit.

Ik heb niet alles waar ik van hou, maar ik hou van alles wat ik heb!!
Hitmaker, KWPN Goedgekeurd 2015 v. Wynton x Cabochon x Pantheon xx

Junior2019
Berichten: 2265
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:50

Wat ik begreep staat karandasj nu in engeland.Mijn vorige paard is daar heen verkocht en word nu gedekt door Karandasj.Het is een Merrie van Navarone met opa Emilion.Ben benieuwd wat het gaat worden.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:21

Ik heb met Karandasj gewerkt. Hij heeft een super karakter zeer eerlijk en braaf. Als jonge hengst echter was hij de baas in de koppel (zijn vaak de beste sportpaarden). Nadat hij iemand vetrouwd zal hij echt voor je gaan. Ken trouwens meerdere paarden uit de moeder van Karandasj en hadden allemaal een zeer goed karakter.


Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:33

jessie84 schreef:
Wat ik begreep staat karandasj nu in engeland.Mijn vorige paard is daar heen verkocht en word nu gedekt door Karandasj.Het is een Merrie van Navarone met opa Emilion.Ben benieuwd wat het gaat worden.

klopt. staat ook op de site van de watermolen.
hij is nou verhuurd naar engeland. Tong uitsteken

letsgoko
Berichten: 433
Geregistreerd: 07-04-07

Re: Info over Karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-07 22:21

Heb nog wel de Groningse overgrootmoeder van Karandasj gekend. Dat was Nanka, een wat te lange zware Groningse merrie met veel kwaliteit en op hoge leeftijd nog hard beenwerk. Ze was toen in eigendom van fotograaf Jacob Melissen.

.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, lailapri, LDRD, YandexBot en 6 bezoekers