Persoonlijke spullen gestolen op het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Persoonlijke spullen gestolen op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 00:13

Ik werkte vandaag voor de tweede keer op een callcentre. We zitten daar met zo'n 30 man. Iedereen heeft zijn tas bij het bureau staan. Niks aan de hand.
In de pauze gingen we met zijn allen koffie drinken en daarna ongemerkt weer aan het werk. Om 21.00 willen we naar huis toe gaan en toen kwam het eerste meisje met een medeling dat ze haar tas nergens kon vinden. Toen kwam ik er achter dat mijn portemonnee weg was. Daarna nog een jongen zijn tas kwijt met schooolboeken, meisje haar telefoon. Dit was wel heel erg toevallig!!
Later dacht een andere jongen ineens dat hij wel iemand had zien rond lopen die hij niet kende.. Waarschijnlijk is er iemand in de pauze binnen gekomen en heeft zijn slag geslagen terwijl wij aan de koffie zaten. Maar eigenlijk kan er niet zomaar iemand binnen komen, omdat je eerst moet bellen. Later hoorde ik dat iemand had aangebeld voor sollicitatie.. Jaja dat zal wel! Het is toch schandalig.
Iedereen was flink over de zeik, toch naar het politiebureau gegaan. Om de beurt werd er een aangifte gedaan. Die spullen zien we toch niet meer terug dachten we.

Ik ben daarna snel naar de trein gerend. Inmiddels geld geleend van iemand. Wat voel je je dan hulpeloos zonder geld, pasjes etc. In de trein werd ik gebeld door mijn vader. Een man had gebeld dat hij onze spullen in de parkeergarage had gevonden. Degene heeft gewoon geld en telefoons gepakt en de rest in de hoek gesmeten. Ik heb die meneer gelijk terug gebeld. Echt super aardig van hem! Nu heb ik een afspraak gemaakt dat ik ze morgen ga ophalen Lachen ! O wat fijn dat er toch nog eerlijke mensen zijn !!! Scheelt me weer een hoop pasjes werk... Phieuw! Boos!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 00:20

Pff.... gelukkig dat die man heeft gebeld, maar waar haalt die dief het lef vanfdaan? (hij is overigens wel origineel..)

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 00:33

Tjee, hoe brutaal sommige mensen wel niet zijn zeg...

Gelukkig dat er nog mensen zijn die de moeite nemen te kijken en te bellen als ze ergens zomaar spullen zien liggen, de meesten nemen de moeite niet eens (ja om te kijken of er nog iets in zit...)

Zo was ik pas mijn portemonnee verloren, ook met aardig wat pasjes, mijn rijbewijs, ID kaart en zo'n 100 euro erin. Onwijs balen dus. Ik was hem verloren toen ik de honden uitliet langs een weg met aardig wat bedrijven erlangs.
Werd er de volgende dag aangebeld, stond er een jongen met mijn portemonnee in zijn handen, of die van mij was! Echt alles zat er nog in, inclusief geld! OK dan! Hij zei zelfs nog sorry dat hij mijn portemonnee door had moeten spitten om mijn adres te kunnen vinden. Bloos!
Ik heb die jongen toen 25 euro gegeven, was er echt heel blij mee.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 08:30

Inderdaad zijn er nog mensen die wel de moeite nemen.. Wel netjes zeg dat hij alles terug gegeven heeft! OK dan!
Die jongen die ik belde wilde ook niet in mijn portemonnee kijken. Ik zei kijk maar even of mijn bankpas, OV er in zitten. Dat zat er nog in. Ik had wel gelijk mijn bankpas laten blokkeren, je weet maar nooit. Dus vandaag naar de bank toe. Als ik daar aan toe kom, want ik moet ook afrijden vandaag Scheve mond ... Dit is niet echt goed geweest voor mijn concentratie dus hopelijk komt het goed.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:29

Okkie1 schreef:
Pff.... gelukkig dat die man heeft gebeld, maar waar haalt die dief het lef vanfdaan? (hij is overigens wel origineel..)


ja dat dacht ik ook al hoe verzinnen ze het. Als zo iemand zich meldt moet hij toch zeggen met wie hij een afspraak heeft. Ik werk op een school en als wij weggaan doen wij echt altijd de deur op slot anders zijn je spullen gewoon weg.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:32

Ik werk in een vrij groot openbaar gebouw en bij ons is dit aan de orde van de dag. Zelfs als je naar het toilet gaat moet je je spullen afgesloten opbergen.
Heb je geen la die op slot kan? Ik heb al mijn spullen in een afgesloten la.

Het is te zot voor woorden dat je dit moet doen, maar helaas het is niet anders in de huidige tijd.

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:47

mensen kunnen ook niet ergens van afblijven

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:48

mensen kunnen ook niet ergens van afblijven

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:31

Ik heb het een jaar of 15 geleden gehad binnen het bedrijf waar ik werkte.
Ik woonde alleen en had niet zo veel geld. Het was bijna kerst en ik had 's ochtends geld gehaald omdat ik 's avonds kadootjes voor de familie wilde kopen.
De hele dag had mijn tas op kantoor gestaan en ik had niets uitgegeven ofzo. Dus ik 's avonds naar de koopavond en ik wil een kadootje afrekenen en toen bleek dus al mijn geld uit mijn portemonee te zijn gehaald.
Dus ik gelijk mijn baas opgebeld en verteld wat er aan de hand was. Die verklaarde me voor gek want binnen het bedrijf stelen dat kon dus gewoon niet.
Ik werd dus gewoon voor gek verklaard. Dan voel je jezelf knap banketstaaf hoor.
Heb wel nog aangifte gedaan bij de politie en die hebben een onderzoek ingesteld.
Ik heb geld van mijn ouders moeten lenen om kadootjes te kopen ... maar sinds die tijd.... alleen nog maar het hoognodige in mijn portemonee (ja zelfs nu ik al lang ergens anders werk) en tas in een afgesloten lade....

Jammer dat er altijd mensen zijn die niet van andermans spullen kunnen afblijven.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:19

Hetzelfde bij ons op het bedrijf hoor! Als je van je bureau weg gaat, dan neem je je telefoon mee en de rest doe je achter slot en grendel, anders is het weg.

Wel vervelend dat het tegenwoordig zo gaat!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 11:26

Jeetje wist niet dat het zo erg was bij veel mensen.. Het komt misschien omdat ik in een "durp" woon. Er is nog nooit iets van me gestolen.
Wel erg dat je je eigen collega's e.d. niet meer kan vertrouwen.
Inmiddels portemonnee terug maar mis nog wel het een en ander. Bankpas zat er niet meer in, ziekenfondskaart, sportkaart, studentenkaart en het geld natuurlijk. Zo'n 30 euro. Je moet dan ineens weer overal passen aan gaan vragen, das zo irritant.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 00:26

Bij ons is het ook al een aantal keren gebeurd, maar bij ons gaat het om een collega.. Boos!

Ik laat mijn tas geen onbewaakt moment meer achter..

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 00:36

super dat je in ieder geval je pasjes nog terug hebt....

en het zou toch fijn zijn als mensen met hun fikken van andermans spullen af konden blijven...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 00:41

Jeetje, wat rot voor je Verdrietig ! Gelukkig dat je je bankpas meteen hebt laten blokkeren!
Je wordt toch helemaal moedeloos van de brutaliteit die sommige mensen aan de dag leggen Frusty !! Balen hoor; geld weg is natuurlijk altijd erg, maar in deze dure maand extra zuur Scheve mond !!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 14:55

lekker rot ja, moet je toch echt lef voor hebben, om zomaar overdag op het werk zoiets te stelen!!! ik zou zoiets echt niet kunnen, je hebt dan nog geluk dat je je pasjes enzo terug hebt.
vorige week was het bij onze buurwvrouw tas met rijbewijs, huissleutels, portemonnee etc. gestolen...dus dan kun je nieuwe sloten op je deur zetten en allees, want het adres staat op het rijbewijs...!!!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 15:17

wat walgelijk zeg maar inderdaad wel beter dat die man zo eerlijk is.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:30

verschrikkelijk is dat.
Mij hebben ze ooit eens een portefeuille 'afgepakt'. Ik stond in de McDonalds aan te schuiven, heb besteld en daarna betaald en toen moest ik tussen het volk door naar mijn tafeltje en in die tijd moet het gebeurt zijn. En ik kan jullie verzekeren dat je dat niet voelt. Hij zat in mijn zak en ik heb echt niks gevoeld. Een week later belde de politie dat er een oude man mijn portefeuille had gevonden en naar hun had gebracht. Mijn identiteitskaart en rijbewijs zaten er nog in en de rest was weg. Huilen
Ik snap niet dat ze toch niet van iemands anders spullen kunnen afblijven. Boos!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:46

Tjonge zeg wat de mensen al niet verzinnen om aan geld en dergelijke te komen, dit meen je toch niet.
Dat diegene daar het lef voor had/heb, gelukkig dat die man jou gebelt had.