Laiser in paniek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Laiser in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 23:31

Ik heb vanavond echt met verbazing naar mijn Laisertje zitten kijken. Ik zal eens vertellen wat er gebeurde....

Ik begon de avond met Laiser te zadelen om te gaan rijden. Tijdens het zadelen merkte ik al dat meneer er niet veel zin in had vandaag. Dat kon nog wat gaan beloven Schijnheilig

Terwijl ik hem naar de binnenbak begeleid staat meneer op zijn achterbenen en trekt de teugels krachtig door mijn hand heen...
... er stond een oranje pion die normaal 50 cm meer naar rechts staat Rolleyes
En dat was eng

Tijdens het rijden was meneer nog steeds zo'n bommetje en lette op alles wat er buiten de binnenbak zich afspeelde. Dat was allemaal wel erg eng.
Wat hij toen nog niet wist, was dat de ervaring na het rijden veel meer indruk zou maken Haha!

Terwijl ik aan het uitstappen was, kwam de staleigenaresse met haar 28-jaar-oude merrie aan de hand de bak in gestapt. De merrie is al een paar dagen niet in orde en koliekerig, maar het moet nu eigenlijk een beetje vanzelf overgaan aldus de dierenarts. De merrie had vandaag al wat meer sprankeling in haar ogen dan gisteren, dus dat was al een goed teken. Had ze gisteren nog geen oog van Laiser, vandaag des te meer Knipoog .

We besloten Laiser zijn deken weer op te doen en hem nog even lekker met de oude merrie in de binnenbak te laten. Ze doen alle twee namelijk een ander paard geen vlieg kwaad.

In het begin ging het aardig. De merrie miepte wat zoals een echte merrie dat kan en Laiser hield zijn afstand wanneer dat nodig was. Kortom leuk om eens te kijken hoe ze met elkaar omgingen.

De merrie vond die grote knul eigenlijk wel interessant en begon hem eens van top tot teen te inspecteren. Laiser keek even wat het de merrie deed en besnuffelde haar heel zacht en vriendelijk en begon zelfs een beetje te kroelen in haar nek. Lovers

De oude merrie vond zo'n jong blaadje wel erg interessant en had haar jonge vlam al snel onopvallend in een hoekje gekregen van de bak zodat hij niet meer weg kon. (Laiser die goedzak had nog steeds niets in de gaten Knipoog )
De merrie wed hoe lang hoe hengstiger en drong zich letterlijk op bij Laiser. Laiser wist zich er geen raad mee en keek af en toe paniekerig om zich heen. "Wat moest die oude merrie nu weer van hem Verward "
Hij kon echt geen kant op . Maar na een hele tijd ontdekte hij dat als hij achteruit liep (dus weg van dat knipperlicht voor zijn neus ) dat hij weer "vrij" was. Om vervolgens snel weg te stappen. Maar helaas voor Laiser, die oude merrie was echt stapelverliefd op hem en achtervolgde hem al snel weer om zich weer op een presenteerblaadje aan te bieden. Haha!

Laiser heeft haar nog was liefdevol besnuffeld en heel haar benen afgelikt, maar veel verder dan dat kwam hij niet. (Tenzij hij van een voorspel van meer dan driekwartier houdt Knipoog )
Uiteindelijk hebben we toch maar besloten om Laiser vannacht in zijn eigen stal te laten slapen voordat hij nog aangerand werd door een dame op leeftijd Haha!.

Met een teleurgestelde blik in haar ogen, nam de merrie afscheid van Laiser die opgelucht weer naar zijn eigen stal terug mocht.
Laatst bijgewerkt door Mickey op 09-12-03 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt


AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:34

Hahah wat een fantastisch verhaal! Wel sneu voor die merrie om op haar leeftijd nog liefdesverdriet te hebben Haha!.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:35

*ligt dubbel* Maffe Laiser ook...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:37

Haha, maar de merrie voelde zich duidelijk al weer een stuk beter Bloos

XANTHA

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:40

fantastisch verhaal,hihihihihihih

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:42

Ach gut, Retje is dus niet de enige die met een doodongelukkig gezicht staat te kijken als er onder zijn neus wordt geknipoogd: 'Wat MOET ik hiermee???" *LOL*

Die Laiser, je maakt wat mee als je-weet-wel-hengst! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:42

sjee wat een maf verhaal, arme laiser ik zou een aanklacht indienen! Haha!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:43

Ik moet vooral denken aan de Fabeltjeskrant: "want dieren zijn precies als mensen..."
Leuk verhaal Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:47

Bij het lezen van het onderwerp dacht ik dat er iets ernstigs gebeurt was.. Al hoewel ik moet de impact die dit op Laiser heeft gehad ook niet onderschatten Haha! . Hopelijk slaapt ie er wel goed van Tong uitsteken

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:07

Hahaha! Geweldig! Dat moet een leuk stukje geweest zijn om te aanschouwen Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:27

die oude damens van tegenwoordig ook!
haha moest wel lachen om je verhaal!

Dag lieve mama...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131952
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:31

Die bejaarden van tegenwoordig zijn ook niet meer te vertrouwen *LOL*
Zomaar een jong onschuldig je-weet-wel-paard intimideren, da's niet zo fraai.
Ik denk dat Laiser zich vannacht nog wel achter de oren gekrabt heeft...... Knipoog

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:40

ach, op een oude fiets moet je het leren toch *LOL*

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:12

Arme Laiser... Haha!
Die grote goedzak, ik zie het helemal voor me...
Is ie alweer bekomen van zijn avontuur?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:07

Haha! gek paard!!
Zich wel gedragen als een hengst als er een pionnetje verplaatst is, maar met een willige merrie geen raad weten, tut tut tut *LOL*

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:52

haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:08

Geweldig verhaal! Haha!
Tis me wat met die ouwe vrijsters tegenwoordig *LOL*

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:42

Lielle schreef:
ach, op een oude fiets moet je het leren toch *LOL*


Maar niet op een omafiets Haha! .........

Delias

Berichten: 406
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:50

Ah gossie!! Arme Laiser!!
Ik hoop dat hij een beetje heeft kunnen slapen!! hihihi

FB: Carpe Diem Reptiles

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-03 19:36

Mayo"]
Hahaha! Geweldig! Dat moet een leuk stukje geweest zijn om te aanschouwen Haha!
[/quote]

Klopt dat was het ook.
We hebben een uur stil gezeten en zitten kijken. Na dat uur merkten we eigenlijk pas hoe koud het ondertussen wel niet was geworden Knipoog

[quote="Lielle"]
ach, op een oude fiets moet je het leren toch *LOL*
[/quote]
Dat zeiden wij ook al tegen hem. Maar ik geloof niet dat hij wilde leren fietsen Tong uitsteken

[quote="Tigger"]
Is ie alweer bekomen van zijn avontuur?
[/quote]
Hij blijkt vanochtend ook nog een tijdje haar gezelschap gehouden te hebben. Haha! Maar hij was blijkbaar wel weer opgelucht dat ze nu weer gewoon naar haar eigen stal terug ging en hij haar niet meer gezelschap hoefde te houden Lachen.

[quote="Cody schreef:
:D gek paard!!
Zich wel gedragen als een hengst als er een pionnetje verplaatst is, maar met een willige merrie geen raad weten, tut tut tut *LOL*

Inderdaad een maf paard.
Maar goed dit was ook weer typisch iets voor Laiser *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:53

*LOL* Prachtig verhaal, ik verwachte complete horrorverhalen, maar dit is super om te lezen. Mooie schrijfstijl heb je ook. Moet echt heel leuk gewezen zijn om dit te mogen aanschouwen Lachen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:08

Mickey"]

[quote="Lielle schreef:
ach, op een oude fiets moet je het leren toch *LOL*

Dat zeiden wij ook al tegen hem. Maar ik geloof niet dat hij wilde leren fietsen Tong uitsteken
[/quote]

leve de bokt censuur *LOL*


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:18

haha... geweldig... zie het al helemaal voor me... Haha!:D
Dat gedrag van die merrie heb ik ergens anders al eerder gezien... Haha!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:24

leuk verteld Lachen

idd Lielle, boktcencuur is leuk Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, lizzy99, RenateHidden en 113 bezoekers