Krijg nu toch een gave uitdaging op stal!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 05:17

Er komt straks weer een nieuw paard in training. Een hele aparte, nl. een mustang! Een hele mooie 6 jarige red roan kleurige merrie van ongeveer 1.45m. hoog. Ze is gevangen in, ik geloof Arizona of Nevada. Maar in ieder geval wil de eigenaresse dus niet dat ze gebroken wordt op de ruige manier: poten aan elkaar vastbinden en meppen totdat ze zich overgeeft. Ze heeft dus besloten haar naar mijn stal te brengen. Vandaag ben ik wezen kijken en echt een knap diertje hoor Kwijl Ik heb haar niet van dichtbij gezien want ze laat je absoluut niet in de buurt komen. Over twee weken gaan we haar vangen en proberen in de stocktrailer te krijgen (ze staat nu in een paddock van 20 bij 30) Ik ben benieuw of het gaat lukken, want het paard is natuurlijk al 6. Normaal gesproken maak je een redelijke kans een wild paard te domesticeren als het niet ouder dan 1 was toen het gevangen werd. Maar een 6 jarige.... Scheve mond\ Ik ga het in ieder geval proberen. Als het lukt dan is het uiteindelijke plan dat het dier dressuurmatig wordt ingereden en dan gaat de eigenaresse er dressuur mee rijden. Maar daar zal een hoop grondwerk aan vooraf gaan Lachen

Ze heeft meer mustangs lopen, ook een 4 jarige die net gevangen was. Toen ik aankwam was de eigenaresse een beetje in paniek want het paard deed zo raar. Bleek dus koliek te hebben. Ik had nog Benanine en aangezien de veearts ver weg zat vroeg ie of ik een injectie kon geven. Mijn zusje was mee en een half uur hadden we het paard in de roundpen gedreven. Daar ging ze weer meteen plat en slaan naar haar buik maar zodra ik in de buurt kwam sprong ze weer overeind. Dus telkens de roundpen een stukje kleiner gemaakt totdat ze krap tussen twee hekken in stond. Op het moment dat ik ook maar een vinger uitstak probeerde ze over het hek te klimmen. Uiteindelijk na een uur kon ik over haar hals krabbelen maar een injectie geven had geen zin want je moet gewoon te lang aan haar zitten om de vloeistof er in te krijgen en dan zou ze geheid over het hek klimmen. Dus toen maar besloten het aan te kijken en als het echt te erg werd van een afstand verdoven en dan injecteren. Maar dat moest de veearts maar doen. Wat we nu aan het doen waren veroorzaakte gewoon zoveel stress dat dat eigenlijk nog erger was dan de koliek zelf.


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 06:49

Het lijkt wel een boek.... spannen hoor en veel succes met de mustang

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 07:54

Echt hardstikke leuk en spannend! Laat je weten hoe het gaat als ze er is?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 08:19

Ik houdt jullie op de hoogte als ze er is! Ik zit me nu eigenlijk af te vragen waar ik in hemelsnaam aan ga beginnen haha! We hebben gelukkig paddocks die hengstenproef zijn, met hele hoge en sterke houten hekken dus daar kan ze met geen mogelijkheid uitklimmen. Ik denk dat ik haar zeker in het begin op een heel klein stukje zet. Nou ik ben echt benieuwd hoe dit paard gaat reageren.. Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 09:03

gaaaaaaaaaf houd ons idd op de hoogte wauw lijkt me heel erg gaaf om zoiets te mogen proberen!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 09:37

Hey Pril, wat een ontzettende uitdaging idd. Ben hartstikke benieuwd en als je haar hebt, ook foto's hè???? Wow...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 13:03

Wow wat gaaf!! En heel spannend! Ik ben benieuwd hoe dat zal aflopen...maak je erook foto's van? Haha!
Succes hoor!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-01 19:55

Tuurlijk ga ik foto`s maken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, colinneke, kimmetje26, Lanoca, Lente en 93 bezoekers

cron