ware/echte liefde?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:24

ow daar weet ik nog wel een leuk boekje over (of film, maar boek is op het einde nog iets beter): What dreams may come.. echte tranentrekker over ware liefde (dat alles overwint)..

En verder denk ik ook niet dat ware liefde uberhaupt voor iedereen zal lukken.. we leven in een cultuur/maatschappij met vele regels t.a.v. liefde.. Niet alleen afstand zoals ik al zei, maar ook geslacht.. veel mensen verwachtten dat hun ware liefde van het andere geslacht is... leeftijd, binnen een marge van 10 hopen de meeste mensen toch wel hun ware liefde te vinden.. sommige mensen idem met ras, sociale status, etc etc..
Als ware liefde eeuwig zou zijn zouden ook deze factoren geen rol moeten spelen.. Maar ik denk dat heel veel mensen daar beperkt in zijn.. (inclusief mij, ik 'wil' ook geen leeftijdsverschil van 40 jaar alleen omdat dat misschien mijn ware liefde zou kunnen zijn)..

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:06

Ware liefde bestaat en is ook voor heel lang. En dat is langer dan 1 leven.
En de ware kom je een keer tegen en als dat gebeurt is een bepaalde klik van beide kanten. Niet te beschrijven, maar als je het hebt beleefd weet je wat ik bedoel.

En ja ik geloof in re-incarnatie (voor wie het nog niet doorhad).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:27

MrMagic schreef:
En ja ik geloof in re-incarnatie (voor wie het nog niet doorhad).


Ik ook... en eeuwig, SP, misschien fout om er een tijd aan vast te plakken, aangezien tijd relatief is...

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:59

Ik denk dat het bestaat, maar dat er veel te weinig mensen zijn die het mee mogen maken...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:11

MacavityL schreef:
En verder denk ik ook niet dat ware liefde uberhaupt voor iedereen zal lukken.. we leven in een cultuur/maatschappij met vele regels t.a.v. liefde.. Niet alleen afstand zoals ik al zei, maar ook geslacht.. veel mensen verwachtten dat hun ware liefde van het andere geslacht is... leeftijd, binnen een marge van 10 hopen de meeste mensen toch wel hun ware liefde te vinden.. sommige mensen idem met ras, sociale status, etc etc..
Als ware liefde eeuwig zou zijn zouden ook deze factoren geen rol moeten spelen.. Maar ik denk dat heel veel mensen daar beperkt in zijn.. (inclusief mij, ik 'wil' ook geen leeftijdsverschil van 40 jaar alleen omdat dat misschien mijn ware liefde zou kunnen zijn)..


Hmz, ik ben het hier toch niet 100% mee eens... Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik struikel over die 'regels t.a.v. de liefde'.
Ik vind dat er in de liefde geen regels zijn, buiten de regels die je jezelf oplegt dan: bijvoorbeeld: trouw, geslacht, ... (en nog van die dingen die jij opnoemt).

Niet iedereen zal de ware liefde tegenkomen, maar dat is volgens mij niet afhankelijk van die regeltjes die jij opnoemt.

But that's my humble opinion Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:33

lageveld"]
[quote="Jurga schreef:
Ik geloof zeker dat het bestaat, al wordt het vaak sterk overdreven op tv e.d. Het is gewoon een onomschrijflijk gevoel dat je hebt bij iemand.


Ik vrees dat je liefde en verliefdheid door elkaar haalt Haha!
[/quote]

Nee hoor, verliefdheid is weer iets heel anders. Dat valt nog enigzins te omschrijven als kriebels. Bij liefde is dat anders, je weet gewoon dat je bij elkaar hoort en dat deze persoon een stukje van jouw puzzle is.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:37

Sypheron schreef:
Nee hoor, verliefdheid is weer iets heel anders. Dat valt nog enigzins te omschrijven als kriebels. Bij liefde is dat anders, je weet gewoon dat je bij elkaar hoort en dat deze persoon een stukje van jouw puzzle is.




voor mijn gevoel bestaat de ware liefde ook!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:38

Sypheron"]
[quote="lageveld"][quote="Jurga schreef:
Ik geloof zeker dat het bestaat, al wordt het vaak sterk overdreven op tv e.d. Het is gewoon een onomschrijflijk gevoel dat je hebt bij iemand.


Ik vrees dat je liefde en verliefdheid door elkaar haalt Haha!
[/quote]

Nee hoor, verliefdheid is weer iets heel anders. Dat valt nog enigzins te omschrijven als kriebels. Bij liefde is dat anders, je weet gewoon dat je bij elkaar hoort en dat deze persoon een stukje van jouw puzzle is.
[/quote]

Als dit ware/eeuwige liefde is dan weet ik wel wat je bedoelt Haha! Maar de ware liefde was niet wederzijds Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:43

Irritant schreef:
Als dit ware/eeuwige liefde is dan weet ik wel wat je bedoelt Haha! Maar de ware liefde was niet wederzijds Knipoog


Dan was het waarschijnlijk een stukje van een andere puzzle die toch precies in die van jou paste Knipoog

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:44

Sypheron"]
[quote="Irritant schreef:
Als dit ware/eeuwige liefde is dan weet ik wel wat je bedoelt Haha! Maar de ware liefde was niet wederzijds Knipoog


Dan was het waarschijnlijk een stukje van een andere puzzle die toch precies in die van jou paste Knipoog
[/quote]

Dat zal het dan wel zijn ja Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:39

Ik denk het wel.
De persoon waarmee je alles kan delen en waar voor je meer voelt dan vriendschap. En natuurlijk waar het goed qua liefde mee klikt

Mellow

Berichten: 6471
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:21

ware liefde bestaat niet.
er blijven altijd dingen die jij niet leuk vind aan iemand.
maar ik denk dat dat voor iedereen verschillend is.
je kunt ontzettend veel van iemand houden maar er blijven altijd minpuntjes.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:36

SuperPepeijn"]
onder ware liefde versta ik eeuwige verliefdheid en waar de ene de andere perfect op alle punten aanvult. maar "perfect" en "eeuwig" bestaan niet als er mensen aan te pas komen.
[/quote]

De vraag die hier gesteld werd is: bestaat ware/echte liefde? Dat is niet hetzelfde als eeuwige liefde en al helemaal niet als verliefdheid. Verliefdheid gaat idd over (ik heb 's ergens gelezen dat verliefdheid maximaal 6 maanden duurt, nu, ik ben al heel wat langer samen met mijn vriend en ben nog altijd verliefd op hem, maar soit, dit volledig terzijde), en kan veranderen in liefde.

Op de vraag of ware liefde bestaat, antwoord ik volmondig ja. De liefde die ik voor mijn vriend voel is echt en oprecht. Ik zeg niet dat dat gevoel nooit zal over gaan, maar op dit moment is het dus ware en echte liefde Lachen (en neen, dat betekent niet dat ik hem perfect vind en dat we nooit woorden hebben, maar toch Lovers )

[quote="TongeR schreef:
je kunt ontzettend veel van iemand houden maar er blijven altijd minpuntjes.


Ja en dan, iemand liefhebben is juist zijn minpuntjes kunnen aanvaarden!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:36

SuperPepeijn"]
onder ware liefde versta ik eeuwige verliefdheid en waar de ene de andere perfect op alle punten aanvult. maar "perfect" en "eeuwig" bestaan niet als er mensen aan te pas komen.
[/quote]

De vraag die hier gesteld werd is: bestaat ware/echte liefde? Dat is niet hetzelfde als eeuwige liefde en al helemaal niet als verliefdheid. Verliefdheid gaat idd over (ik heb 's ergens gelezen dat verliefdheid maximaal 6 maanden duurt, nu, ik ben al heel wat langer samen met mijn vriend en ben nog altijd verliefd op hem, maar soit, dit volledig terzijde), en kan veranderen in liefde.

Op de vraag of ware liefde bestaat, antwoord ik volmondig ja. De liefde die ik voor mijn vriend voel is echt en oprecht. Ik zeg niet dat dat gevoel nooit zal over gaan, maar op dit moment is het dus ware en echte liefde Lachen (en neen, dat betekent niet dat ik hem perfect vind en dat we nooit woorden hebben, maar toch Lovers )

[quote="TongeR schreef:
je kunt ontzettend veel van iemand houden maar er blijven altijd minpuntjes.


Ja en dan, iemand liefhebben is juist zijn minpuntjes kunnen aanvaarden!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:41

Eilandje, dat is misschien jouw definitie van ware liefde, maar niet de mijne. het is dan niet "Dat is niet hetzelfde als eeuwige liefde" maar "ik vind het niet hetzelfde als eeuwige liefde" Knipoog

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:44

Dan moet iedereen schrijven 'ik vind dat...' en 'in mijn ogen is...' hé :-P

Neen, maar komaan, liefde en verliefdheid is toch niet hetzelfde??

Mellow

Berichten: 6471
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:47

eilandje:
dat zeg ik ook niet dat je die niet aanvaard.
dat vind ik ook dat je die moet aanvaarden maar niet iedereen kan dat.
en dat bedoel ik.

en liefde en verliefdheid is niet hetzelfde.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:55

Eilandje schreef:
Neen, maar komaan, liefde en verliefdheid is toch niet hetzelfde??
mijn liefde voor mijn paard is oprecht, maar het is geen "ware liefde". dat impliceert nl. een liefde met romantische inslag en daarom is verliefdheid daarmee verbonden. verliefdheid is daarom voor mij ook een onderdeel van "ware liefde".

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:00

ik denk dat ware/echte liefde wel bestaat, maar eeuwige liefde niet!
Er zijn mensen waar ik oprecht van houd, maar af dat eeuwig is, das altijd maar de vraag Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:12

Ik ben ervan overtuigd dat ware liefde bestaat
Ik ben nu al ruim 15 jaar met Albert samen en behalve mijn man is het ook mijn beste maatje.
We zijn geheel verschillend maar vullen elkaar goed aan en zijn het over echt belangrijke zaken altijd eens.
We kunnen goed met elkaar praten, respecteren elkaar en vertrouwen elkaar blindelings.
Na 15 jaar zijn we nog op geen enkel punt op elkaar uitgekeken en ik ben ervan overtuigd dat we samen oud gaan worden.
Voor mij bestaat ware liefde dus wel degelijk, en ik heb hem nog gevonden ook Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:24

TongeR schreef:
ware liefde bestaat niet.
er blijven altijd dingen die jij niet leuk vind aan iemand.
maar ik denk dat dat voor iedereen verschillend is.
je kunt ontzettend veel van iemand houden maar er blijven altijd minpuntjes.


dat is ware liefde nu juist, van iemand houden en zijn mindere kantjes ook accepteren, houden van iemand ondanks dat hij niet perfect is... de ware liefde is namelijk niet perfect (mijn mening dan Haha!)

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:46

machie schreef:
ik denk dat ware/echte liefde wel bestaat, maar eeuwige liefde niet!
Er zijn mensen waar ik oprecht van houd, maar af dat eeuwig is, das altijd maar de vraag Lachen


Hier ben ik het mee eens

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:01

Ware liefde bestaat. De ware ontmoet je als je gelukkig bent met jezelf en open staat voor andere mensen/ een relatie. Veel mensen zijn te bang om pijn gedaan te worden, en leven daarom een leven waarbij zij het ontmoeten van de ware uitsluiten. De angstige mensen accepteren een partner die niet hun gelijke is, of zijn zo kritisch, dat zij enkel op zoek zijn naar een perfect persoon.

Ik geloof dat een persoon meerdere malen liefde voor iemand kan voelen. Maar een ware liefde, dat maak je maar een keer per leven mee. Mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar samen, en het is heus niet altijd even makkelijk. Maar we hebben elkaars minpunten geaccepteerd en we hebben respect voor elkaar, vullen elkaar aan, kunnen verschrikkelijk lachen met elkaar, laten elkaar groeien, houden verschrikkelijk veel van elkaar etc etc

Een jaar geleden had ik de kans om naar Singapore te verhuizen. Ik had mijn koffers al gepakt en alles was al geboekt. Totdat ik me realiseerde dat ik dan mijn vriend zeker een paar maanden niet zou zien. Toen pas realiseerde ik me, dat ik me een leven zonder hem niet voor kon stellen, en ook geen paar maanden. Toen pas realiseerde ik me dat ik deze man voor altijd bij me wilde houden. Bye Bye Singapore!

prompter

Berichten: 11119
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:05

Ilindra schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat ware liefde bestaat
Ik ben nu al ruim 15 jaar met Albert samen en behalve mijn man is het ook mijn beste maatje.
We zijn geheel verschillend maar vullen elkaar goed aan en zijn het over echt belangrijke zaken altijd eens.
We kunnen goed met elkaar praten, respecteren elkaar en vertrouwen elkaar blindelings.
Na 15 jaar zijn we nog op geen enkel punt op elkaar uitgekeken en ik ben ervan overtuigd dat we samen oud gaan worden.
Voor mij bestaat ware liefde dus wel degelijk, en ik heb hem nog gevonden ook Knipoog


Dit had mijn tekst kunnen zijn: alleen even "Albert" vervangen door "Stuart", en "15" door "14" Haha!

Ik voel het precies zo Ilindra Lachen!